Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
Har en sprillans bali breeze som är sträv som sandpapper. Köpte den för att ha inomhus, men den är så sträv så jag vill inte ha lilleman barbent i den :roll:

Blir den mjukare? :hmm:
Av Tiaramoll
Jag har haft 2 sprillans Bali Breeze och inte upplevt dem som sträva, eller :hmm: Jag har inte stört mig på det i alla fall.
Båda Bali Breeze har jag haft som sommarsjalar, dvs barn med lite kläder och bara ben.

Min nuvarande Breeze är på vift... :cry: Den låg i bakluckan tillsammans med vagnen och nu är sjalen borta, stulen?

Har du sköljt ur sjalens överskotts färg? (En procedur i kallt saltvatten.)Det gjorde jag med båda mina utan att de blev "blekare" på nåt sätt.
Av Tiaramoll
Be-Linda skrev:Ja den är tvättad, men inte i saltvatten... :hmm:
Ljummet saltvatten ska det visst vara... Tvättråd finns här:
http://www.bebecannelle.com/pages/gauze-wrap-care

Det står att ifall sjalen är röd och/eller märk i färgen så kan det finnas kvar överskotts färg i sjalen. För att få bort överskotts färgen så behöver man skölja sjalen för hand i ljummet vatten. Saltet tillsätts för att skynda på processen med att få ur överskotts färgen. Med andra ord: Skölj sjalen upprepade gånger i ljummet saltvattnet ända tills sjalen inte släpper ifrån någon färg till vattnet. Denna process ska göras innan man tvättar sjalen i tvättmaskinen.

Jag tyckte att min Bali Breeze Psyche var en ljus färg, men oj så mycket färg den släppte ifrån sig till saltvattnet. Och detta utan att den blev blev eller tråkigare i färgen/trycket. (Likadant med min Bali Breeze Morgaine, tror tom att den hade mer överskotts färg än min Psyche.)

Jag har bara badat mina sjalar i ljummet saltvatten och låtit dem torka, sedan har jag strukit dem försiktigt på låg/mellan värme på baksidan för att få ut den fulla bredden på sjalarna. :oops: Jag tror inte att mina Bali Breeze sjalar någonsin varit i tvättmaskinen... :hmm:

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Mari skrev:
Be-Linda skrev:Ja den är tvättad, men inte i saltvatten... :hmm:
Ljummet saltvatten ska det visst vara... Tvättråd finns här:
http://www.bebecannelle.com/pages/gauze-wrap-care

Det står att ifall sjalen är röd och/eller märk i färgen så kan det finnas kvar överskotts färg i sjalen. För att få bort överskotts färgen så behöver man skölja sjalen för hand i ljummet vatten. Saltet tillsätts för att skynda på processen med att få ur överskotts färgen. Med andra ord: Skölj sjalen upprepade gånger i ljummet saltvattnet ända tills sjalen inte släpper ifrån någon färg till vattnet. Denna process ska göras innan man tvättar sjalen i tvättmaskinen.

Jag tyckte att min Bali Breeze Psyche var en ljus färg, men oj så mycket färg den släppte ifrån sig till saltvattnet. Och detta utan att den blev blev eller tråkigare i färgen/trycket. (Likadant med min Bali Breeze Morgaine, tror tom att den hade mer överskotts färg än min Psyche.)

Jag har bara badat mina sjalar i ljummet saltvatten och låtit dem torka, sedan har jag strukit dem försiktigt på låg/mellan värme på baksidan för att få ut den fulla bredden på sjalarna. :oops: Jag tror inte att mina Bali Breeze sjalar någonsin varit i tvättmaskinen... :hmm:

Lycka till!

:oops:

Tror du det är försent att skölja med saltvatten nu när den åkt tvättmaskin? Jag har köpt en Alice och den är ju ganska kraftfull i färgen.
Av Tiaramoll
Be-Linda skrev:

Tror du det är försent att skölja med saltvatten nu när den åkt tvättmaskin? Jag har köpt en Alice och den är ju ganska kraftfull i färgen.

Det är bara att testa... :tumup: Blir vattnet färgat så behövs saltbadet, jag tror att saltvatten är skonsammare än tvättmedel faktiskt. Blir det inte färgat så återstår nog bara att stryka den.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Mari skrev:
Be-Linda skrev:

Det är bara att testa... :tumup: Blir vattnet färgat så behövs saltbadet, jag tror att saltvatten är skonsammare än tvättmedel faktiskt. Blir det inte färgat så återstår nog bara att stryka den.
Nu ligger den i saltvatten, verkar släppa lite färg! :loving:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?