Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av snisk
Halloj!
En liten Beco Butterfly I-fundering...

Har en Beco Butterfly som jag gärna använder, men jag tycker att "infant insert" är lite bökigt och ivägen. Händer att S liksom fastnar med foten, känns onödigt krångligt. Någon som har kännt samma och gjort slag i saken och helt enkelt tagit bort det? Blev det bra?

Kanske kan man rent av sy fast det undermåliga huvudstödet för att det ska funka lite bättre...?

Nu blev det lite klagigt, men jag är egentligen mkt nöjd m selen - tänker bara att den kanske kan optimeras :D
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jag tröttnade på huvudstödet idag och sydde fast det på selen samt sydde två veck upptill på stödet för att det skulle passa huvudet bättre och gå bättre att dra åt. Så här blev det:

Bild

och en närbild på den något sneda sömmen
Bild

Jag är nöjd och N somnade efter bara några minuter och det känns att hon får bättre stöd av huvudstödet nu (tidigare brydde jag mig inte ens om att använda stödet eftersom det fungerade så dåligt).

Vad tror ni, har jag förstört värdet totalt på selen nu?

Och ska jag våga klippa bort remmarna som användes för att sätta fast stödet vid selen eller om det sänker värdet ytterligare att göra så.
Användarens profilbild
Av millla
Lindiwe skrev:Jag tröttnade på huvudstödet idag och sydde fast det på selen samt sydde två veck upptill på stödet för att det skulle passa huvudet bättre och gå bättre att dra åt. Så här blev det:

Bild

och en närbild på den något sneda sömmen
Bild

Jag är nöjd och N somnade efter bara några minuter och det känns att hon får bättre stöd av huvudstödet nu (tidigare brydde jag mig inte ens om att använda stödet eftersom det fungerade så dåligt).

Vad tror ni, har jag förstört värdet totalt på selen nu?

Och ska jag våga klippa bort remmarna som användes för att sätta fast stödet vid selen eller om det sänker värdet ytterligare att göra så.
Intressant att se hur du valt att lösa det med huvudstödet. Jag har funderat på att sy in resår i sidorna istället. Antingen sy fast lite utsträckt resår eller sy in knapphålsresår i kanaler, ungefär som Manducan har. Tänker också försöka göra om fästena till huvudstödet men jag vill inte sy fast det permanent. Får se hur jag gör... :hmm:
Någon annan som har något förslag på hur man skulle kunna göra?
Användarens profilbild
Av snisk
Jag har funderat på att sy fast huvudstödet lite längre ner. Men det kanske är för att jag liksom får det ända upp till hakan när jag bär på mage :roll:

Gillar idén m sömmar för att forma till huvudstödet.

Ngn som har sytt ett helt nytt? Eftersom jag inte gillar infant insert, tänkte jag att man kanske kunde använda det tyget...
Användarens profilbild
Av millla
Krumelurmamman skrev:Jag har funderat på att sy fast huvudstödet lite längre ner. Men det kanske är för att jag liksom får det ända upp till hakan när jag bär på mage :roll:
Känner igen det där.....
Krumelurmamman skrev:Ngn som har sytt ett helt nytt? Eftersom jag inte gillar infant insert, tänkte jag att man kanske kunde använda det tyget...
Men varför inte använda orginalhuvudstödet? Det är ju en större tygbit?
Jag vågar inte riktigt ta bort infant insert, ifall man någon gång kanske skulle få användning för det....
Av Gerbera
Tass
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?