Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Dazzler
Jag ska ha barn nu i slutet på december och vill ha tips och råd på vilken sjal jag ska använda i början. Jag började bära min andra son när han var nästan 1 år, det jag har är en ergo och en Gauze. Då det blev så sent med sonen har jag ingen koll på vilken sorts sjal man ska använda i början, förutom att det är en trikåsjal. Jag vill så gärna bära i sjal redan från början, tycker att jag missade så mycket med mina pojkar, denna gång vill jag vara förberedd.

Jag har pratat med min sambo om att jag vill att vi bär i sjal från början och han är helt med på det! Mina pojkars pappa tyckte att det var pinsamt så han vägrade bära i sjal men min nuvarande (blivande man) tycker att det ska bli spännande och han tycker också att det är tryggare för barnet att vara nära :heart:

Är så uppe i varv över detta!

Tack på förhand :D
Användarens profilbild
Av Din mamma
Välj en som du tycker är fin. Kommer bebisen snart eller till våren? Om bebisen kommer till våren skulle jag ge rådet att köpa en Sino, de är lite svalare, det kan bli fasligt varmt med trikåsjal på sommaren (vis av erfarenhet :wink: ) Om barnet kommer snart/under vintern skulle jag nog hävda att du kan välja helt fritt.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Tycker inte att det verkar som om du behöver någon hjälp :wink: En trikåsjal är precis vad jag skulle rekomendera, och vilken man väljer är en smaksak, och kanske en prisfråga.
Det är inte ens alla som har trikåsjal från början, så om du vill funkar det utmärkt med det du redan har. En gås är ju ofta mjuk och skön, och om man vill ha en vävd sjal från början så är det ju precis en mjuk och skön sjal man vill ha :loving:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Dazzler skrev:Den kommer nu i December :D

Men vad finns det för märken? Har som sagt ingen koll. :roll:
Kika in under sjalrecensioner så kan du läsa där om olika sjalar! Själv hade jag en Moby Wrap till första barnet, nu har jag bestämt mig för att prova ett par andra också :wink:
Användarens profilbild
Av Cayenne
Spännande!!
Det finns inga dåliga trikåsjalar vad jag vet, så kolla t ex på länkarna till höger, och på resensioerna, så hittar du nog någon som faller dig i smaken :wink: Välj en färg du och/eller pappan tycker om.

Grattis til kommande bebisen!
Av sjaltokan
Välkommen hit!!

Titta under rubriken bärsjalsträffar eller bärsjalsambasadörer, jag vet att de finns fler som bär i Umeå, så kanske du kan få klämma och känna på lite olika sjalar innan du bestämmer dig.

Annars välj den trikåsjal du tycker bäst om vad gäller färger, blir det som får de flesta andra av oss har du snart mer än en sjal.. :wink: Det finns ju en del begagnat också beroende på vilken ekonomisk status du har..
Av Dazzler
mari_tres skrev:
Kika in under sjalrecensioner så kan du läsa där om olika sjalar! Själv hade jag en Moby Wrap till första barnet, nu har jag bestämt mig för att prova ett par andra också :wink:
Ska kika.
Av Dazzler
Tack för hjälpen! Ska titta runt för att se om jag hittar en fin sjal. :vågen:
Jag känner mig bara så vilsen nu i början. :hmm:
Av sjaltokan
Dazzler skrev:Tack för hjälpen! Ska titta runt för att se om jag hittar en fin sjal. :vågen:
Jag känner mig bara så vilsen nu i början. :hmm:
Det är bara att fråga på.. här finns alltid någon som svarar..
Användarens profilbild
Av zmurfan
dazzler, är du frussen av dig så ska du prova min calin bleu fleece. Den blir man varm av. :)

Jag har messat dig lite på msn med lite tips med.
Av Dazzler
zmurfan skrev:dazzler, är du frussen av dig så ska du prova min calin bleu fleece. Den blir man varm av. :)

Jag har messat dig lite på msn med lite tips med.
Ooohh i fleece, det låter spännande! Jo jag såg det men du försvann så jag hann inte prata med dig. :(
Av Dazzler
Dorotea skrev:Det viktigaste är att den är fin, så att du tycker om att använda den. :tumup:
Jag skriver ner några märken som jag kommer på såhär på rak arm som är lite roligare än de vanliga enfärgade märkena som moby, sino osv...

* mam eco, i ekologiskt material, med tryck mitt fram
* bali baby stretch som finns i flera coola mönster
* sjalar med marimekkopanel (vad heter de nu igen??)

Själv har jag bara tråkiga enfärgade trikåisar till min kommande bebi för jag kan inte bestämma mig för vilken jag ska köpa. ;)
Ska titta på dem sjalarna, låter väldigt spännande! Tack :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?