Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nimbus
Hej på er! Jag är helt grön på detta. Jag har en tjej som snart är nio månader, väger sisådär snart nio kg. En nyfiken tjej som inte sover frivilligt kan man säga.

Nu tänkte jag prova en sjal, men så finns det ju sisådär fem miljoner olika att välja på. Det är svårt...

Såhär har jag tänkt iallafall:

En sjal - MobyWrap eller Hoppediz - Att bära henne främst på magen då hon ska sova på dagarna. (Annars sitter jag oftast med henne i soffan ändå, kan ej sova själv.) Hur fungerar det med om barnet har skor eller sandaler? Hon har fel på sin ena fot och kommer iallafall behöva ha en sko på hela tiden.

Komplement - Ergo el Sutemi - Att kunna bära enkelt både på mage och rygg. Ute eller inne.

Vad tycker ni? Det finns ju hur mycket som helst och när man läser om de sy låter ju i stort sett alla bra och passande för oss!

Sen är det ju svårt att veta när man inte har provat men vad gör man? Jag vill ha sjal nu på en gång! ;-)

Tror ni det räcker med enkel typ Ergo? Kan hon sova bra i den? Sjal kanske mest är för mindre barn?

Hjälp mig snälla!!!
Användarens profilbild
Av Suskiv
IOM att hon väger redan 9 kg så bör du nog köpa en vävd sjal. Har själv ingen erfarnhet av just Hoppediz men de flesta (alla?) verkar nöjda med sina hoppedizar.
Att ha skor på barnet är faktiskt inget bekymmer. Det enda som händer är att sjalen riskerar att bli smutsig (vilekt den för övrigt blir ändå.)

Sjal fungerar utmärkt till "stora" barn. Jag föredrar fortfarande sjal framför ergo till dottern som är 18 månade och väger över 12,5 kg. Men samtidgt så går det utmärkt att klara sig med bara ergo/sutemi. Sambom bär nästan uteslutande i Ergo och dottern sover bra i den.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Tycker att du har en bra plan. Ta en vävd sjal t.ex. Hoppedizen det kommer bli jätterbra.

Kram
Användarens profilbild
Av Helena
Om barnet ska sova när man bär det, är en sjal mysigast. Ergo och Sutemi är bra också, fast de är bäst på ryggen tycker jag.
Användarens profilbild
Av nimbus
Jag tror jag börjar med en Hoppediz men den finns i olika längder. Varför är de olika långa? Vilken ska jag ha då som är smalis? Jag har väl stl 36 i kläder.

Och var ska jag beställa den?
Av Alexandra
nimbus skrev:Jag tror jag börjar med en Hoppediz men den finns i olika längder. Varför är de olika långa? Vilken ska jag ha då som är smalis? Jag har väl stl 36 i kläder.

Och var ska jag beställa den?
Det är lite olika hur lång man behöver för att kunna göra alla knytningar, det hänger på hur lång/bred man är.
Jag tror att det borde räcka med en 4,6 för dig.
Jag är rätt stor :oops: (stl 44-46 men smal midja) och jag har en 4,6. Den räcker till alla knytningar.

Du kan beställa på www.babydesign.se
Användarens profilbild
Av Alven
Jag håller med Alexandra, 4,6 meter räcker. Jag drar storlek 38 (också med smal midja) och 4,6 räcker bra.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Ja 4,6 räcker. Jag har 5,4 och det blir välfigt mycket tyg över.
Användarens profilbild
Av marcy
Hålelr med. Jag har en 4,6 och den räcker till allt även fast det är på håret, men då är jag också höggravid.
Användarens profilbild
Av nimbus
Hoppediz, en Panama. Shit vad fin den är och den har jag använt ska jag säga... flera gånger varje dag. Och nu är lillan sjuk och då har det blivit jättemycket. Sen är det typ vargavinter så man slipper vagnen! jättebra!

ska nog införskaffa en sele sen. när jag kommit på vilken jag ska ha. Ergo, sutemi eller patapum... men det är ett senare projekt!
Användarens profilbild
Av Tabby
Vad kul att du trivs med din sjal :-)
Användarens profilbild
Av April
Vad roligt att det blev så bra :-D

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?