Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lenaskeå
Någon som känner igen den här sjalen? Det är en kvinna i Sthlm som har sytt såna här sjalar men slutat. Nu undrar jag om någon har erfarenhet av dessa? Det är ingen "äkta" Marimekkopanelsjal, men den är specialsydd så den blev ganska dyr.. (Panelen är äkta M.)

Själva sjalen är ungefär som Mobyn, men i och med panelen så är den lite stadigare. Avsmalnande ändar.

Bild
Användarens profilbild
Av Jemmah
Kolla med Ullegulle78, tror att hon har/har haft något liknande :)
Av Lenaskeå
Jemmah skrev:Kolla med Ullegulle78, tror att hon har/har haft något liknande :)
Tack, jag har skickat henne ett pm! (vet du vad hon tyckte om sjalen om det är samma modell?) :roll:
Användarens profilbild
Av Jemmah
Lenaskeå skrev:
Jemmah skrev:Kolla med Ullegulle78, tror att hon har/har haft något liknande :)
Tack, jag har skickat henne ett pm! (vet du vad hon tyckte om sjalen om det är samma modell?) :roll:
Nej, jag vet tyvärr inte. Men hoppas att hon svarar här i tråden :wink: :D
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Hej! :D
Här är jag... Hemkommen från inskolning av dottern. En plåga för mig men kul för henne...

Det är alltså såhär:
Jag har beställt en sjal till min kompis som ska få en dotter i november.
Innan jag visste att det var just en dotter så tänkte jag då att grått är ju en könsneutral och bra färg.
Men min kompis tyckte det bliv för mörkt och "killigt" :roll:
Smaken är ju som baken... :lol:
Hon som har sytt den är en sömmerska som jag fått kontakt med via en bekant. Jag tror inte att det är just sjalar som hon livnärt sig på att sy tidigare utan hon är mer allmän sömmerska (har tydligen sytt allt från brudklänningar till klädslar till soffor!)
Jag har betalat för trikåtyget, paneltyget och för arbetskostnaden.
Sen blev det tyg över som jag har sagt att hon kan få.
Det har varit en liknande sjal på tradera så det tror jag att det är hon (säkert via in bekant, tycker att jag känner igen nicket...) som lagt ut på tradera.
Egentligen har hon pensionerat sig och ville inte alls sy.
Men när hon hörde att det var via Lina så gick hon med på det... :D

Jag har ingen brådska med att sälja den, kan tänka mig att ha kvar den (trots att jag är vitskeplig och egentligen inte vill ha babysaker innan själva babyn finns...)
Men om det är en sjalbarnare som är sugen så känns det såklart mer angeläget! ;)
Dessutom så kan jag tänka mig en 100:ing i "sjalbarnsrabatt". :)
Av Lenaskeå
Så Ullegulle78 är du! Då har jag ju prat med dig på telefon idag! :D Jag hör av mig imorgon om sjalen, lutar starkt åt att den får flytta till Skellefteå!!
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Lenaskeå skrev:Så Ullegulle78 är du! Då har jag ju prat med dig på telefon idag! :D Jag hör av mig imorgon om sjalen, lutar starkt åt att den får flytta till Skellefteå!!
Jupp det är jag det! :D
Kul med lite "IRL- kontakt" med en annan sjalbarnare!
Utan att vi visste om det dessutom! :lol:
Användarens profilbild
Av Jemmah
Lenaskeå skrev:Så Ullegulle78 är du! Då har jag ju prat med dig på telefon idag! :D Jag hör av mig imorgon om sjalen, lutar starkt åt att den får flytta till Skellefteå!!
Kul, då kanske jag får se den live nån gång ändå :)

...fast det är klart, dina sjalar brukar ju flytta in och ut ganska fort om jag kommer ihåg rätt...
Av Lenaskeå
Sjalbarn är STORT!! Skulle önska att det var fler här uppe i Skellefte bara..
Av Lenaskeå
Jemmah skrev:
Lenaskeå skrev:!!
Kul, då kanske jag får se den live nån gång ändå :)

...fast det är klart, dina sjalar brukar ju flytta in och ut ganska fort om jag kommer ihåg rätt...
..Jag älskar dom sjalar jag har nu! Håller nog ganska hårt i dem! Så, vad ska man göra nu?! :roll: Det jag säljer köper jag för, men nu vill jag inte sälja mer... :hmm:

..Saknar bara en Marimekko nu...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?