Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av asz
Och vad tycker alla ni andra med Mei Tai-erfarenhet?

Jag har kikat på Kleinsmekker (verkar omöjligt men ändå väldigt fina) och även hittat en som heter Sköldpaddan från Slynger som verkar ok?

Grisefant eller något liknande intressant namn ska också vara bra...

Jag bär på en liten makaron med armarna utanför nämligen och får liksom inte till sjalen på ryggen, det svajar för mycket till slut...men vill inte ge upp helt till selande.

Kan tom tänka mig att sy en en om någon har ett kanonmönster (typ Colibri som inte görs längre men verkar vara en stadig och bra variant) med alla detaljer såsom huvudskydd etc?
Användarens profilbild
Av Molinia
Jag har sytt en mt, med sittdelen som colibrins och utbredbara axelband. Den är fantastisk att bära i och lätt att få till på ryggen! Mitt tips är alltså att sy en. Det blir billigt också.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag gillar mei taier - perfekta för båda små och stora sjalbarn 8) Vilken mt man gillar bäst är dock en smakfråga, så har du möjlighet att prova lite innan du bestämmer dig är det förstås allra bäst. Det ordnas bärsjalsträffar med jämna mellanrum i Göteborgsområdet :wink:

Hittar du sedan ingen mt som du tycker är den bästa för dig, kan du lätt sy en som är perfekt anpassad efter dina egna önskemål/behov. Titta under rubriken Gör det själv! Lycka till! :D
Av anpa
Hej!
Jag älskar mina mei tai´s!! Jag har en köpt Kozy som är toppen.
Jag fick låna en Colibri och sydde en lika dan, men Kanvasen var inte lika tjock, så den är min "mysmei tai" sen sydde jag en till Colibrikopia med riktigt tjock Kanvas, symaskinen orkade nästan inte, men oj vad stadig den blev!!!
Min Grisefanten borde komma i veckan :loving: , så då kan jag uttala mig om den.. Har provat en Kleinsmekker, och den var verkligen skön.. Mitt tips är att försöka prova flera och välja ut en favorit och sen om du vill och kan så är det ju billigare att sy en..
Mina hemmagjorda
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av asz
Vilka fina Anpa!

Grisefant var ju dösnygga, grattis! Hur gör man för att få tag i en sådan?

Jag skulle gärna sy men vill då gärna se på en först (har aldrig ens sett en mei tai i verkligheten, bara läst om dem...).

Ska kolla på en Kozy på torsdag hos Eden.

Tack för alla svar!

Sjalträff har jag varit på en gång men vi var tvugna att åka innan sjalarna kom fram vilket var lite oturligt. Ska försöka att gå på fler för det var roligt! Om inte annat för att få lite hjälp med min långsjal...
Av anpa
asz skrev:Vilka fina Anpa!

Grisefant var ju dösnygga, grattis! Hur gör man för att få tag i en sådan?
Tackar :D ! Antar att jag hade lite tur bara.. Verkar släppas lite då och då. Anmäl dig till hennes nyhetsmail.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?