- mån jan 02, 2006 21:25
Jag säger bara vinter - urk! Jag och maken har fått bärproblem - inget av våra bärhjälpmedel funkar, särskilt inte när vi är på landet. Vi vill gärna kunna bära på ryggen, men långsjalarna får vi inte till utanpå tjocka ytterkläder och ergon blir för liten för maken av samma skäl, dragbanden är för korta. Dessutom är ergon svår att få på plats när man har vinterkläder på, allting bara korvar sig. Slutligen sitter sonen faktiskt lite för "högt" i ergon, ser ut som om bara rumpan får plats i sittdelen. Bärjacka är inget alternativ för oss, grabben måste sitta utanpå våra kläder. SÅ summan av kardemumman är att det borde bli en mei tai! Eller vad säger ni? Det är viktigt att det går att "svinga" upp grabben, att "humpa" runt honom som med ergon går inte. Och det verkar ju gå med mei tai. Har läst en del inlägg om att den inte avlastar så bra, men med tjocka ytterkläder kanske det går ändå..?
Jag funderar på att ta en XT så det verkligen funkar för maken också. Han är 185 cm och rätt så stor, i alla fall om magen
Och grabben är 11 mån snart och väger drygt 10 kg. Eller blir det FÖR stort? Lilla jag lär väl drunkna i den.. (jag har storlek 36 ibland 38.)
Jag funderar på att ta en XT så det verkligen funkar för maken också. Han är 185 cm och rätt så stor, i alla fall om magen