Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tvekar mellan Ergo och Beco butterfly. Har en 1-månaders och vill börja bära direkt!

Har någon prövat att bära nyföding i Ergon? Ser bulsigt och inte så elegant ut på videon men är säkert skönt för babyn. Men om man är lagd mer åt det slimmade hållet?

Å andra sidan, hur är det med Becon, är den mysig? Remmarna/tyget går ju mellan barn och bärare, känner man att man har barnet nära sig ändå?

(Och i drömläget: Någon i Göteborg som gärna visar båda selarna? :wink:)
Användarens profilbild
Av MilanE
Jag provade bära Tella i Ergon med infant insert men jag tyckte inte ALLS det var nåt mysigt. Jag skulle inte köpa en sån om jag skulle bära en sån liten en, utan en Beco butterfly eller en Manduca, men det kanske finns andra som tycker annorlunda :)

Däremot bar jag en hel del i trikåsjal o det är ju hur mysigt som helst!

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Ville med Olle
Ja, då verkar det ju som att vi anat rätt om Ergon! I trikån trivs han som en prins! Men när man nu ändå skall investera i en sele skulle det ju vara kul att börja direkt!

Tack för respons!
Användarens profilbild
Av naimiez
På bilderna ser du ut som en kille som inte är så lång....kanhända att ergo är förstor.....det är den för mig. Beco passar bättre.... Manducka eller Angleback hade jag annars kollat in ;-)
Användarens profilbild
Av Ville med Olle
Precis vad vi tänkte, hustrun är också liten och smal. AP:n går ju inte till 1-månaders så då lutar det verkligen åt Becon! Skall man förresten tveka inför att bära en så liten i sele? Är det säkert?

Tack!
Användarens profilbild
Av naimiez
Alltså.....jag tycker inte om att de sitter på tvären i selen ovh jag tyckte att sjalen var SÅÅÅÅÅ mycket mysigare....kommer nog ni också tycka ;-) Varför sele så tidigt?
Användarens profilbild
Av Ville med Olle
Bekvämlighet förstås 8) ...hellre bära även lite mindre tålmodiga och fingerfärdiga dagar än inte alls!
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag gillade inte alls babyinsatsen till Ergon, det kändes inte som om han satt bra i den och jag oroade mig hela tiden för att huvudet ramlade ner och skulle hindra honom från att andas (har ingen aning om ifall det var en realistisk oro men det var så det kändes). Det var det enda vi hade i början så jag kom inte igång med bärandet förrän jag lånade en trikåsjal. När Dante var ca 3,5 månad kunde vi börja använda Ergon utan insats, då blev det mycket bättre.
Användarens profilbild
Av Diesel
Jag har en Butterfly som jag trodde att jag skulle kunna använda vid det här laget, men den kommer att få ligga till Kerstin vuxit på sig rejält - jag tror att den blir perfekt när det är dags för ryggbärande. :roll: Som det är nu så sitter hon inte riktigt bekvämt i den, varken i grodposition eller med benen utanför, och när hon "slänger" med huvudet tar det i spännena så det gör ont på henne. :(
Sjal och MT fungerar sååååå mycket bättre för vår del - även när det känns som att man har ont om tid och bara ska bära kortare stunder! :D
Användarens profilbild
Av ericah
Jag bär M en del i Ergon. Hon sitter som i sjalen med benen inuti, använder alltså ingen babyinsats. Funkar kanon. Har tänkt sy in den lite vid sittytan (så som April visat en gång för längesen) så att det kan funka att bära med benen utanför från ca 3 mån.
Användarens profilbild
Av Ville med Olle
Tack för ytterligare tips, trodde tråden blivit för dammig :D !

Nu gäller tillsvidare trikån och en sele när Olle blivit lite större. Börjar också snegla åt en AP...ah, dessa beslut! :hellu: Men nu sjalar både hustrun och jag så det känns inte lika bråttom. Men Diesel, du pratar om babyinsatsen på Butterflyen eller?

Vad är kriteriet på att ha dem utan insatser? Bära huvudet själv?

Tack!
Användarens profilbild
Av Myrten
Vi bär våran yngsta dotter, nu drygt två månader, sedan födseln både i Manucan, trikåsjal och vävd långsjal. Tyvärr blir jag trött i ryggen när jag burit Lova i Manducan efter ett tag, den kommer nog att fungera bättre när jag har henne på ryggen istället för på magen. Långsjal fungerar mycket bättre, framför allt avlastar en vävd sjal mycket bättre nu när Lova väger kring 6 kilo. Lova verkar också fördra sjal framför Manducan.
Användarens profilbild
Av Allis
Holger har iof hunnit bli dryga två månader och vi bär honom i Becon (sedan någon vecka tillbaka). Det fungerar bra och han somnar direkt när han sitter i den, så det borde betyda att han gillar den. Både jag och mannen gillar vår Beco skarpt.
Av catleya
Jag har en Beco Butterfly till min 6-veckorskille. Har burit honom i den nästan från start. Jag tycker han sitter bra i den, och han verkar nöjd.
Jag ser dock fram emot att skippa babyinsatsen, för när han har somnat är det osmidigt att lyfta ur honom och han vakar oftast innan jag har tråcklat ur honom.
Som det är nu varvar jag sino med beco, beroende på situation och väder.
Användarens profilbild
Av Ville med Olle
Tack för fler reflektioner och kul att höra att det funkar! Olle gosar på i trikån men om vi vill ha ett alternativ har vi lite mer koll!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?