Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ASKs mamma
Hej hej
jag är nybörjare och behöver hjälp med vilken sjal jag behöver till en nyfödd(ankomst april/maj).

Sen har jag pojke som är nu ca. 1 år. Vilken typ använder man då för litet äldre barn?

Tack för all hjälp i förhand. :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
Hej och välkommen!
Som tur är så finns det ett gäng med sjalbarnsmammor i Uppsala som jag tycker att du ska träffa. Se under rubriken "Sjalbarnsträffar" om det inte är någon träff snart eller så föreslår du en själv helt enkelt. Då kan du få lite mer hjälp och även titta på lite olika sjalar.

Till en nyfödd så brukar de flesta rekommendera en lång sjal i trikå och det finns många olika sorter. Tips och omdömen om olika sjalar hittar du under rubriken "Sjalrecensioner" och så titta under trikåsjalar.
För ett lite äldre barn finns ju t.ex ringsjal som man har över en axel och som är bra när man kanske bär lite kortare stunder och barnet vill gå lite själv. Ringsjalen går äver bra att bära en nyfödd liggande i vagga.

Fler tips kommer säkert!
Användarens profilbild
Av diddeldi
japp, jag håller med anso. sjalträff och så trikåsjal till den lilla. sen tycker jag att en ergonomisk sele (typ ergo) är bra till ett lite större barn. eller en vävd långsjal. ringsjal är iofs inte heller så dumt :wink:
Användarens profilbild
Av jag71
Gå även in under bärsjalsambassadörer. Kolla vilka som finns i Uppsala och skicka pm till dem så kan ni träffas ännu mer privat och få all tid som behövs och så kan man ju alltid ringa igen och få mer hjälp! :lol: Tror det skulle vara en Uppsala träffa i början av februari. Dem är jättetrevliga och det finns både stora och små barn som blir burna just nu. Johanna har ju en drös sjalar som hon ska ha till sin lill*(a) som kommer snart. Har för mig att hon har både trikå och vävda, korta och långa så... :lol: (Hoppas inte Johanna tycker jag ger henne för mycket "jobb" :lol: ja ja då får hon pm:a mig och skälla lite! :lol: )

Vi bruakr åka till släkten i Uppsala över påsk men i år avstår vi då det redan nu börjar bli jobbigt med tung gravidmage . :lol:
Användarens profilbild
Av MrsR
Hallå!

Jag kunde ju talat om för dig att det är sjalträff snart, förlåt :oops: , jag tänkte inte på det!

Men jag och J ska dit, det är den 4/2 (kolla under "Sjalträffar"), vi kan ju samåka om du vill. Då får du träffa nog några som är betydligt mer rutinerade på sjalar än jag :) .

Jag ställer gärna upp igen och visar mer knytning!

Kram!
Av ASKs mamma
Hej hej

o tack så mycket för fina svar. Jag kollat mycket vad ni föreslog. JAg tror att jag har fastnad för Sino för spädisen. Sen kanske Hoppendiz eller nåt annat för den äldra.

Tyvärr kan jag inte komma den 4/2 på träff. Men nästa gång då.
:wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?