Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
Jag är sugen på att sälja Manducan och köpa en Beco Butterfly. Manducan är skön men lite tråkig tycker jag. Det var maken som valde den men han bär så lite, det är nästan alltid jag som bär och då borde väl jag få välja en sele jag gillar..? :mrgreen:
Men jag har hört så många säga att Manducan är den bästa selen så jag är lite orolig att jag gör ett misstag som byter ut den.

Vilken är egentligen bäst, Manduca eller Beco Butterfly? Vilka är fördelarna/nackdelarna med de båda, var för sig och i förhållande till varandra?
Av doc
millla skrev:Jag är sugen på att sälja Manducan och köpa en Beco Butterfly. Manducan är skön men lite tråkig tycker jag. Det var maken som valde den men han bär så lite, det är nästan alltid jag som bär och då borde väl jag få välja en sele jag gillar..? :mrgreen:
Men jag har hört så många säga att Manducan är den bästa selen så jag är lite orolig att jag gör ett misstag som byter ut den.

Vilken är egentligen bäst, Manduca eller Beco Butterfly? Vilka är fördelarna/nackdelarna med de båda, var för sig och i förhållande till varandra?

Man kan köpa en beco, testa och om du inte gillar den kan den vandra vidare. Har du en manduca liggandes i garderoben kan du använda den igen i fall becon inte passar. Passar becon bättre kan man tacka av manducan. :wink:
Användarens profilbild
Av millla
doc skrev:
millla skrev:Jag är sugen på att sälja Manducan och köpa en Beco Butterfly. Manducan är skön men lite tråkig tycker jag. Det var maken som valde den men han bär så lite, det är nästan alltid jag som bär och då borde väl jag få välja en sele jag gillar..? :mrgreen:

Man kan köpa en beco, testa och om du inte gillar den kan den vandra vidare. Har du en manduca liggandes i garderoben kan du använda den igen i fall becon inte passar. Passar becon bättre kan man tacka av manducan. :wink:
Jättesmart! Men har man begränsad ekonomi så är det svårt att tillåta sig ha bärdon liggande "utifallatt"... :roll: :wink: Inköpet av Becon måste finansieras på något sätt. Dessutom lär man ju inte kunna räkna med att få alla pengar tillbaka om man skulle sälja Becon vidare. Men tack ändå, jag förstår hur du menar.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har både en Manuca och en Beco Butterfly och jag tycker manducan är typ 2000 gånger bättre. Men maken tycker becon är snäppet bättre, så smaken är ju olika. Manducan är enklare att få till bra, tycker jag. Det enda som är riktigt bra med becon är att man kan ta ur barnet ur selen utan att ta av sig jackan (om man bär innanför jackan) eftersom den är framknäppt. Jag tycker också att manducan är enklare att använda på ryggen, men jag tror det är en vanesak bara. Becon har ett bättre bröstspänne förresten.
Användarens profilbild
Av Mia
Jag ar lite fafang och gillar becons utseende mycket mer. :lol:
Har man val fatt pa sig becon sa tycker jag att den ar mycket bekvam. Gillar att jag kan bara hogre med den.
Manducans axelband ar lite harda tycker jag... lite val ycket vaddering.
men det ar bokigt med en butterfly nar man ar van att anvanda andra selar och mts just for att man maste fa i barnet forst. Sen tycker jag inte riktigt om nylonbanden mot Is ansikte och ibland kanns ryggdelen kort. Det ar ju jattebra med manducans att man kan anpassa.
Jag skulle saga att till min 3aring sa tar jag manducan och till bebis sa blir det butterfly.
De far typ lika manga poang av mig.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Till mig passar manducan mycket bättre än butterfly och det tyckte jag var tråkigt eftersom det finns så många fina mönster på becon. Men både på mig och maken sitter manducan perfekt och becon blir tung så vi fortsätter med manduca. ( och den nya L.E manducan tycker jag är jättefin)

Finns det ingen i närheten som kan låna dig en beco butterfly över en dag eller vecka så du kan testa om du gillar den, innan du köper den?
Användarens profilbild
Av millla
zero.sara skrev:
Finns det ingen i närheten som kan låna dig en beco butterfly över en dag eller vecka så du kan testa om du gillar den, innan du köper den?
Det vore ju en bra grej. Jag vet att Lydia har en Beco men jag tror att det är en 4th, och det är inte den jag vill ha.
Användarens profilbild
Av Krapplack
Jag VILLE verkligen att Beco Butterfly skulle sitta bra på mig... men nä, det blev Manducan som slog Becon i bekvämlighet och funktion med hästlängder.
Jag är en som väljer form före funktion, men det gick liksom inte att försvara. Både jag och mannen tycker samma.
Köpte en Babyhawk som snygg-bärdon istället.

Vi är båda långa och ganska smala, vet inte om det var därför, Becon kändes inte sydd för oss alls. (funderar ibland på om Beco 4th skulle sitta bättre på oss, halmstrå va? :roll: )
Användarens profilbild
Av Mia
Krapplack skrev:Jag VILLE verkligen att Beco Butterfly skulle sitta bra på mig... men nä, det blev Manducan som slog Becon i bekvämlighet och funktion med hästlängder.
Jag är en som väljer form före funktion, men det gick liksom inte att försvara. Både jag och mannen tycker samma.

Vi är båda långa och ganska smala, vet inte om det var därför, Becon kändes inte sydd för oss alls. (funderar ibland på om Beco 4th skulle sitta bättre på oss, halmstrå va? :roll: )
:lol: Jo men det ar den kanske. Provat AP?
Användarens profilbild
Av millla
Usch vad svårt det är!! Jag tycker absolut att bekvämlighet går före snygghet men det skulle vara perfekt om dessa två gick att kombinera. Egentligen vore det kanske bäst för min ekonomi om Becon inte alls passade mig heller.... Jag är ganska kort, 160cm, och normalbyggd. Manducan är ju skön, det enda som stör mig lite är att axelbanden är så tjockt vadderade, dom känns klumpiga. Men jag måste få prova Becon, kan inte sluta tänka på det annars! :roll:
Användarens profilbild
Av Krapplack
Mia skrev:
Krapplack skrev:Jag VILLE verkligen att Beco Butterfly skulle sitta bra på mig... men nä, det blev Manducan som slog Becon i bekvämlighet och funktion med hästlängder.

Men är inte den gjord för små nätta älvor? Jag är mer.. öh.. Amazon :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Mia
Krapplack skrev:
Mia skrev:

Men är inte den gjord för små nätta älvor? Jag är mer.. öh.. Amazon :Hahaa:
lol
jag ar 185 och vager strax under 80 just nu och den ar bra pa mig. alva :Hahaa:
Av doc
Då så....testar och testar becon och ju mer jag använder desto nöjdare jag blir. Bär nästan alltid på ryggen. Testat en kort stund bara på magen. Känns inte mindre bekvämt än manducan. Om det gäller ryggbärandet är det lite svårare att ta på kanske det beror på att jag blev så van vid manducan. Ett stort plus är ju att jag kan sätta in barnet först, sedan kommer bärjackan på barnet och sen tar jag selen på. Men manducan fick jag stå framför spegeln och försökte ta bärjackan på med en skrikande barn på ryggen....det var verkligen inte kul.
Tog tid tills det blev bra med alla remmar men nu känns det att det funkar.
Däremot säljer jag inte manducan mannen gillar det och jag med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?