- ons sep 23, 2009 23:01
Jag och sonen trivs jättebra i Ergo OG, med ett undantag; D roar sig kungligt med att vrida bak huvudet och nacken så långt han bara kan! (Alltså hänga bak med huvet så långt det bara går, det ser ut som att han ska bryta nacken om jag tar ett litet felsteg!*burr*) Maken och jag är väl inte så jätteimponerade och undrar nu vilken sele som skulle kunna ge ett bra stöd för nacken, dvs förhindra Ds huvud-/nackvridningar. När jag mätte OG:n så konstaterade jag att den bara är 34 cm lång i ryggen.
Några mått som kanske kan hjälpa: D är 7 mån, 72 cm lång och väger 8,9 kg. Jag är 1,63 m och drar stl 44 i byxor.
Funderar lite smått på Beco II, att man kan sätta barnet i den innan man sätter den på sig borde vara ytterligare en impfaktor på maken, och kanske vinna över honom till de ergonomiska bärselarna! Han föredrar BB och vill ha en bärstol sen.
Några mått som kanske kan hjälpa: D är 7 mån, 72 cm lång och väger 8,9 kg. Jag är 1,63 m och drar stl 44 i byxor.
Funderar lite smått på Beco II, att man kan sätta barnet i den innan man sätter den på sig borde vara ytterligare en impfaktor på maken, och kanske vinna över honom till de ergonomiska bärselarna! Han föredrar BB och vill ha en bärstol sen.