Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aktuelle
Jag ger nu upp långsjal på ryggen :S får inte till det hur mysigt jag än tycker att det är :( sonen börjar vara så tung och nyfiken så det börjar vara svårt att bära honom fram mer.

Funderar om jag ska ge mei tai en chans, har bara provat med en egensydd när dottern var liten, men jag är ju ingen höjdare på att sy och jag hade väl inge bra material så den blev sisådär. Tänkte jag skulle köpa en bra mei tai och se om det funkar bättre, men hur är det att bära i mt på ryggen när man har en kille som är 7 mån och väger lite över 9 kg? Funkar det bra? Jag har ju en manduca, men det känns inte lika mysigt på någe vis.. och mt är finare :) finns ju så mycket att välja på.. vad rekommenderar ni?

Satt och kollade på beco också, är det någon som provat både manduca och beco som har något att säga om skillnaden? Mei tai eller beco?
Senast redigerad av aktuelle den fre aug 15, 2008 20:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av millla
Jag har en Manduca och en MT och jag föredrar faktiskt MT:n både på mage och rygg. Den är mjukare och skönare och avlastar bättre tycker jag. Jag har utbredbara axelband på min MT och det blir lika skönt över axlarna som en sjal. Vill du se bild så finns det i min säljesannons på nämnda MT http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight= *tips, tips :wink: *
Manducans axelband trycker liksom på en liten yta och efter en stund får jag ont. Enda fördelen med Manduca för ryggbärning är att det är lättare att få upp barnet på ryggen utan hjälp.
Användarens profilbild
Av aktuelle
millla skrev:Jag har en Manduca och en MT och jag föredrar faktiskt MT:n både på mage och rygg. Den är mjukare och skönare och avlastar bättre tycker jag. Jag har utbredbara axelband på min MT och det blir lika skönt över axlarna som en sjal. Vill du se bild så finns det i min säljesannons på nämnda MT http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight= *tips, tips :wink: *
Manducans axelband trycker liksom på en liten yta och efter en stund får jag ont. Enda fördelen med Manduca för ryggbärning är att det är lättare att få upp barnet på ryggen utan hjälp.
varför säljer du den då? :)
jag vill ha något färggladare, men annars såg den fin ut :)
Användarens profilbild
Av millla
Jag säljer den bara för att jag ska sy mig en ny, likadan, i andra färger... Det är kul att sy och kul att byta färger nu inför hösten :D
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag har aldrig provat en manduca men jag testade mt när sonen var liten och tyckte den var sådär. Men så fick jag för mig att testa igen och köpte en Eden mt och både sonen (2 år, 24 kg) och jag älskar den. Tycker dessutom den är underbart skön och mysig till dottern (2 månader).
Mt är nästan lika mysigt som sjal, men jag rekommenderar att köpa en som är mjuk och har lite stretch i sig, jag kan tänka mig att en som är sydd av en sjal (tex hoppe) måste vara hur gosigt som helst.
Användarens profilbild
Av aktuelle
sanna73 skrev:Jag har aldrig provat en manduca men jag testade mt när sonen var liten och tyckte den var sådär. Men så fick jag för mig att testa igen och köpte en Eden mt och både sonen (2 år, 24 kg) och jag älskar den. Tycker dessutom den är underbart skön och mysig till dottern (2 månader).
Mt är nästan lika mysigt som sjal, men jag rekommenderar att köpa en som är mjuk och har lite stretch i sig, jag kan tänka mig att en som är sydd av en sjal (tex hoppe) måste vara hur gosigt som helst.
kollade faktiskt lite extra på den, var inte på eden baby och kikade runt :) Undrar om man kan hitta en begagnad. hade verkligen velat ha en lila och prova, de såg riktigt mysiga ut :)
Användarens profilbild
Av sanna73
aktuelle skrev:
sanna73 skrev:Jag har aldrig provat en manduca men jag testade mt när sonen var liten och tyckte den var sådär. Men så fick jag för mig att testa igen och köpte en Eden mt och både sonen (2 år, 24 kg) och jag älskar den. Tycker dessutom den är underbart skön och mysig till dottern (2 månader).
kollade faktiskt lite extra på den, var inte på eden baby och kikade runt :) Undrar om man kan hitta en begagnad. hade verkligen velat ha en lila och prova, de såg riktigt mysiga ut :)
Jag köpte min begagnad och tror det låg en senap på säljes för ett tag sedan så visst kan man hitta dem. Håll koll och sätt en egen annons på köpes. Den är helt underbar i mitt tycke :loving:
Användarens profilbild
Av aktuelle
tyckte cozy såg fin ut och dot e tod, men de vet jag iingenting om..
någon som testat?
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag bär mycket i MT, mest på ryggen och det funkar utmärkt - min kille väger ca 13 kg och vi har bl a en Kozy. Den är jättebra, jag gillar den väldigt mycket. Förut bar jag mycket på magen i den, men eftersom axelbanden är rätt smala så avlastar den inte så bra på magen när barnet börjar bli tyngre (dvs passerat ca 10 kg för min del - min man föredrar fortfarande Kozyn även på magen).
Jag har också en MT med utbredbara axelband sydd av Knyttet&K, den ärunderbar men tyvärr bär jag väldigt lite på mage just nu, och Kozyn sitter faktiskt bättre på ryggen.

Enda nackdelen med Kozyn är att axelbanden har en liten tendens att glida av mina axlar, särskilt om man har en jacka med lite "glidigt" tyg på sig under. Men det beror nog på hus man är byggd, hurdana axlar man har osv. När jag bär i sjal föredrar jag att knyta tibetanskt eftersom jag gärna vill ha det där bandet över bröstet (när jag bär ryggsäck, vanlig utan barn i alltså ;) eller när jag hade kvar ergon drog jag alltid åt det där bandet så hårt det gick), och jag har faktiskt lyckats knyta så också med Kozyn (även om axelremmarna är i kortaste laget för det) men då insett att vadderingen på axelbanden gör att den inte sitter så bra med tibetansk knytning.
Användarens profilbild
Av aktuelle
Auroratiger skrev:Jag bär mycket i MT, mest på ryggen och det funkar utmärkt - min kille väger ca 13 kg och vi har bl a en Kozy. Den är jättebra, jag gillar den väldigt mycket. Förut bar jag mycket på magen i den, men eftersom axelbanden är rätt smala så avlastar den inte så bra på magen när barnet börjar bli tyngre (dvs passerat ca 10 kg för min del - min man föredrar fortfarande Kozyn även på magen).
Jag har också en MT med utbredbara axelband sydd av Knyttet&K, den ärunderbar men tyvärr bär jag väldigt lite på mage just nu, och Kozyn sitter faktiskt bättre på ryggen.

Enda nackdelen med Kozyn är att axelbanden har en liten tendens att glida av mina axlar, särskilt om man har en jacka med lite "glidigt" tyg på sig under. Men det beror nog på hus man är byggd, hurdana axlar man har osv. När jag bär i sjal föredrar jag att knyta tibetanskt eftersom jag gärna vill ha det där bandet över bröstet (när jag bär ryggsäck, vanlig utan barn i alltså ;) eller när jag hade kvar ergon drog jag alltid åt det där bandet så hårt det gick), och jag har faktiskt lyckats knyta så också med Kozyn (även om axelremmarna är i kortaste laget för det) men då insett att vadderingen på axelbanden gör att den inte sitter så bra med tibetansk knytning.
jag har beställt en babyhawk. du har inte testat den månne? ska bära sonen på ryggen. kikade lite på kozy också, men var inget mönster som tilltalade mig av de jag hittade.. ska prova att knyta tibetansk, brukar nämligen också spänna det där bröstbandet hårt. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?