Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Evasleva
Hej!
ni som vet och har koll:
jag och min man ska så smånng om köpa en vävd långsjal. Hur lång sjal behöver vi? Räcker en 4,6m eller behöver vi en längre?
Min man är 185 lång. Visserligen ganska smal.

Vad tror ni?

Tacksam för hjälp
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det beror ju lite på vad ni vill kunna göra för knytningar också... bäst vore ju förståss om ni kunde prova, jag har en känsla av att 4,6 kan vara lite i kortaste laget för mannen din kanske :hmm:
Av sjaltokan
Din man behöver nog en längsta längd 5,2-5,4m men det kan bli långt för dig om du är kortare.
Användarens profilbild
Av telistant
Evasleva skrev:Tack för svaren!

Jag är bara 165cm
Men i och för sig lite rundare :wink:
Vi köpte 5,2 för att min långa make (2m smalis) skulle kunna använda sjalen också, jag är 1,62 och stl 38-40 och har inte problem med att 5,2 känns för långt om jag knyter omslutet X på magen, jag vill inte ha kortare för jag vill knyta på helbredd. På ryggen däremot blir det mycket tyg över.

Blir ni fast i sjalandet lär ni vilja ha fler sjalar så småningom och då kan du skaffa en kortare också om 5,2 känns för långt.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Evasleva
telistant skrev:
Blir ni fast i sjalandet lär ni vilja ha fler sjalar så småningom och då kan du skaffa en kortare också om 5,2 känns för långt.
Gärna för mig :) Vi har en trikåtsjal, en ringsjal och en vävd kortsjal som det är. Maken vägrar att göra barnet till "en materialsport" och vill inte ha något extra. Det har han ju visserligen rätt i, men ska man bära mycket så är det ju kanske vettigt med var sin långsjal. Jag kanske helt enkelt ska köpa en till mig själv (4,6m) så får han köpa en till sig?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Evasleva skrev:Gärna för mig :) Vi har en trikåtsjal, en ringsjal och en vävd kortsjal som det är. Maken vägrar att göra barnet till "en materialsport" och vill inte ha något extra. Det har han ju visserligen rätt i, men ska man bära mycket så är det ju kanske vettigt med var sin långsjal. Jag kanske helt enkelt ska köpa en till mig själv (4,6m) så får han köpa en till sig?
:tumup: Ni har väl var sin garderob i övrigt också? Ser man sjalen som en del av sin klädsel så är det faktiskt bara vettigt att ha fler än en sjal :wink:
Användarens profilbild
Av Evasleva
Det här är ju lite off topic från just "hur lång sjal behöver vi?". Men en intressant fråga: Är sjalen till för barnet eller föräldern? Båda väl.
Men min lilla tjej bryr sig ju inte om sjalen är "fin" eller inte. Det är det ju bara jag som gör :P
Jag kanske helt enkelt får se en lagom lång, vacker sjal som en sak till mig. Och helt enkelt punga ut med pengarna själv och inte från "barn-pengarna" :)

Hur gör ni?
Av sjaltokan
Evasleva skrev:Det här är ju lite off topic från just "hur lång sjal behöver vi?". Men en intressant fråga: Är sjalen till för barnet eller föräldern? Båda väl.
Men min lilla tjej bryr sig ju inte om sjalen är "fin" eller inte. Det är det ju bara jag som gör :P
Jag kanske helt enkelt får se en lagom lång, vacker sjal som en sak till mig. Och helt enkelt punga ut med pengarna själv och inte från "barn-pengarna" :)

Hur gör ni?
Vi har inga barnpengar och mina pengar vi har total gemensam ekonomi, men jag ser sjalarna som mitt intresse, barnen bryr ju sig inte om färgen på sjalen men för mig är det ett klädesplagg minst hela första året eftersom vi bär på heltid.
Av sjaltokan
Evasleva skrev:Intressant. Vi har nästan gemensam ekonomi men har egna "fickpengar" till våra intressen. Maken åker MC och det är t.ex. inget som jag vill sponsra. Med total ekonomi kan du då motivera sjalköp för din partner?
Ja, det är mitt intresse och han vet att det är under en begränsad tid nu när barnen är skapligt små, dessutom är det inte så stor förlust att köpa en sjal och sedan sälja den om man vill ha en annan.

Jag skulle tycka det vore svårt att ha fickpengar, hur bestämmer man liksom hur mycket pengar det ska vara och vad man ska göra för dem eller inte? Vi är i och för sig en familj som lever väldigt nära varandra och aldrig har bråkat om pengar. Ingen av oss har några extremt dyra intressen.

Sen bär vi båda två och även om han inte bryr sig så hiskeligt mycket om färg och form på sjalarna skulle han nog bli lite vrång på mig vi inte hade något bärdon hemma. :mrgreen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?