Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Jag försöker göra en lista över stretchigheten hos trikåsjalar, så kom med förslag på var de ska hamna:
För närvarande ser topplistan ut så här, från stretchigast till minst stretchig:

1. UBW (innehåller lycra)
2. Kari me (innehåller lycra)
3. Hoppediz trikåsjal
4. Moby wrap
5. Babybundler
6. Minimundus trikåsjal (delade uppfattningar om Minimundus, en del tycker att den är mindre stretchig än Babybundlern, andra tycker att den är mer stretchig)
7. Tricot slen skulle enligt Louise vara mindre stretchig än Mobyn eller hur var det nu?
8. Sino (innehåller modal som gör den mindre stretchig)
9. Hug-a-bub är väl minst stretchig.
Senast redigerad av Helena den fre nov 18, 2005 06:38, redigerad totalt 6 gång.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag tycker Mobyn är stretchigare än Baby bundlern. Sino känns inte särsklit stretchig alls, men riktigt skön! HUg-a- bub är mindre stretchig än både moby och babu, men hur den är i förhållande till Sino vet jag inte.
Användarens profilbild
Av emmahawk
kan tänka mig att UBW (ultimate baby wrap) ligger där bland de högsta eftersom att den också innehåller lycra, som Louise skrev.
Användarens profilbild
Av Mia
Minimundus kommer efter Babun men jag vet inte heller hur de är jämfört med sino/tricot slen.
Användarens profilbild
Av Mia
Vilka finns det mer?
Cuddly wrap?
Pikku ruu?
Hoppediz?
Mama kangaroo?
...?
Användarens profilbild
Av Helena
Mia skrev:Minimundus kommer efter Babun men jag vet inte heller hur de är jämfört med sino/tricot slen.
Vad tyckte du om Minimundus, Mia? Hur skiljer den sig från de övriga trikåsjalarna? Det står på hemsidan att den ska vara stadig, är den det?
Användarens profilbild
Av Helena
Anna skrev: Sino känns inte särsklit stretchig alls, men riktigt skön! HUg-a- bub är mindre stretchig än både moby och babu, men hur den är i förhållande till Sino vet jag inte.
Är det svårare att stoppa in barnet i x-omslut 2 i en Sino, eftersom den inte är så stretchig?
Användarens profilbild
Av Kristina
Helena skrev:Är det svårare att stoppa in barnet i x-omslut 2 i en Sino, eftersom den inte är så stretchig?
Nä, jag tycker inte alls det är svårt/svårare.
Användarens profilbild
Av Mia
Helena skrev:
Mia skrev:Minimundus kommer efter Babun men jag vet inte heller hur de är jämfört med sino/tricot slen.
Vad tyckte du om Minimundus, Mia? Hur skiljer den sig från de övriga trikåsjalarna? Det står på hemsidan att den ska vara stadig, är den det?
Ja den är stadigare än Moby, Babu, KariMe men även stadigare än H-a-B tycker jag, fast det beror ju mer på bredden än på "stretchigheten".
Minimundus är lite grövre, tjockare och strävare än de, utan att för den skull vara ngt av det! Mjuk och go sjal. Väldigt mycket sjal liksom.. Det är den sjal av de jag provat som är bäst att bära ngt tyngre barn i! Ska bli intressant om ngn kan säga hur den är i förhållande till de "nya"..
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag provade ultimate baby wrap lite kort och den var vääääldigt stretchig tyckte jag. lite för mycket i min mening, fast jag fattade nog inte riktigt ringgrejen.

hoppediz är lite stretchigare än mobyn tycker jag men väldigt tunn och gosig i tyget. 100% bomull är det i den.
Användarens profilbild
Av Helena
diddeldi skrev:jag provade ultimate baby wrap lite kort och den var vääääldigt stretchig tyckte jag. lite för mycket i min mening, fast jag fattade nog inte riktigt ringgrejen.

hoppediz är lite stretchigare än mobyn tycker jag men väldigt tunn och gosig i tyget. 100% bomull är det i den.
Kunde väl tänka mig det, Hoppediz gillar ju stretchiga sjalar.
Användarens profilbild
Av Pyron
UBW är jättestrechig. Men det tyckte jag bara var bra. knöt den rätt hårt om mig och sen fick alexandra perfekt plats i den.
Har provat en annan efter det (kommer ej ihåg vad den hette) Och då var man tvunngen att få till den så att den satt lite lagom, men det fixade inte jag.
Användarens profilbild
Av Louise
Börja se bra ut tycker jag! Jag är osäker på Tricot-slen i jämförelse med Minimundus. Spontant borde Tricot-slen ligga nära med BabyBundler men jag vet inte om Minimundus ska in däremellan eller inte.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Om jag inte minns fel så finns det väl redan en lista för elastiska sjalar men jag kan inte hitta den nu. Cuddly Wrap finns inte med förresten men är som jag skrev tidigare mer stretchig än Hug-a-bub men något mindre än Babun.
Senast redigerad av KATARINA den fre nov 18, 2005 11:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mia
SQ skrev:jag har just köpt en Minimundussjal och tycker den är stretchigare än min bundler. Bundlern är bra mycket skönare.
Kan det bero på bredd och längd att man uppfattar dem olika?
Jag hade en låång breed Minimundus och den kortare BaBun.. Har du dem smalare minimundusen?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?