Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillensMamma
Lillens pappa vill också bära på ryggen när han går iväg själv med lillen, annars bär han bara på ryggen när jag hjälper honom att knyta sjal/mei tai...

Vilken är lättas att lära sig att bära själv på ryggen med?
Jag läste att Becco'n spänner man fast barnet i innan man sätter upp den på ryggen? Hur funkar det? Är det massa spännen och grejer eller sitter barnet som i en påse? *undrar*

Vad finns det för super enkla andra selar?
(jag tycker ju att sjalar är lättast för det är bara två ändar....)
Användarens profilbild
Av millla
Jag tycker att Manduca funkar bra på ryggen. Sjal är bekvämare när man väl bär men att få upp barnet utan hjälp tycker jag är lättast med Manducan.
Användarens profilbild
Av Isanna
Om man är ovan att bära på ryggen och inte brukar "svinga" upp barnet på ryggen så är nog en Beco Butterfly att föredra eftersom man sätter fast barnet först och sen tar på sig selen på ryggen. Men det är inte alls svårt att svinga upp barnet i en "vanlig" sele heller. Det krävs bara att man testar några gånger så man får in snitsen. :tumsup:
Användarens profilbild
Av LillensMamma
Dp får jag jobba på att peppa pappan så han vågar prova att svinga... Men vilken är bäst? Hur sitter de med armarna? Lillen tycker om att stoppa händerns i munnen...
Användarens profilbild
Av busflickan
Jag har en Manduca som jag helst bär i på ryggen. Då sätter jag selen på höften och bebis i selen, drar upp selen över hennes rygg, kollar att hon sitter bra och sen drar jag i magbandet på selen med ena handen medans den andra håller kvar dottern på plats och drar henne under min arm och på plats på ryggen. Visst kräver det lite övning (känns tryggare om man är 2 de allra första gångerna) men det sitter fort. Att svinga tycker jag fortfarande är svårt.
Av eamane
Beco Butterfly säger sambon som då kan ta på sej sele + barn som en ryggsäck. Han tycker det känns säkrare än att hålla på och lyfta enbart barnet + att han är så osmidig...
Av Erika777
Jag lägger min Manduca på sängen med bebis på. Sätter mig på sängkanten framför selen och spänner fast midjebältet. Sedan är det bara att ta på sig axelremmarna och knäppa ihop bröstspännet - superenkelt och det känns väldigt säkert eftersom ingenting oförutsett kan hända!

Jag älskar min Manduca :loving: och kan verkligen rekommendera den!!!
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag gillar Ergo. Att svinga är det lättaste, men min sambo föredrar att lyfta över huvudet istället, det fungerar när man har långa armar och lite starkare muskler... :floet2:
Användarens profilbild
Av idamlolsson
Jag gör ungefär som Erika777, fast från soffan och med barnet sittande på selen (en patapum). Väldigt enkelt och säkert tycker jag.
Användarens profilbild
Av milimani
JAg föredrar att svinga. Jag hade en becobutterfly just för ändamålet att det skulle vara enklare. Men jag tyckte det var svårare :shock:
JAg gillade den inte alls.
Användarens profilbild
Av sabe
Jag har manducan. Jag knäpper alla spännen sätter på den mot magen tar lilla tjejen och sätter henne mot magen, vrider runt hela selen med lilla tjejen i och rättar till selen och sätter på axelbanden sist.

Funkar jättebra tycker jag ända problemet är att jag inte vet hur jag ska göra när det är dags för mig att börja med jacka det är lite bökigt att vrida runt en sele ovanpå en jacka :hmm:
Användarens profilbild
Av zingo
Manduca å svinga barnet till ryggen.
Jag tyckte det kändes väldigt avigt att sätta barnet i butterflyen å sen ta den på!
Men det beror nog mest på att jag lärt mig det andra sättet först :lol:
Användarens profilbild
Av LillensMamma
Tack för svaren! Lillens pappa ska få sitta och läsa det här sen! :wink:

En annan fråga som dök upp när jag läste de andra "sel-trådarna" är axelbanden... Någon som kan göra en jämförelse på bredd och tjocklek på de som ni provat?
Användarens profilbild
Av Tonsai
För oss funkar Ergon bra. Har burit Eskil på ryggen sedan han var 10 månader. Då satte man selen och ungen på höften, lite löst spänt. Lutade sig framåt och drog bak hela kitet. Väl på ryggen, på med axelbanden, hoppade upp allt och efterspände. I början fick vi hjälpas åt alla tre men efter ett tag kunde man göra det själv. Med tiden har Eskil lärt sig att kliva på själv, nu är han 2,5 år, man sätter på sig selen och han kliver bara i :D Han hjälper liksom till.
Snart är det Birgers tur oxå men han är bara 5 månader drygt så det får väl bli åka mage.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?