Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ASKs mamma
Hej hej
jag är nybörjare och behöver hjälp med vilken sjal jag behöver till en nyfödd(ankomst april/maj).

Sen har jag pojke som är nu ca. 1 år. Vilken typ använder man då för litet äldre barn?

Tack för all hjälp i förhand. :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
Hej och välkommen!
Som tur är så finns det ett gäng med sjalbarnsmammor i Uppsala som jag tycker att du ska träffa. Se under rubriken "Sjalbarnsträffar" om det inte är någon träff snart eller så föreslår du en själv helt enkelt. Då kan du få lite mer hjälp och även titta på lite olika sjalar.

Till en nyfödd så brukar de flesta rekommendera en lång sjal i trikå och det finns många olika sorter. Tips och omdömen om olika sjalar hittar du under rubriken "Sjalrecensioner" och så titta under trikåsjalar.
För ett lite äldre barn finns ju t.ex ringsjal som man har över en axel och som är bra när man kanske bär lite kortare stunder och barnet vill gå lite själv. Ringsjalen går äver bra att bära en nyfödd liggande i vagga.

Fler tips kommer säkert!
Användarens profilbild
Av diddeldi
japp, jag håller med anso. sjalträff och så trikåsjal till den lilla. sen tycker jag att en ergonomisk sele (typ ergo) är bra till ett lite större barn. eller en vävd långsjal. ringsjal är iofs inte heller så dumt :wink:
Användarens profilbild
Av jag71