Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mira
Trodde vi hade bestämt oss för att köpa en bärabarnsjal - tycker det låter som den är enkel att knyta och så gillar jag tanken på att ha den färdigknuten och använda den när man inte vill ha med vagnen i bilen t ex. Men så testade jag att provknyta med ett lakan och fick inte alls till det, har försökt flera gånger. Är det för att jag använder ett lakanstyg - eller kanske jag inte gör rätt? Tycker det finns inte så mycket att feltolka på knytinstruktionen... Den blir för lös i den änden där huvudet på barnet ska ligga (har en enmånaders bebis).
Vågar jag beställa en bärabarnsjal - eller ska jag satsa på något annat? Hur är det med "ringsjal" - läste lite här att kanske de är enklare? Finns det mer än en sorts ringsjal?
Användarens profilbild
Av April
Om jag varit som du så hade jag satsat på en ringsjal,
det är ungefär "samma sak", men det är betydligt enklare
att reglera en ringsjal, så att det blir bra.

Det finns MASSOR av olika ringsjalar. Jag har ingen
själv, men det kanske finns någon annan som kan
tipsa dig om en bra sort?

Hade jag vetat att det fanns ringsjalar hade jag köpt
det istället för BäraBarnsjalen. Jag tycker min BäraBarn
sjal har varit jättebra - men tror helt klart att ringsjalen
varit lite lättare.

Kram
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har en Bärabarnsjal som vi använder mycket men jag håller med om att kanterna är lite trixiga. Nu använder vi bara ringjal och bärpåse till snabbärning. Ringsjalar finns massor. Jag har en gäng hemmagjorda på min hemsida som funkar alldeles utmärkt men utbudet är som sagt enormt så det är nog en smaksak vad man väljer. Ett bra alternativ till en färdigburen bärabarnsjal tycker jag är bärpåsar. Ex Maya wrap pouch. Den är alltid rätt längd och bara att stoppa i barnet och formsydd så kanterna inte blir så där fladdriga.
Användarens profilbild
Av Anna
Använde ska det vara. Vi ska sälja vår bärabarnsjal, eller kansske sy om till ringsjal.
Användarens profilbild
Av April
Här kommer lite olika ringsjalar...

Den här är kanske lite onödigt dyr, men jag tycker att
den är fin:
http://www.sjalar.nu/smafolket/texter/r ... ngsjal.htm

Sedan finns bl.a. dessa:
http://www.stjarnbarn.se/Nova.htm
http://www.stjarnbarn.se/Maya%20Wrap%20Sling.htm

Det finn ju även en ringsjal som heter Moms in mind,
denna kan du beställa direkt från Singapore. Har du
tur så slipper du tullavgifter och då kostar den bara
160-180kr + frakt (ca. 100:-). Åker du på tullavgifter
får du lägga på ca. 200:- (men det blir ju ändå billigt)
Titta på länken nedan:
http://www.momsinmind.com.sg/buysarongsling.html

Det finns ju många mer, men det får de andra som har
ringsjal tipsa om - för jag har ingen aning om vilken som
är bra/mindre bra :lol:

Kram
Användarens profilbild
Av Anna
Novan är skön för mig, men den är lite för kort för min sambo och min pappa som är lite rundare (minst sagt) kan inte alls ha den. Maya wrap sling gillar jag inte av någon anledning, tycker inte den är så bekväm helt enkelt. Jag har hört mycket gott om moms in mind sjalarna som bla. finns att köpa på www.babydesign.se
Användarens profilbild
Av mojsan
...både bära-barnsjalen, som är den enda jag haft tillfälle att fingra på och prova lite med, OCH ringsjal, vilket jag tror är ett väldigt bra alternativ. Löste det genom att dels beställa en bära-barnsjal, OCH passa på att få hem några ringpar från samma ställe, så kan jag göra en själv när andan faller på - och jag fått tag i en passande tygbit...
Användarens profilbild
Av marlene
jag tycker inte att det är så svårt, men det måste vara tajt... väldigt tajt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?