Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Jag har som hastigast provat en som en i föräldragruppen hade. Den duger, och man kan tydligen köpa dem ganska billigt. Jag personligen tycker inte om hur den är sydd så jag gillar den inte pga det, annars är den väl bra :D
Användarens profilbild
Av MilanE
Jag gillade min. Bra avlastning tyckte jag o jag lärde mig ju ringsjala med den, kändes ganska enkel på nåt sätt. Lite mindre tyg än i ringsjalarna gjord av långsjal o stadigare än en ringrebozo. Bra pris är det ju också!
Användarens profilbild
Av sabe
MilanE skrev:Jag gillade min. Bra avlastning tyckte jag o jag lärde mig ju ringsjala med den, kändes ganska enkel på nåt sätt. Lite mindre tyg än i ringsjalarna gjord av långsjal o stadigare än en ringrebozo. Bra pris är det ju också!
Kanske kan vara intressant då :D Jag har en riktigt liten ringsjalsentusiast hemma. Dottern älskar verkligen vår ringsjal, men jag tycker att den är obekväm och att tyget är stelt.

Så därför letar jag efter en ny eftersom vi har väldigt dålig ekonomi så får det inte bli för dyrt.
Användarens profilbild
Av marlene
Sara Berlekom skrev:
Så därför letar jag efter en ny eftersom vi har väldigt dålig ekonomi så får det inte bli för dyrt.
Kan du sy raksöm kan du sy en ringsjal :wink: ringarna är billigast på ww.slingrings.com men man måste betala med kort. Tyg kan man hitta på loppis, annars funkar vanlig lakans väv om barnet inte är för tungt
Användarens profilbild
Av sabe
marlene skrev:
Sara Berlekom skrev:
Kan du sy raksöm kan du sy en ringsjal :wink: ringarna är billigast på ww.slingrings.com men man måste betala med kort. Tyg kan man hitta på loppis, annars funkar vanlig lakans väv om barnet inte är för tungt
Bara symaskinen som kostar några 1000-lappar ;)

Som tur är ska jag faktiskt bli symaskinägare snart.Mina föräldrar ringde igår och berättade att de köpt en tidig julklapp till mig :D Så tack för tispen marlene. Vill gärna veta mer om hur tyget ska vara? Barnet är en ganska lätt 1 åring, men hon börjar ju blir tyngre och det är väl också en anledning till att jag vill byta ringsjal.
Användarens profilbild
Av marlene
Sara Berlekom skrev:
marlene skrev:
Sara Berlekom skrev:
Bara symaskinen som kostar några 1000-lappar ;)

Som tur är ska jag faktiskt bli symaskinägare snart.Mina föräldrar ringde igår och berättade att de köpt en tidig julklapp till mig :D Så tack för tispen marlene. Vill gärna veta mer om hur tyget ska vara? Barnet är en ganska lätt 1 åring, men hon börjar ju blir tyngre och det är väl också en anledning till att jag vill byta ringsjal.
det bästa är om man hittar ett tyg som liknar en riktig sjal. Om man vill lägga lite mer pengar så köper man en sjal och kapar och syr av den. Jag kan tänka mig att amazonas carrysling funkar bra till ringsjal och den är ju inte så fasligt dyr, om man delar med nån så blir det väl en 260 kr eller så för den längsta fast då tillkommer ju ringarna förståss. Sy instruktioner finns på sjalbarns första sida
Användarens profilbild
Av marlene
Sara Berlekom skrev:Kan Amazonas Antigua funka?
Det är extrapris på den.
Ja den funkar, men jagt tror inte att det är så jätte stor skillnad jämfört med lakans väv då antiquan är vävd som lakans väv om jag inte minns helt galet. Amazonas carry sling kostar ju bara 450kr för den som är 4,5 meter så det är ju ingen större skillnad i pris och jag tror att carryslingen är mycket bättre. Man får dock ta dom sneda ändarna i beaktande, man kanske inte får en lika lång svans om man ska dela en 4,5 på 2
Användarens profilbild
Av sabe
Tack för tipsen Marlene. Nu tror jag att jag hittat ett tyg som kan funka. Har ett gammalt överkast från Indiska som är lite trasigt i kanten. 100 % bomull och det känns mjukt och lite stretchigt. Påminner om de sjalar som jag känt på (inte så många) ska rådfråga någon de jag känner som är lite mer van att sy. Dessutom är det ett jättefint tyg som jag ju inte behöver betala något för :)

Kanske bäst att fortsätta fråga under rubriken "Gör det själv" istället ;)
Användarens profilbild
Av Groover
Annars kan du få köpa min ringsjal från F&B för en billig penning. ;-) (Jag gillar inte ringsjalar).
Användarens profilbild
Av sabe
Groover skrev:Annars kan du få köpa min ringsjal från F&B för en billig penning. ;-) (Jag gillar inte ringsjalar).
Ska fundera lite tack för erbjudandet hör av mig i så fall. Känner mig ändå lite sugen på att prova att sy själv :).

Egentligen är det framför allt dottern som älskar att bli buren i ringsjalen och jag försöker anpassa mig efter vad hon trivs bäst med ;)
Av eamane
Jag hade en F&B-ringis en gång och den funkade skapligt. Nackdelen med den var de stora ringarna men det bekymret slapp jag när jag kom på hur man bar japanskt...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?