Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har ju länge o väl letat efter en ersättare till våran BB eller ja länge o länge men i ngr veckor nu i alla fall.

Fick inte lov att beställa en Beco ifrån Slumper Roo men de har massa andra märken som går bra för dem att sälja hit till Sverige och där ibland Mei Tai.

Kolla in följande två länkar snälla och säg om ni känner igen dessa och om någon kanske vet vilka de är: Är de bra? Vad är det för skillnad på Babyhawk Mei Tai och Babyhawk Double-Sided? Är 610 kr exkl frakt ett ok pris för en Mei Tai?

Berätta gärna allt ni kan och vet om dessa och egna erfarenheter.

Snabba svar uppskattas. Och är den likvärdig till Becon eller tom bättre?

Babyhawk Mei Tai:

www.slumber-roo.co.uk/catalog.php?category=44

Babyhawk Double-Sided Mei Tai:

www.slumber-roo.co.uk/catalog.php?category=51
Har både babyhawk och en beco. Skillnaden på double-sided babyhawk och vanlig är helt enkelt att det är panel på båda sidorna på den dubbelsidiga, men bara på ena på den vanliga. Jag har bara på ena sidan, det är inte så dumt att ha en enfärgad sida i vissa sammanhang, till exempel gillar maken att bära den svarta sidan utåt, istället för panelen.

Skulle jag köpa mei tai idag skulle det nog inte bli babyhawk, det finns andra som sitter bättre (men när jag köpte min var baby hawk den snyggaste, tyckte jag). Emmahawk gjorde en jättegenomgång av olika meitaier för några år sedan, läs gärna den!

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=35665

Vi har en Beco BWD också, maken använder den, jag föredrar sjal eller babyhawk (men egentligen tar jag nog vad som ligger närmast till hands för det mesta). I mitt tycke avlastar de likvärdigt, dvs bra om man spänner åt ordentligt, men ganska dåligt om man inte är noga med att få barnet nära kroppen. Skulle jag välja helt fritt idag skulle det nog hellre bli en freehand meitai än vare sig babyhawk och beco, för att jag tycker den avlastar bättre. Men det beror ju lite på vilken man tycker är snyggast också, om babyhawken är snyggare i dina ögon så kommer den ju att användas mer :wink:
Tack så hemskt mycket för din input! precis vad jag behövde. :D :tumup:

Jag hade skrivit ett mkt långt inlägg till dig men det gick upp i rök fattar inte vad som hände. Men jag uppskattar infon du gav.

Imorgon skall jag o sambon iväg o prova en Beco och har de andra selar där tänker jag/vi helt klart pröva dem också.

Jag är hel såld på iden att bära på ryggen, tänk att få åka o handla o inte behöva ha barnvagnen med sig eller att slippa ont när man bär i BB som jag lyckligtvis fått sålt.

Varför är det så att BB är så attraktiv för butiker att ha men ingenting annat? hur kan de kalla sig ergonomiska när ingen sitter bra eller bär bra i den? är inte det falsk marknadsföring?

Iaf nog med mitt ältande, tack igen! :D
Glamrockare skrev:
Varför är det så att BB är så attraktiv för butiker att ha men ingenting annat? hur kan de kalla sig ergonomiska när ingen sitter bra eller bär bra i den? är inte det falsk marknadsföring?
Jaa du, det är vi nog många som undrar :wink: Men ryggbärande är verkligen super :tumup:

Hoppas du får tag i en riktigt snygg (och bra!) sele/MT !
anilov skrev:
Glamrockare skrev:
Jaa du, det är vi nog många som undrar :wink: Men ryggbärande är verkligen super :tumup:

Hoppas du får tag i en riktigt snygg (och bra!) sele/MT !

tack! det hoppas jag också :D
Jag tror att en orsak till att många använder BB är att dom är vanligast på affärerna & dom flesta känner till den selen. Många av dom jag pratat med tycker dessutom att det ser krångligt ut att knyta sjal :(
Glamrockare skrev:Tack så hemskt mycket för din input! precis vad jag behövde. :D :tumup:

Jag hade skrivit ett mkt långt inlägg till dig men det gick upp i rök fattar inte vad som hände. Men jag uppskattar infon du gav.

Imorgon skall jag o sambon iväg o prova en Beco och har de andra selar där tänker jag/vi helt klart pröva dem också.

Jag är hel såld på iden att bära på ryggen, tänk att få åka o handla o inte behöva ha barnvagnen med sig eller att slippa ont när man bär i BB som jag lyckligtvis fått sålt.

Iaf nog med mitt ältande, tack igen! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?