Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Majalaja
Jag har en Manduca som lilltjejen, fem veckor, åkt någon gång ibland. Föredrar dock min Sino än så länge, men vill ändå vänja henne även vid Manducan eftersom jag vill kunna bära på rygg senare (tror jag kommer att få svårt att få till en ryggknytning med sjal).

Nu undrar jag hur länge man har bebisen i bebisinsatsen i selen? Och när jag kan börja använda korslagda remmar? Känns som om det skulle avlasta bättre, men i bruksanvisningen står det från sex kilo och det väger hon ju inte än på ett tag. Är det nödvändigt att vänta så länge? I sjalen har jag ju övergett nyföddpositionen för någon vecka sedan och bär henne nu med benen utanför sjalen så att säga. Hon verkar trivas bättre så!

När jag ändå är igång kan jag ju be att få lite tips om nästa sjal i ordningen också. Tänkte väl gå över till en vävd sjal så småningom eftersom Sinon känns lite väl tunn för att hålla länge. Vad kan ni rekommendera då?
Användarens profilbild
Av telistant
jag tror inte du behöver "vänja" henne vid selen, är hon van att åka sjal o trivs med det kommer hon antagligen att gilla selen också om hon tycker det är bekvämt då du tycker det är dags med den. Ryggbärning ska man väl vänta med tills bebisen håller upp huvudet själv åtminstone, så det känns inte som att du behöver stressa med selen bara för att vänja.

Korslagda remmar skulle jag säga är mer en smaksak, vad man själv tycker är skönast. Hur länge du ska använda bebisinsatsen kan jag inte riktigt svara på men när den verkar för liten är det nog dags att sluta använda den. Jag vet också att folk använt selar utan bebisinsats och bara haft benen innanför panelen så bara bebis sitter bra o är nöjd så är det rätt.

Nästa sjal. själv köpte jag en Amazonas carrysling och en skrynkelgås (vävda) när Love växt ur sinon. Välj en sjal du tycker är snygg, det är det råd som förekommer oftast, å det håller jag med om. Vill du ha en stadigare trikåsjal brukar MAM Eco och Wrapsody Bali breeze nämnas.
Av LillaGrodan
Babyinsatsen tar du bort så fort du kan, dvs när hennes ben är tillräckligt långa. Hennes knäveck ska nå kanten så att säga. Så länge du bär med insatsen avlastar det dåligt. Du bär med axlar och rygg (som med en Babybjörn) inte med tyngden på höfterna som utan insatsen. Mina två pojkar har varit strax under 2 månader när jag tagit bort den.....inga direkta långbeningar, ligger på medelkurvan för killar längdmässigt.

Korsa axelbanden kan du göra så fort du vill. Kanske löser det sig själv när du plockar bort insatsen och märker att selen avlastar bättre :-).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?