Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jos
Jag är så smått på jakt efter en bärstol eller bärryggsäck eller vad det nu kan heta - en sån som fjällvandrare och liknande brukar ha.

Någon som vet var man köper sådana eller har tips på märken eller modeller eller annat att tänka på?

Den bör passa till ett barn från knappt ett års ålder och gärna gå att använda tills hon orkar gå lite längre sträckor själv (när nu det kan vara? ett par tre års ålder?). Den ska framförallt användas på fjällvandring och skogspromenader, så lite plats för packning behövs (typ blöja, "nödproviant" och vatten).
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
På utsidan.se finns det lite info om bärstolar. Jag startade en tråd där i somras när jag var på bärstolsjakt.
Jag tycker att MacPac verkar göra bra stolar. Det är en djungel och det är jätteviktigt att prova. De är väldigt tunga och klumpiga jämfört med en ergonomisk sele. Jag provade lite olika i somras, men hittade ingen som jag kunde bära i.
Användarens profilbild
Av amie
Vi fick precis en bärstol i julklapp, så har inte hunnit använda den så mycket. Men jag tycker den verkar helt ok, trots att det är en bärstol. Inte så farligt tung, drygt 2 kg. Dottern kan sitta i den nu och hon är 9 månader. Stolen är rek för barn upp till 20 kg och 105 cm, när är man så stor :hmm: (Är vårt första barn, så jag vet bara sånt som rör 0-9 mån, sen har jag ingen koll... he,he) Just det, den är av märket Vaude, modell Swing tror jag. Finns bla på denna sida: webshop.fjallfiske.se
Men har som sagt inte hunnit använda den, så jag vet inte hur det är att bära en längre stund.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Inte Haglöfs i alla fall. Det hade vi till tvillingarna och den var helt värdelös. Inte skön att bära, barnet kunde ramla ur den :shock: eftersom det gick att ställa fötterna på ramen och hiva sig upp (ett ynka dåligt midjebälte runt barnet fanns, men det var otillräckligt). Den gick inte heller att ställa ifrån sig utan att den lutar mot något. Då blir det svårt att sätta i barnet och sätta på sig bärmesen själv.
Av Jos
Tack Knyttet & K för tipset om Utsidan! Jag får surfa runt lite där och sen ge mig ut och prova!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?