Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Miltonia
Nu är vår Alva snart 2 månader och sjalandet går galant! :) Både hon och jag trivs med sjal och därför vill jag köpa en till. Men vad? Vi har en Sino och jag har tänkt sy (eller övertala min mamma att sy ;)) en ringsjal för att ha inne och att amma i. Så det jag behöver är en sjal som är stadigare och bredare än Sinon, som avlastar bra och som lämpar sig att bära länge i. Eftersom jag är 176cm lång och har ca stl 50 upptill bör den vara ordentligt lång också. Så, har ni några förslag på vad jag ska investera i för något?
Av IEDN
Jag har mina favoriter så som dolcino och easycare, men de är ju lite dyrare att köpa men tunna och lättknutna. Annars gillar jag hopparna även om de är liite tjockare och kräver lite mera trixande att få till knytningen. En annan lättknuten och tunn sjal är ACS tror den ska finnas som längre modell oxå :hmm:

Det är en djungel därute bland sjalarna och jag älskar att testa olika för det är så individuellt vad man gillar.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Miltonia skrev:Så det jag behöver är en sjal som är stadigare och bredare än Sinon, som avlastar bra och som lämpar sig att bära länge i. Eftersom jag är 176cm lång och har ca stl 50 upptill bör den vara ordentligt lång också. Så, har ni några förslag på vad jag ska investera i för något?
Låter som det är värt att satsa på en vävd långsjal och längden 5,2 m (eller längre). Det finns många bra vävda bärsjalar att välja mellan och det är en smakfråga vilken man tycker är bäst. Mitt tips att kolla om det ordnas någon bärsjalsträff där du bor. Då kan du prova de olika sorterna och själv välja den du tycker är bäst just för er 8)

HÄR hittar du forumets sjalträffar
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
ja absolut en vävd! me det är väldigt olika vad man föredrar, köpte en easycare som första vävda och vad väl nöjd, men sen köpte jag en stork (storchenwiege) och vilken skillnad! tycker storken avlastar 100ggr bättre, så jag sålde Easycaren, medan en del inte alls gillar storkarna. Så man måste verkligen prova sig fram! Lycka till!
Av Hell Cat
MammaTillFelicia skrev:ja absolut en vävd! me det är väldigt olika vad man föredrar, köpte en easycare som första vävda och vad väl nöjd, men sen köpte jag en stork (storchenwiege) och vilken skillnad! tycker storken avlastar 100ggr bättre, så jag sålde Easycaren, medan en del inte alls gillar storkarna. Så man måste verkligen prova sig fram! Lycka till!
:iagree: Storkarna är underbara!
Användarens profilbild
Av Droppen
ser att du bor i sthlm, då skulle jag satsa på att gå på sjalträff. :tumup:

min personliga favorit är easycare. :D
Användarens profilbild
Av sanna73
Instämmer i att du borde satsa på en vävd :tumup:

Själv älskar jag Hoppediz, men till en ganska liten skulle jag nog föredra en Ellevill :loving:
Användarens profilbild
Av solanna
Ler loite när jag läser den här tråden för alla har verkligen sina favoriter. Nu har jag köpt på mig lite olika vävda sjalar inför nästa bebis för att kunna testa lite olika och tanken är att sälja vidare de jag inte gillar så småningom. Jag har nu en Storchenwiege, en Easycare, en Didymos Indio och en Girasol. Alla är snygga och diagonalvävda vilket gör att de har bra stretch och därmed sitter skönt. Ett tips är också att köpa en som du verkligen gillar färgen och designen på. Även om sjalarna är lite olika dyra så har de dyrare oftast bättre andrahandsvärde och ganske kan du till och med hitta en begagnad på säljesforumet om du har tur och vill spara lite pengar.
Av Miltonia
Tack igen för alla tips! Ja, inte är det lätt att välja inte... Och precis som Solanna skriver verkar alla ha sina personliga favoriter. Jag har kollat runt lite och var även och klämde lite på några sjalar igår när jag var och köpte mig en bärjacka.
Men jag undrar en sak - vad är det för fördelar/nackdelar med snedskurna resp. raka ändar på sjalarna?
Miltonia skrev:Tack igen för alla tips! Ja, inte är det lätt att välja inte... Och precis som Solanna skriver verkar alla ha sina personliga favoriter. Jag har kollat runt lite och var även och klämde lite på några sjalar igår när jag var och köpte mig en bärjacka.
Men jag undrar en sak - vad är det för fördelar/nackdelar med snedskurna resp. raka ändar på sjalarna?
Som med allt annat är det efter tycke o smak! =) Men fördelen med sneda ändar är ju att om man knyter där det smalnar av blir ju knuten mycket mindre. Men samtidigt så om man knyter typ längst ut med avsmalnande ändar tycker jag att det blir svårt att spänna sjalen ordentligt...
Vet inte om du blev så mycket klokare..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?