Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Beckah82
Ställde samma fråga för typ 1 år sedan och fick svaret att en Angelpack skulle passa mig bäst troligtvis (ganska nätt upptill).

Men det har ju kommit en del nya märken och nu undrar jag hur de är i modell och storlek i förhållande till Angelpacken. tex Action baby carrier och Pikkolo?

Kan de vara något för mig?
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tror att både pikkolo och action baby carrier kan passa dig, de går att justera tillräckligt även för små personer. vilken du ska välja beror mycket på vad du själv har för bärbehov. action går inte att använda till en nyfödd, utan barnet måste vara ca 4-5 månader gammalt (ganska bred sittdel). den är lägre i ryggen också, så det beror på vad man har för preferenser på det. pikkolon går att dra ihop i sittdelen så den fungerar redan från nyfödd i vanlig position, dvs det behövs ingen insats. den är i första hand avsedd att korsa på ryggen (men det följer även med ett bröstspänne, som dock är löst och därför i första hand är tänkt för när man bär på ryggen). angelpacken fungerar från ca 3 månader och har högre rygg.

vilket av barnen har du tänkt bära mest i selen? gillar du att korsa banden eller ha dem raka? föredrar du låg eller hög sittdel på selen?
Användarens profilbild
Av Beckah82
Tack för svar :-)

Jag tänker mig att den ska vara till Alvin men det är ju ett plus om det går att bära en bebis i den också. Jag bär alltid med sjal i omslutet x och med MT med korsade, utbredda axelband över barnet (har alltså breda band). Ryggsäck och liknande knyt fungerar inte för mig.

Min MT sydd av en Hoppe är favoriten här hemma och enda nackdelen är att den är låg i ryggen så jag antar att jag nog gillar hög rygg eftersom jag inte gillar hur min MT är.

Alvin väger inte mycket (13 kg) men är ganska lång och har långa ben så det behövs en rätt bred sittdel åt honom.

Det gör inget heller om selen skulle råka passa på Mathias också - 182 lång och 88 kg, men huvudsaken är att den passar mig :-)

Eller borde jag i så fall satsa på en beco butterfly? som borde passa både mig, Mathias, Alvin och Elmer? Fast jag läste idag att de som är vana att bära med annat än sele inte brukar gillar becon?
Användarens profilbild
Av diddeldi
hur bred är han om bröstkorgen? det påverkar också vilken sele som passar. om han inte har bred bröstkorg (eller breda axlar) så tror jag att alla selarna bör passa honom.

om du gillar hög rygg så passar angelpack lx eller beco butterfly 2 bäst, eller möjligen pikkolo med stödbälte (pikkolon blir lite högre om man använder stödbältet).

jo, becon brukar uppskattas även om man burit mycket i andra bärhjälpmedel, det är mest om man tidigare burit mycket i någon annan ergonomisk bärsele som det kan vara svårt att "ställa om". fördelen med becon är att det är lättare att få upp även små barn på ryggen (särskilt om man är ovan). men en del tycker att det är något krångligare att få i och ur barnet, och då särskilt de som är vana vid det "klassiska" sättet.
Användarens profilbild
Av Beckah82
Beställning skickad till Edenbaby efter måånga funderingar fram och tillbaka :-)

Men guuud så jobbigt att bestämma sig men jag har varit dumsnål så himla många gånger och sedan ångrat mig så det blivit dyrare i slutänden så nu sket jag i vad de kostar och valde den som jag tror är bäst. Hade det inte varit för priset hade jag ju valt den för länge sen så därför fick det bli så här :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?