Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mave44
Vad finns det för användningsområden med en vävd kortsjal som är bättre än med en vävd långsjal? Har ingen sjal än. En lång verkar lite krånglig. Jag vill att de ska gå fort att ta på. Tacksam för svar.
Av majo0322
Ryggknytningar tycker jag är lättare med en kort sjal. Men det går fort att ta på en lång när du övar ett tag (säg en 10,20 knyt), och det är enklare i början än en kort på ryggen.

Vill du ha något riktigt snabbt, så ta en sele :)
Av eamane
Beror på hur kort du räknar kortsjal. Är det en typ Bära Barn så belastar den en axel medans du med en lite längre får jämnare belastning. En ringsjal belastar även den bara en axel. Ringsjal kan även vara svårt att få till i början men sen funkar den ju snabbt.
Att en långsjal verkar krångligare beror ju på att det är mer tyg i den men har man väl lärt sej knyta så är det hur enkelt som helst. Jag tycker du ska prova innan du säger nej ;)
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag har hittat ett användningsområde där en vävd kortsjal är bäst- att bära hem mina barn från dagmamman med. Jag har svårt att få plats att lämna något bärredskap där, och vill inte bära runt på en långsjal. Kortsjalen har jag som halsduk om halsen. Notera dock att jag inte har mer än ca 300 meter hem. Hade det varit en längre sträcka hade jag definitivt övervägt en längre sjal för att slippa snedbelastningen.

Jag tycker att en långsjal slår en kortsjal i hästväg avlastningsmässigt. En ringsjal är lättare att justera, men funkar inte lika bra som halsduk. :wink:
Hur vill du bära? På magen eller ryggen, snabbt eller länge? Kanske räcker en kortare långsjal, så slipper du flera onödiga meter tyg.
Användarens profilbild
Av Alven
Min personliga åsikt är att det finns bara ett användningsområde för en sjal kortare än 4 meter, och det är att göra ringsjal av den. Kortsjalar typ bära barn är hel hopplösa. Jag hade en som jag gjorde en no sew-ringsjal av nästan jämt, det var perfekt för jag kunde ta bort ringarna och ha den som filt ibland. Sen sydde jag fast ringarna... :fnissa:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?