Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ing0065
Jag och sonen trivs jättebra i Ergo OG, med ett undantag; D roar sig kungligt med att vrida bak huvudet och nacken så långt han bara kan! (Alltså hänga bak med huvet så långt det bara går, det ser ut som att han ska bryta nacken om jag tar ett litet felsteg!*burr*) Maken och jag är väl inte så jätteimponerade och undrar nu vilken sele som skulle kunna ge ett bra stöd för nacken, dvs förhindra Ds huvud-/nackvridningar. När jag mätte OG:n så konstaterade jag att den bara är 34 cm lång i ryggen.

Några mått som kanske kan hjälpa: D är 7 mån, 72 cm lång och väger 8,9 kg. Jag är 1,63 m och drar stl 44 i byxor.

Funderar lite smått på Beco II, att man kan sätta barnet i den innan man sätter den på sig borde vara ytterligare en impfaktor på maken, och kanske vinna över honom till de ergonomiska bärselarna! Han föredrar BB och vill ha en bärstol sen. :siishah:
Av linamh
ing0065 skrev:Funderar lite smått på Beco II, att man kan sätta barnet i den innan man sätter den på sig borde vara ytterligare en impfaktor på maken, och kanske vinna över honom till de ergonomiska bärselarna! Han föredrar BB och vill ha en bärstol sen. :siishah:
Eller så låter du honom hållas tills han tycker det blir jobbigt.
Av ing0065
linamh skrev:
ing0065 skrev:Funderar lite smått på Beco II, att man kan sätta barnet i den innan man sätter den på sig borde vara ytterligare en impfaktor på maken, och kanske vinna över honom till de ergonomiska bärselarna! Han föredrar BB och vill ha en bärstol sen. :siishah:
Eller så låter du honom hållas tills han tycker det blir jobbigt.
Tyvärr tyckte maken att det var jobbigast med sonens fötter där han vill svänga med armarna på promenaden.
Av ing0065
diddeldi skrev:ja, har man ett barn som gillar att luta sig bakåt så är det betydligt skönare med hög rygg på selen. angelpack lx och beco butterfly 2 har högst rygg, du kan se höjderna (och andra mått) på http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php
KATARINA skrev:Vill du ha en hög sele så finns även Connecta som är 46 i sitthöjden:

http://www.knyt-an.se/list_varugrupp.as ... B%E4rselar

PS! Jag säljer bärselar och är partisk.
Vilken sele har bäst huvudstöd? Sonen lyckas trassla ut huvet åt sidan när vi hade det uppe för att hindra honom från att luta sig bakåt, och även när han sov lutade han gärna huvet åt sidan. Angelpack går nog tyvärr bort, den passar väl bäst till små nätta personer.
Användarens profilbild
Av diddeldi
ing0065 skrev:
diddeldi skrev:ja, har man ett barn som gillar att luta sig bakåt så är det betydligt skönare med hög rygg på selen. angelpack lx och beco butterfly 2 har högst rygg, du kan se höjderna (och andra mått) på http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php
KATARINA skrev:Vill du ha en hög sele så finns även Connecta som är 46 i sitthöjden:

http://www.knyt-an.se/list_varugrupp.as ... B%E4rselar

PS! Jag säljer bärselar och är partisk.
Vilken sele har bäst huvudstöd? Sonen lyckas trassla ut huvet åt sidan när vi hade det uppe för att hindra honom från att luta sig bakåt, och även när han sov lutade han gärna huvet åt sidan. Angelpack går nog tyvärr bort, den passar väl bäst till små nätta personer.
det är lite olika vad man gillar såklart, men manduca har i alla fall resår på sidorna av huvudstödet så om ditt barn lutar huvudet mycket åt sidan så kanske det skulle kunna passa. det går ju att förlänga ryggen på manducan också (den blir inte lika hög som angelpack lx men betydligt högre än ergo og). och om du inte är liten och nätt så borde manduca passa bra.
Av Hell Cat
Kommer du till Lund idag så får du gärna prova min Manduca. Maken älskar den :wink:
Av ing0065
JennyB73 skrev:Kommer du till Lund idag så får du gärna prova min Manduca. Maken älskar den :wink:
Oh, vad jag blir glad!!! Hoppades på att du skulle säga det! Vi ses om en stund! :loving:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?