Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Yayan
Denna sjal-djungel alltså! Jag har nu suttit och läst och googlat på olika sjalar för att hitta vår nästa sjal till vår flicka på 5 månader. Vi köpte en mysak från tradera innan hon föddes, den har används flitigt (dagligen i stort sett) ända sen hon var ca 5 veckor och vi har varit riktigt nöjda över den. Vi är alltså jag och min sambo, dock är det mest jag som använder den. Vår dotter älskar också sjalen och åker gärna runt medans jag städar, bakar, rastar hunden.. ja hela tiden om hon fick :love:

Nu skulle jag vilja börja bära henne på ryggen, och då behöver jag en vävd långsjal ,eller? Går det att bära henne på ryggen i en mysak (som är en trikåsjal?). Jag har försökt läsa mig till fakta om olika sjalar, men nu är det grötigt i min hjärna. Jag är ca 170 cm lång, smal.. min sambo ca 180 cm lång och smal, dock är det jag som kommer att använda den mest. Vår mysak är nog drygt 5 meter= alldeles för lång för mig iallafall men det har gått bra ändå. Vår flicka väger drygt 6,5 kg nu och blir 5 månader till veckan. Vilken sjal skulle passa tro? En 4,6 meters? Märke? (eller är det en smaksak?). Är väl mest inne på en vävd långsjal och inte en ergonomisk sele eller mei tai, men alla tips är väldigt välkomna!
Användarens profilbild
Av Sarai
Roligt att höra att ni trivts med trikåsjalen! Du har helt rätt i att du behöver en vävd långsjal för ryggknytningar. Förmodligen kommer även magknytningar att bli bekvämare med en vävd, nu när er dotter börjar bli så stor.
Vilken vävd du ska satsa på är nog en smaksak. Framförallt rekommenderar jag att du väljer en du tycker är snygg. Helst också en som sambon kan tänka sig att använda. Själv gillar jag lite bredare sjalar till ryggknyt, jag tycker att det är lättare att få till en påse för barnet att sitta i. Om du vill kunna knyta alla knytningar borde 4,6 m vara lagom. Har du mest tänkte bära på ryggen skulle nog 4,2 m kunna räcka, men det kan bli lite väl kort till sambon.

Om man får till knytningen bra är sjalar definitivt bekvämast, men en MeiTai sydd av en sjal kommer inte långt efter. Den är dessutom lite lättare att knyta upp kinkiga barn snabbt i. Personligen är det min favorit för ryggbärning, men det finns många åsikter i den frågan. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?