diddeldi skrev:Ullegulle78 skrev:Yo Mama skrev:Är det okej att ställa Angelpack frågor här även om man inte är ts?
Någon mer än jag som tycker att huvudstödet är knasigt? Det är ju omöjligt att fästa när barnet sitter på ryggen, bandet som haken ska i sitter ju skitlångt ner! Dessutom: den lilla snörstopps/hakgrejen sitter så konstigt på snöret att snöret åker ur! Grrrr. Ständigt dessa huvudstödsproblem.
(Annars älskar jag vår AP
)
Jag tror att våran är någon sorts specialvariant, för på våran så fästs huvudstödet i en ficka, som (av någon outgrundlig anledning) sitter på insidan av selen...
Vilket gör det omöjligt att sätta dit huvudstödet om det skulle lossna (vilket det lätt gör pga. kardborren) när barnet redan är i selen.
Så: Nej, jag gillar inte huvudstödet på AP:n.
Men å andra sidan gör jag det inte heller när det gäller någon annan sele.. 
jag tror att hon menar i andra änden.
man fäster huvudstödet i fickan innan man sätter upp barnet på ryggen, annars är det jättesvårt att komma åt. det är ju snyggt och i samma tyg som selen så det gör inget tycker jag att ha det på hela tiden. fäster man det noga, utan barn i selen, så brukar det inte lossna från kardborren.
vad gäller "andra änden", snörena, så är de tänkta att hakas i de svarta banden på axelbanden. men man kan också om man vill dra hela snöret runt axelbandet och sen haka fast det i sig själv, om man tycker att de svarta banden sitter på fel ställe. själv tycker jag dock att de sitter ganska lagom. om man har problem med att hakarna ramlar av så kan man knyta en liten knut eller fästa en pärla, nyckelring eller annat liknande längst ner på bandet.
Jag fäste kroken i bandet som ska sitta mellan axelbanden därfram (namn?

) och snörena räckte liksom preciiiiiis fram, varpå krokarna såklart lossnade från snöret när Sigge vaknade och sträckte sig ut huvudet

så jag antar att jag får skylla mig själv. När jag sedan, smart som jag är

knöt knutar längst ut räckte de såklart precis
inte fram till spännbandet längre om jag inte skulle strypas
Men fästa dem i sig själva kanske funkar, tror dock att snörena är lite för korta för att jag ska kunna göra det när S sitter på ryggen ändå