Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av annies1
Jag har två barn (ett på 6 mån och ett på 1.5 år). Barnet på 6 mån bär jag i bärsjal dagligen (jag har en tricot-slen fr. babylonia). Jag behöver nu en ny bärsjal - både att ha till 6 mån barnet då den andra sjalen ex. behöver tvättas och att ha till det äldre barnet då det behövs (ex. för att slippa släpa med sig barnvagn i vissa lägen).

Vad tycker ni jag ska satsa på för sjal och varför?

Jag använder sjal mycket men som det ser ut nu så kommer jag inte köpa mer än en till sjal. Jag bryr mig inte så mycket om priset. Jag vill att sjalen ska vara slitstark (den kommer troligen användas mycket och till flera barn) - men det kanske alla är?
Av Zarabi
Hej!
Jag är själv nybörjare på det här så jag vet inte om mina råd är någonting till. :lol:
Jag har två sjalar en tricot-slen som jag skaffade först och en EasyCare som kom senare och efter att testat EC-n så la jag bort tricot-slen helt.
Det är ju iofs helt olika sjalar men jag kan verkligen rekommendera en EasyCare.
Varför:
-Den avlastar på ett kanon sätt, den är följsam och mjuk men ändå stabil, lätt att knyta och när man väl knytit den så sitter den där den ska.
Tycker jag i alla fall. :D

Ha det gott och lycka till!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Du har ju en trikåsjal redan, så jag tycker helt klart att du ska satsa på en vävd sjal, en som du tycker är snygg. Sedan är resten mest tycke och smak :wink:
Längd någonstans kring 4,6-4,7 brukar räcka för de flesta, även fast det kan vara skönt med en längr också, en del tycker om att ha ett extra varv kring midjan, men personligen tycker jag att det bir aningens för mycket tyg att hålla reda på.
Användarens profilbild
Av jag71