Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mia75
Jag har en bära barn sjal som jag har varit ganska nöjd med, men ibland är den ju för kort.
Nu har jag blivit sugen på en längre sjal, men hur lång?
Jag har sett på hoppedizen 4,6 eller 5,4. Men vad är skillnaden? Jag har aldrig haft en lång sjal. Är det mycket som skiljer? Många olika sätt att bära som bara går med den längsta eller?
Nu är ju Emil tio månader och jag vill gärna bära honom på ryggen, jag börjar få till det med bärabarn sjalen, men det känns inte helt stadigt. Vad kan ni rekomendera för längd?
Jag undrar också inför nummer tre om några år vilken längd på sjal man behöver för att så smidigt och tryggt som möjligt kunna bära barnet liggande och även amma i sjalen. Detta skulle ju gå med bärabarn sjalen också, men jag tyckte inte att det gick bra.
Tacksam för alla synpunkter från er med mer erfarenhet! :D
Användarens profilbild
Av Kristina
4,6 räcker säkert, om du inte är jättestor (tror det står att den räcker till alla knytningar om man är under 1,70cm/70 kilo). 5,4 blir nog för mycket tyg, särskilt om du vill knyta på ryggen, då är det skönare med mindre tyg att hålla reda på.
Jag har 4,1m stork och för mig räcker den bra, jag kan knyta allt och den känns lagom lång, inte för långa ändar att hålla reda på och så.
Användarens profilbild
Av mia75
Det låter ju bra, jag är lite rädd för just det där med för mycket tyg, det var därför jag köpte en bärabarn. Men som sagt den räcker ju inte riktigt...
Användarens profilbild
Av Helena
Ja, 4,6 blir nog bra. Jag har en bärabarn och jag får inte heller till ryggknytningarna med den, jag tycker att det är mycket lättare att knyta på ryggen med en lång sjal.
Användarens profilbild
Av mojsan
, 4,6 m låter bra. Har en 5,4 m Hoppiz, för att kunna göra omslutna utan oro trots extra vikt, men för vanliga ryggknyt, vilket är det jag mest gör, är det en del extra tyg o hålla reda på. 4,6 m vore nog perfekt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?