Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Clee
Jag behöver lite råd om trikåsjal. Har ett par prematurer som ska sjalas och är redan på g med en MobyWrap till bra pris, nu återstår att bestämma vad nästa sjal ska bli - tänkte att jag lika gärna kan prova ett par olika när jag nu har två barn. Jag var först inne på en Sino men rent utseendemässigt gillar jag de randiga Minimundus - och Lovey Duds (enfärgad, dvs utan panel) kan man ju köpa billigt från USA. Så, vad har ni för råd om dessa tre; hur skiljer de sig åt och vilken är i er mening bäst? Kan tillägga att jag har noll sjalerfarenhet sedan tidigare så om någon av dem är krångligare än de andra, säg gärna till!

Edit: Ska tillägga att jag är 168 cm lång och storlek 38, min sambo (som det är tänkt ska använda samma sjal) är 190 cm lång och har storlek S-M ungefär (lite dålig på herrstorlekar, hm!)
Användarens profilbild
Av mari_tres
LD vet jag inget om, men jag har haft både Sino och Minimundus :D Gillade dem både, Sinon är tunnare men Minimundusen är som du säger snyggare. Nu senast hade jag den kortare varianten, till första barnet hade jag en som var 5,6 och det var myyyyycket tyg :roll: så det gör jag inte om i onödan :lol:
Tror dock att Sinon blev något mer använda här, mest för att lillebror är född i maj och sinon är tunnast, det blir minst tyg att svepa om sig i värmen :tumup:
Fast på vintern/tidig vår kanske det är skönare med minimundusen?
Av Clee
Tack för svar! Vad är du för storlek själv? Blir nog mest sugen på Minimundus, mina lär visserligen kunna bäras hela sommaren och in på hösten också men blir jag för svettig får jag väl sälja den och köpa en Sino i stället. :) Är det någon nackdel att köpa den kortare?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag är/var då strl 44 och 170 lång.
Babydesign har en storlekstabell: http://www.babydesign.se/html/storlekstabell2.htm och ev kommer din sambo att behöva den längre längden, men jag tror att det blir ganska otympligt för dig med den längden. Då drar man sig lite från att knyta på sig den och det är ju lite dumt.
Hur mycket kommer din sambo att bära tror du? Min använde trikåsjal en eller två ggr tror jag... Han använde en easy hug (hemsydd) och ringsjal istället.
Av Clee
Ah, vilken bra länk! Tror faktiskt att vi båda klarar oss med 4,6 då. Har ju en MobyWrap som är längre har jag för mig och om någon av oss vill bära båda samtidigt kommer vi att knyta med båda i stället för att klämma ned båda barnen i en sjal - har båda i tubtopp nu på Neonatal och det är väldigt bökigt och svettigt, de sjunker liksom ihop och med båda intill varandra är det svårt att få till dem i bra position igen utan att knöla.
Användarens profilbild
Av mandisg
Jag är visserligen nybörjare men kastar mig raskt in ändå. Vi har en minimundus ekologisk trikåsjal. Jag är en liten varelsen (157 lång) så vi köpte den kortare varianten. Det gör att maken inte kan knyta på magen men han löste det genom att knyta i sidan så att han fortfarande kan sitta ner med sjalen. Jag har inget att jämföra med men vi är väldigt nöjda med sjalen i alla fall och det är dottern med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?