Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Min kis börjar bli stor nog att använda sulky, sittvagnen tar mer än halva bagageutrymmet och de lokala babyproffsen har rea på årets vagnar, så: Har någon av er erfarenhet av Brio Race, Emmaljunga Scooter eller den lite enklare Brio sitty. Den sista ville de inte sälja och den gick inte att fälla ner ryggen på så mycket. Det är kanske framför allt mor- och far-föräldrar som använder vagnen, men vi också, kisen gillar att åka vagn också.
Paraplyvagnar och andra med lösa hjul är ignet för oss, vi bor i änden av en grusväg.
Märklig fråga på sjalbarn, men så är det ju, att man frågar folk man litar på :)
Användarens profilbild
Av aina
Vi har en brio sitty. Men den är bra skumpig på grusväg så när vi åker till landet. Så då har de stora runda terrängdäcken från våran stora briovagn åkt på. Ser lustigt ut men funkar fint. :roll:
Användarens profilbild
Av glis
Hmmm. Trodde att man ville ha smala däck om det kommer snö, men det är klart, det snöar ju mindre än det töar... Tack frö svaret! Några fler?
Användarens profilbild
Av aina
glis skrev:Hmmm. Trodde att man ville ha smala däck om det kommer snö, men det är klart, det snöar ju mindre än det töar... Tack frö svaret! Några fler?
Terräng däcken är smalare och dom har större diameter. Dom som hängde med vagnen var ganska små och tjocka. Så när jag skrev stora menade jag diametern :roll: .
Användarens profilbild
Av melon
Vi har nyss köpt en teutonia timmy som vi är jättenöjda med. Fullt liggläge och justerbart styre var det som vi föll för, vi tittade på precis samma vagnar som du :wink:
Av liten06
Har också precis beställt en timmy, har inte fått den än men jag tycker den verkar jättbra.
Användarens profilbild
Av MilanE
Vi har också en Teutonia Timmy, gillar det fulla liggläget men jag tycker inte nåt vidare bra om att ha Tella vänd från mig så vi använder ändå nästan bara vår stora klumpiga Inglesina när vi promenerar med vagn hemma, åker vi bort tar vi oftast med Brio Sittyn eftersom Tella ändå nästan alltid åker sjal då.

Har inte Kronans Sulky fullt liggläge också?? Den ser så fin ut! Vi vill också ha fyra vanliga, inte svängbara hjul.
Av Tifflan
Vi har en sitty, som är kanon.
Användarens profilbild
Av soffan
Race tycker jag är lite klumpig och rätt dyr för det man får.
Scotern är ju rätt stor ihopfäld, och min erfarenhet av emaljunga är att det är väldigt dåliga på reklamationer :? de har bara 8månder garanti på tyget också vilket jag kan tycka att bara det är en anledning till att låta bli att köpa deras varor!!
Sittyn gillar jag jätte mycket inget bra liggläge men det verkar på det du skriver som om ni främst sjalar och då kanske ni inte behöver liggläge :roll: Den är lätt liten ihopfäld och kanon på grusvägar.

Men jag hade nog köpt en carena med svängbara hjul faktiskt, de är jätte breda och funkar super både på grusväg och oplogade vägar. de svängbara hjulen är båttre än teränghjul på grusväg faktiskt för de är jätte breda och i par. Dessutom är carenan riktigt prisvärd kostar typ 1700kr.
Användarens profilbild
Av glis
Gud vad bra att ni tar er tid att svara allihop! Fast jag vet inte om jag blir så mycket klokare...
Vår gamla vagn är en Emmaljunga som vi köpte på Blocket. Kisen är tredje barnet i den tror jag, och den är fortfarande fräsch nog för mig så det avskräcker mig inte från Scootern, däremot tycker jag att både Scootern och Racen verkar vara lite i största laget ihopfällda.

Att det är just dem jag väljer mellan beror på att de skall kosta 1500 i Gislaved nästa vecka. Fast då får man ingen röd :(

Liggläget vet jag inte hur noga det är, det vore inte fel om han kunde sova i vagnen om man tex är borta lite längre på kvällen, men duger en sittvagn med fullt liggläge till det? Annars är det väl enda problemet med Sittyn tror jag... eller... jag vet ingenting!
Användarens profilbild
Av elli
glis skrev:Gud vad bra att ni tar er tid att svara allihop! Fast jag vet inte om jag blir så mycket klokare...
Vår gamla vagn är en Emmaljunga som vi köpte på Blocket. Kisen är tredje barnet i den tror jag, och den är fortfarande fräsch nog för mig så det avskräcker mig inte från Scootern, däremot tycker jag att både Scootern och Racen verkar vara lite i största laget ihopfällda.

Att det är just dem jag väljer mellan beror på att de skall kosta 1500 i Gislaved nästa vecka. Fast då får man ingen röd :(

Liggläget vet jag inte hur noga det är, det vore inte fel om han kunde sova i vagnen om man tex är borta lite längre på kvällen, men duger en sittvagn med fullt liggläge till det? Annars är det väl enda problemet med Sittyn tror jag... eller... jag vet ingenting!
Vå dotter har sovit middag i vår scooter varje dag i ett år nu...och den har inte fullt liggläge.
Hon har även sovit i den ibland på nätterna när hon varit förkyld för att undvika krupp som hon får om hon sover plant.

Vi valde oxå mellan race och scooter de blev scootern eftersom den gick att justera mer i hantaget och därför passar både mig (165cm) och min sambo (190cm), jag tyckte Racen var för hög att köra.
Användarens profilbild
Av zink
Har en Sitty. En av de få saker vi köpt nytt, den och barnstolen. För de ska hålla i många år :-)

Har bara jmf Brio Sitty och Race:

Sittyn är så lätt ju! Vad väger de andra, minns inet nu. Men ack så praktiskt när vi som o i smoras reste med nattåg och bytte tåg å så. Lätt å få på och av hjul m m.

Köpte till en sufflet dock och ett standard-parasoll som dock inte används så mkt, tar på det ibland. Enklaer att solskydda barnet med keps/hatt. Och en filt/halsduk när han sover.

Lockad av Race för att kunna variera höjden efts jag är 169 och maken 192 men han tyckte Sittyn var perfekt ändå. Allting är bättre än det han körde på 80-talet säger han (han körde inte Sitty då alltså tydligen, den har ju sett likadan ut...)

Liggläget undrade ju jag också över men han sover ju så lite i vagn nu så de gångerna funkar det bra. Just när vi vill få honom att slappna av och somna så kör vi på bakhjulen ;-) Fast han glider ner rejält, nåväl...

Ska det sovas i vagn så används den stora Teutonia Prestige (?) vi haft från början.

Sittyn har sett ut som den gjort sedan 70-talet? På bibblan finns det lånevagnar (praktiskt för en sjalare :-) som ser ut som i a f 80-tal, det var där jag insåg att just en sådan vagn vore nog ngt för oss... Åsså såg jag här inne på SB att den var lätt och smidig - viktigt för oss. Men ville inte ha en paraplysulky. Samt ngt prisvärt! Den kostar ju typ 1 500 kr plus suflett för 200-300 kr.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av glis
Tack igen! Vi var och provkörde idag och fastnade för Brio race. Hoppas den är så billig i Gislaved som hon sa... Om man ändrar sig och vill ha en sitty istället kryllar det ju av dem till mycket bra pris på Blocket.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?