Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej alla snälla och glada!

Jag bar vår son i sino när han var liten, sen sydde vi en bärsele som vi bär en del i, fast då blev det mest min man som bar.

Är gravid igen och funderar på att investera i en vävd sjal. Vår son är 2 år nu och bärs fortfarande i selen men mest blir det nog nästa barn som kommer bäras.

Vilken vävd ska man välja som 1:a sjal? Vill att den ska vara lättknuten, lite förlåtande om man inte får till det 100% perfekt. Inte alltför varm, men mjuk och gosig.

Jag är en M tjej på 166 cm, min man är 178 men smal. Klarar vi oss med en 4,6 tror ni?

Eftersom sonen blivit lite större funderar jag även på ringsjal, samma fråga där, bästa 1:a ringsjalen? Vill gärna ha en ringsjal för amning till nästa oxå för det var svårt att få till i sinon tyckte jag!

Många frågor hoppas ni orkar beta av några av dem iaf:-)
Av eamane
Hej!
Vilken långsjal man ska välja är lite svårt att säga, vissa tycker si och andra så. Till en nyföding är det mysigast med en trikåsjal men visst kan man använda en vävd från början. Den mjukaste sjalen jag har är nog min Bebina stjärntecken så den är nog favoriten (används dock inte så ofta just nu) tätt följd av Storchenwiege. Andra föredrar Hoppediz eller Didymos eller Easycare eller nått annat.
Även i ringsjalar finns det olika sorter, med eller utan vikning och olika tyger och lite sånt.
Det bästa du kan göra är nog att se om det inte är en sjalträff nära dej snart och se om du inte kan få prova lite då :)
Lycka till!
Användarens profilbild
Av jembe
Jag tänkte ju bära i sinon som jag redan har men tänkte det kunde vara bra att investera i en vävd då vi bestämt att inte skaffa syskonvagn.

Ska hålla utkik efter sjalträffar i Göteborg/Kungälv såklart men kanske man kan få ett hum om saker och ting om ngn har ngt att säga om mina frågor:-)
Av Lenaskeå
Jag skulle föreslå en indio (didymos) som första vävda sjal. Iallafall dom jag haft har varit underbart mjuka, & lättknutna! Storchenwiege & Hoppediz är tjockare & knuten blir större , mer tyg helt enkelt! Easycare är oxå en favorit.
Hoppas du hittar någon ni trivs med!
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tror att alla har sin egen favorit bland alla sjalar, men i grunden är de nog ganska likvärdiga. Du måste prova dig fram, gå på sjalträff och klämma och känna om du kan. Och köp den du tycker är snyggast! :D

En sak till: köp gärna en begagnat, det är bara fördelar med det. Det är billigare, och du får en som redan är "inkörd" och klar. De allra flesta sjalar behöver användas ett tag för att bli riktigt mjuka och gosiga!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?