Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Soffi
Sitter fast i sjalarnas värld...
Varför skulle Didyn vara bättre än storkis?? Storken verkar ju vara mycket billigare?
någon köpt något där? stämmer det att frakten kostar ca 9 euro? Hur ska man veta att man faktiskt får varan?
Vilka längder är bra att ha? Blir didyn för varm på sommaren, är tex hoppedizen tunnare?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
didyn är tunnare än storken tycker jag. hoppisen är tjockare och inte svalare än de andra.
Användarens profilbild
Av johanna
Alltså, jag har provat alla tre och jag tycker att det vad gäller Stork och Didy mest är en fråga om känsla för SÅ himla stor skillnad på väven tycker jag inte att det är. Hoppediz däremot är lite tjockare.

De är nog ungefär lika varma, skulle jag säga. Den svalaste sjal jag har är en Ellaroo och jag tycker inte att ens den är sådär jättesval - det blir ju kroppsvärme mot kroppsvärme oavsett liksom, så varmt blir det ju varma sommardagar :)

Jag har köpt både direkt från didymos.de och hoppediz.de och båda, nej alla tre, de sjalarna kom fram. Frakten blev nog 9€ tror jag.
Användarens profilbild
Av frida
Varför skulle Didyn vara bättre än storkis?? Storken verkar ju vara mycket billigare?
Bättre är en smaksak, en annan sjal tycker jag.
någon köpt något där? stämmer det att frakten kostar ca 9 euro? Hur ska man veta att man faktiskt får varan?
9euro är ca 90kr? Inrikes skickas en sjal i kartong för 77 kr, men sjalarna kanske är billigare från tex tyskland?
Vet inte hur man ska veta att man får varan men hittills när jag köpt sjalar (i sverige) har jag fått det :)
Vilka längder är bra att ha? Blir didyn för varm på sommaren, är tex hoppedizen tunnare?
En långsjal som funkar att göra alla knytningar med tycker jag + en ringsjal för snabbknyt. (sen kan man gärna ha flera när nån är i tvätten eller beroende på humör...)
En långsjal 4,6m räcker upp till storlek40-42. En 5,2m passar alla men blir längre "svans" över om man är mindre.
Som johanna skrev, varmt blir det ju men om man jämför stork, didy och hoppis när solen skiner är det ganska jämt skägg! En ringsjal är svalare då det blir mindre tyg om man inte ska bära så långt en varm sommardag (å längtade lite kände jag 8) )
Hoppas det kan vara till nån hjälp..
Användarens profilbild
Av Soffi
Fick fina smaragden idag från Sannasmama! Tora (2 1/2 ) fattade galoppen direkt och ville upp på ryggen, trots att jag inte burit henne i sjal på ett halvår. Jättefin, dock väldigt lång med de enkla knytningar jag använder på Tora. Men tänker mig att man vill ha något mer omslutande för kommande bebisen.
TACK Sannas mamma! :P
En ringsjal är svalare då det blir mindre tyg om man inte ska bära så långt en varm sommardag (å längtade lite kände jag )

Har övergett min ringsjal helt, jag har så dålig rygg och det blir snedbelastning, däremot gör sjalarna bärandet nästan helt "smärtfritt", tack vare att man bär så tätt.
Men man kanske ändå ska ha en trikå på sommaren, min nya knodd kommer i maj så det passar i storlek (dvs vikt).
Jag tycker bara så hemskt mycket om hoppedizens färger så jag försöker idogt komma på ett syfte för en sådan (oxå!-vill inte göra mig av med didyn) men maken känner väl på sig att en ny obsession är på g. (Vill inte tala om hur många vagnar som passerat denna dörr :oops: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?