Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
Jag har för närvarande en beco etta men går och sneglar på en manduca..
Jag tycker om becon men den är lite krånglig i och med att barnet måste i selen först och sen svinga upp henne och sele på ryggen. Jag ägde en close2you sele förut och nu ångrar jag lite att bytte bort den..
Som jag förstått det så kan du sätta på dig manducan (bältet) först, sen slänga upp barnet (på rygg) och sen upp med panelen och på med axelbanden? Det är så jag anser att det ska vara med en sele till ett lite större barn som jag har (14 månader).
Jag har dock läst att manduca passar bättre till en "större/kraftigare" person, jag drar 42 i strl men smal över axlarna..
Jag har också läst att om jag gillar beco så är det tveksamt att man gillar manduca..:hmm:
Användarens profilbild
Av katha
mari_tres skrev:Och så finns det ju Angelpack också :wink:
Det har du ju rätt i. Jag har aldrig sett nån, inte ens på bild. :roll:
Är den lik manducan då eller, samma prisklass också?
Jag har aldrig provat annan än beco, ergo och close2you - är manduca och angelpack lika som dom eller?
Användarens profilbild
Av mari_tres
katha skrev:
mari_tres skrev:Och så finns det ju Angelpack också :wink:
Det har du ju rätt i. Jag har aldrig sett nån, inte ens på bild. :roll:
Är den lik manducan då eller, samma prisklass också?
Jag har aldrig provat annan än beco, ergo och close2you - är manduca och angelpack lika som dom eller?
AP:n är som Beco 4:th fast högre i ryggen typ. Close 2 you-selen är väl också snarlik tror jag :hmm: men nån sån har jag aldrig sett IRL.
Användarens profilbild
Av Indah
Jag har just införskaffat mig en Manduca och för min sambo är det världsvid skillnad. Han får inte Butterflyn att passa men Manducan satt som ett smäck på honom.
Jag har inte provat så mycket att jag faktiskt kan ge en rättvis jämförelse men rent spontant så tycker jag att Butterflyn är bekvämare.

Men då är det ju det där med att sätta i barnet först och sedan svinga på ryggen. Jag personligen tycker inte det är så bökigt då jag tycker det känns bara så skönt att kunna svinga barnet säkert (jag har ingen större vana att göra på annat sätt då Butterflyn är min första sele). Men jag förstår verkligen vad du menar att du tycker det är bökigt om man är van att göra på det sättet du beskriver.

Jag har aldrig provat en AP men är dock väldigt sugen :)
Användarens profilbild
Av Lovika
Har sålt BECO butterfly nu när jag fått min Manduca som jag bara älskar! :heart:
Så enkelt att svinga upp på ryggen med Manducan eftersom det inte finns några remmar som kan hamna fel. För mig är Manducan oerhört mycket skönare att bära i än var BECOn var. Har även en Patapum toddler som jag tycker mycket om men Manducan passar mig faktiskt bättre än den också .
Användarens profilbild
Av CasaMia
Manducan funkar bra tycker jag än så länge. Becon är jag ju inte så kompis med och på magen funkar den inte alls. Trodde jag gjorde nåt galet innan nån klok person påpekade att mina boobies var för stora och ivägen :mrgreen: Men jag ska ge Becon en chans till ... Butterfly alltså - min BWD funkar mycket bättre :D
Användarens profilbild
Av tweed
Jag är 160 lång och ungefär strl 38 upptill och på mig funkar Manducan bra. Har provat butterfly och gillade den inte alls. Fast just nu har jag svårt att få upp panelen på manducan ordentligt över ryggen på H, men det tror jag beror på min oförmåga att krumelura med armarna bakåt :?
Användarens profilbild
Av CasaMia
Jag är inte heller så krumelurig baköver :wink:
Användarens profilbild
Av katha
CasaMia skrev:Jag är inte heller så krumelurig baköver :wink:
Det ska du se att du blir, stå framför spegeln i timvis (som jag gjorde) med svetten lackande nerför pannan och kroppsvätskan flödar ur armhålorna, armarna konstant över ryggen så att dom domnar, krampen smyger sig på, sendrag i axeln och ansiktsryckningar. men en lyckligt ovetandes sovande bebis... :love: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av CasaMia
Det låter ju lockande ... :roll: Jag är bekväm vet du :mrgreen:
Användarens profilbild
Av katha
CasaMia skrev:Det låter ju lockande ... :roll: Jag är bekväm vet du :mrgreen:
Ja, men då blir det ju aldrig bra... :wink: :Hahaa:

Är det inte dax att uppdatera din signatur?
Användarens profilbild
Av CasaMia
Vaddå? Tycker du inte sjalbeståndet stämmer? :wink:

Räknas det som trådkapning om TS är med och skriver OT förresten? :mrgreen:
Användarens profilbild
Av CasaMia
Om jag kommer över en sväng - vad vill du helst prova: Indio eller Manduca? :love:
Användarens profilbild
Av katha
CasaMia skrev:Om jag kommer över en sväng - vad vill du helst prova: Indio eller Manduca? :love:
Manduca! Indio är ju på väg! :love:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?