Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av madeleineh
Jag har burit med tremånaders son i trikåsjal sen han föddes. Han har trivts med att sitta i den men på senare tid uppskattas inte att åka inåtvänd merän då han ska sova. Jag har vänt honom utåt eftersom han är stabil i nacken och han verkar uppskatta att titta framåt. Jag tycker själv han verkar sitta mindre bra ergonomiskt sett framåtvänd.

Det jag undrar nu är om det kanske är läge att köpa en sele till honom. Han vill ju se ut mer vilket han inte gör inåtvänd i sjal. Dessutom trivs inte sonen i sjal hos pappan vilket gör att jag bär hela tiden. Är en tremånaders för liten för sele? Vad har ni för tips till mig vilken som kan vara bra att kolla på isåfall?

Undrar också det här med att åka framåtvänd, jag får för mig att han kanske är för liten efter att ha hört att de inte bör sitta framåtvända i vagn. Kan förvisso tycka det är skillnad med sjal och vagn i den frågan men jag vet inte säkert. Samtidigt tycker han om att sitta på mig och titta sig omkring, blir tydligt när han är trött och då vänder jag honom så han får lite ro och slappnar av. En lite dum fråga kanske men kan man bära på ryggen i sjal? Kan de sitta framåt i selar? Ska en tremånaders ens sitta på ryggen?

Tacksam för tips hur jag bär en nyfiken bebis bäst.

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?