Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Keke
Hej
Jag söker ngt liknande Ergon, som jag kan använda att bära mina barn (~5 mån och ~2årpå ryggen). Jag har långsjal men skulle vilja ha något annat, för enkelt ryggbärande. Har provat Ergon och tyckte inte att den satt bra över axelpartiet, fick ont.

/Keke
Av Alexandra
Prova Sutemin istället, finns på www.stallaris.se
på den korsar man axelbanden fram istället för att ha dem som ryggsäck.
Av alp
Stellaris har ju en del andra också bl.a. babylonia backpack som är prisvärd. Men annars är det väl sutemin och patapum från Stellaris som förskjuter tyngden nedåt till höften istället. Kanske en eftersökning här efter någon som har dessa selar så du kan prova. Hur de sitter över axlarna är ju så olika från individ till individ.

Den asiatiska modellen av selar finns i olika variationer på den internationella marknaden, selar som man knyter i midjan istället för rem. Man kan också prova att sy en asiatisk sele själv, se ex. http://www.sleepingbaby.net/jan/index.h ... rafts.html och http://webpages.charter.net/dshiel0742/FrankenKozy.htm

Jag har dock aldrig provat dem, eller sytt någon, så jag vet faktiskt inte hur bekväma de blir över axlarna.
Användarens profilbild
Av sarah
När jag provade ergon första gången så tyckte jag inte alls den satt bra. Fick ont i axlarna och det kändes väldigt baktungt. Men jag köpte en endå och när jag fick hem den och provade den hemma i lugn och ro och spände åt alla remmar ordentligt så satt den hur bra som helst. har använt den massor nu och senast i dag var i centrum och lilltjejen satt i den i några timmar.
Användarens profilbild
Av AnKa
Sakara www.sjalar.nu kan kanske också vara värd att titta på. Det är ju en sjal så den kanske inte kvalificerar sig som superenkel men jag tror att den ska vara bra till just ryggbärning. Har dock inte provat den själv.

Jag har en Patapum som jag är nöjd med men den är ju ganska lik ERGO men de kan ju funka lite olika på olika människor.
Användarens profilbild
Av Keke
Tack snälla för hjälpen, ska nog titta närmare på sutemin. Är det någon som vet om den sitter lika bra på höften som ergon? Får surfa runt och titta på era tips.
/Keke :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?