Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av CinaE
Har nu länge velat pröva bära min dotter Clara i sjal och ska nu göra "slag i saken". Känner mig däremot lite förvirrad vad det gäller valet av modell och märke. Jag är nybörjare, ni förstår, och vad jag hitills kunnat utläsa av all toppenbra info som finns på denna sida så är det nog en diagonalvävd långsjal jag bör ha då Clara snart är 6 månader och väger 8,5 kg. Lite (gärna mycket!) hjälp tas alltså tacksamt emot av er vana sjalanvändare. Mvh Cina
Användarens profilbild
Av diddeldi
det låter som ett bra val! nu ska du ju bara välja märke och färg också :wink: . var bor du? kanske finns det en sjalträff i närheten där du kan klämma på lite olika sjalar? :D
Av CinaE
Tack för svaret! Det var just det där med märke... Verkar ju vara lite skillnad dem emellan. Vad rekommenderas?
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Det är det som är så svårt med sjalar... Det den ena älskar kommer en annan inte alls överens med...
så mitt tips är som diddeldi, försök komma iväg på en sjalträff eller till en butik som har många olika sjalar och prova...

Jag köpte en stork leo marin som första sjal och jag älskar den, men det är inte så vägledande kanske... ;)
Användarens profilbild
Av frida
En Storchenwiege (stork) eller Hoppediz kommer du bli nöjd med! Självklart bäst att träffa andra på en träff och känna på sjalarna i verkligheten men så himla fel kan det inte bli! :) (och skulle det bli det iaf går det alltid att sälja vidare)
På denna länken hittar du länkar till återförsäljare på nätet och kan titta på färger, det är färg och mönster som främst ska avgöra tycker jag när man köper sjal! Lycka till!
http://www.naraforaldrar.se/lankar.htm