Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av carro
Här är en till som har upptäckt sjalens förträfflighet, Carina heter jag och har två killar, en tvååring och en på sex veckor.

Jag har sytt en lång sjal i lakansväv men har svårt att få till det så att det inte blir knöligt och veckigt. Dessutom har jag sytt en testsjal av ett elastiskt tyg av typ "tantklänningstyg" i polyester eller nåt liknande och den är ju lättare att få till men då hänger den ut sig desto mer.

Min första tanke var att köpa en babybundler eller annan elastisk sjal men när jag läser enkäten här och med tanke på att bebisen redan väger sju kilo funderar jag om det kanske vore bättre med en storchensweige sjal istället. Är den helt stum eller har den lite elasticitet också?

Om nån har något klokt råd att komma med så tar jag tacksamt emot det.

/Carina
Av Alexandra
Hej!

Jag skulle rekommendera dig att köpa en Storchenwiege om du endast skall köpa en sjal. Jag har en storkis sen tidigare och är jättenöjd med den. Den är mjuk, följsam, stadig och lätt att knyta. Den är stummar än elastiska sjalar, eftersom den är vävd, men lite elastisk på diagonalen.

Men jag vill oxå tipsa om Moby wrap, som jag köpte igår. Den är billigare än babybundern, kostar 390:-. Den funkar jättebra till Tindra som väger ca 7500 gr. Den är mycket tunnare och mindre än Storken, smidigare att ha innanför jackan och tar liten plats i väskan. Tindra gillade den skarpt, hon gick till och med gick med på att sitta helt omsluten. Hon tyckte nog det var mjukt och gosigt. :D

Har du råd, så köp en stork och en Moby, jag tycker att sjalarna kompletterar varandra. Men så är jag lite sjaltokig oxå... :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?