Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Franneke
Efter att ha läst på sjalbarn.se hur länge som helst (utan att då ha eller ens vänta barn) är det dags att ställa första frågan, nu när det ska bli bebis i februari.

Jag undrar om man behöver starta med en elastisk sjal till den nyfödde bebisen? Många verkar göra det och om jag har förstått det rätt så beror det på att de är lättare att knyta och att få rätt, något som ju kan vara bra när allt annat med en nyfödis är nytt och krångligt.
Nu är det dock så att både kärestan och jag är överens om att vi ska bära mycket och länge och vi är båda beredda att öva på sjalandet. Kan man då inte köpa en fin vävd sjal på en gång (jag har kommit fram att Dydimos är favoriten just nu) som man sedan kan använda länge? Man spar både pengar och på miljön...

Vad tycker ni som har så bra koll?
Man måste inte ha en trikåsjal först, men faktiskt så är det överlägset gosigast :loving: Dessutom är det faktiskt väldigt praktiskt att kunna ta ut och stoppa tillbaka bebisen för amning, blöjbyten, bilåkning eller vad det nu är. Om jag var du så skulle jag satsa på en begagnad trikåsjal, det kostar inte så mycket, och inget slöseri på miljön :tumup: Dessutom kan du ju sälja den vidare sen när ni är klara med den!
Jag hade ingen elastisk till min tvåa utan gick på långsjal direkt (och stoppade även i och ur honom i den utan att knyta om). Men jag ångrade mig faktiskt lite. För det första är de oftast bredare så det blev rätt stort och bylsigt, och då får jag ändå inga pyttebebisar, och för det andra så är jag oerhört varm av mig i början och ville helst inte ha några kläder alls. Då blev det rätt tjockt med min hoppe, fast det finns ju tunnare vävda förstås.

Sen var han dessutom lite av ett specialfall och ville ändå inte åka sjal efter tre månaders ålder så då övergick vi till sele och mei tai. Så det blir nog fel hur man än försöker planera och tjäna in pengar på bärdon. Lika bra att du köper något du verkligen älskar istället!
Användarens profilbild
Av katha
kajsa kavat skrev:Man måste inte ha en trikåsjal först, men faktiskt så är det överlägset gosigast :loving: Dessutom är det faktiskt väldigt praktiskt att kunna ta ut och stoppa tillbaka bebisen för amning, blöjbyten, bilåkning eller vad det nu är. Om jag var du så skulle jag satsa på en begagnad trikåsjal, det kostar inte så mycket, och inget slöseri på miljön :tumup: Dessutom kan du ju sälja den vidare sen när ni är klara med den!
Jag håller med kajsa kavat!
Jag skulle dock investera i en WBS som håller mycket längre än en vanlig trikå och sen sälja den vidare för den är lika mycket värd ungefär (skiljer kanske ett par hundralappar)som en beggad diddy! :tumup:
katha skrev:
kajsa kavat skrev:Man måste inte ha en trikåsjal först, men faktiskt så är det överlägset gosigast :loving: Dessutom är det faktiskt väldigt praktiskt att kunna ta ut och stoppa tillbaka bebisen för amning, blöjbyten, bilåkning eller vad det nu är. Om jag var du så skulle jag satsa på en begagnad trikåsjal, det kostar inte så mycket, och inget slöseri på miljön :tumup: Dessutom kan du ju sälja den vidare sen när ni är klara med den!
Jag håller med kajsa kavat!
Jag skulle dock investera i en WBS som håller mycket längre än en vanlig trikå och sen sälja den vidare för den är lika mycket värd ungefär (skiljer kanske ett par hundralappar)som en beggad diddy! :tumup:
:iagree:
Av Hell Cat
Ejede skrev:Jag och trikån blev aldrig bundisar, :roll: provade ett par ggr men la den på hyllan snabbt och drog fram min Didymos Olaf ist, gick minst sagt lika bra (bättre tyckte jag :fnissa: ) att bära i den och lika mysigt! :heart:

Bjussar på en bild när Manel var 6 dagar gammal! :D

Bild
:love:
säger nej =) hade trikå till båda barnen, men till 2:an blev den inte använd många gånger.. tyckte det blev bättre och skönare med vävd.
Jag började med vävd till första barnet när hon var nyfödd. Så jag har burit i vävd från början. Har sen försökt med trikå till de andra, men nej jag föredrar de vävda.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?