Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av annies1
Jag har två barn (ett på 6 mån och ett på 1.5 år). Barnet på 6 mån bär jag i bärsjal dagligen (jag har en tricot-slen fr. babylonia). Jag behöver nu en ny bärsjal - både att ha till 6 mån barnet då den andra sjalen ex. behöver tvättas och att ha till det äldre barnet då det behövs (ex. för att slippa släpa med sig barnvagn i vissa lägen).

Vad tycker ni jag ska satsa på för sjal och varför?

Jag använder sjal mycket men som det ser ut nu så kommer jag inte köpa mer än en till sjal. Jag bryr mig inte så mycket om priset. Jag vill att sjalen ska vara slitstark (den kommer troligen användas mycket och till flera barn) - men det kanske alla är?
Av Zarabi
Hej!
Jag är själv nybörjare på det här så jag vet inte om mina råd är någonting till. :lol:
Jag har två sjalar en tricot-slen som jag skaffade först och en EasyCare som kom senare och efter att testat EC-n så la jag bort tricot-slen helt.
Det är ju iofs helt olika sjalar men jag kan verkligen rekommendera en EasyCare.
Varför:
-Den avlastar på ett kanon sätt, den är följsam och mjuk men ändå stabil, lätt att knyta och när man väl knytit den så sitter den där den ska.
Tycker jag i alla fall. :D

Ha det gott och lycka till!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Du har ju en trikåsjal redan, så jag tycker helt klart att du ska satsa på en vävd sjal, en som du tycker är snygg. Sedan är resten mest tycke och smak :wink:
Längd någonstans kring 4,6-4,7 brukar räcka för de flesta, även fast det kan vara skönt med en längr också, en del tycker om att ha ett extra varv kring midjan, men personligen tycker jag att det bir aningens för mycket tyg att hålla reda på.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag skulle ju säga att Hoppediz är den sjalen du ska köpa. Jag tycker den ger mer avlastning till större barn är easyn.

Har du möjlighet så gå på en sjalträff och känn och kläm på någora olika sjalar för de är lite olika. Det är en smaksak om man föredrar easyn eller en hoppedis eller något annat märke. Längd är också en smaksak. Bär man mest på magen eller i omslut på ryggen? Ryggsäck med knut i midjan? Lååång svans eller ingen svans alls är också något man kanske ska finnas med i tankarna också. Det viktigaste är antaglien att välja en sjal du tycker är snygg/vacker eller helt enkelt passar till just dig i färgen, skaffar du dig en rödsjal och du inte trivs i rött blir den ju inte mycket använd :lol: .

Lycka till att hitta EN sjal! :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Om det är någon sjalträff i närheten av dig, gå på den och känn och prova på sjalar. :) Det är som du ser väldigt olika vad man gillar för sjalar och du får prova dig fram till vilken sort du gillar bäst :D En vävd tycker jag också det låter som du ska satsa på
Själv gillar jag didymos wellen och indio bäst :wink:
Av annies1
Tack för alla svar! :) Ni har gett mig en del att fundera över. Att det ska vara så svårt att hitta EN sjal (men det är väl just däri svårigheten ligger!)

Vilken längd ska man satsa på?

Jag tycker, precis som mari_tres skriver att det lätt bli för mycket tyg att hålla reda på. Min tricot-slen tycker jag egentligen är för lång.. Då jag använder den så mycket i vardagen så prioriteras det att den ska gå snabbt att sätta på! Å andra sidan kanske jag tycker annorlunda när barnen väger mer? Och det är förstås bättre med en lite för lång sjal än en lite för kort!

Jag gillar inte svansar. Jag bär nästan bara på mage (men vill ha möjlighet att också bära på ryggen på ett bra sätt).

Jag förstår att längden är en smaksak men ni kanske ändå kan ge mig lite vägledning.. Jag har stl. 36-38 och är lite över 170 cm lång.

Jag ska mäta min gamla sjal för att se längden på den så har jag i a f något att utgå ifrån!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Du skulle säkert klara dig på en 4,2:a, en sån kan tom jag göra omslutet med, men det känns bättre med en 4,7:a.
Har du möjlighet så gå på sjalträff (men det är ju redan sagt), eller träffa en ambassadör :wink: Då kan du prova olika sjalar och olika längder.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?