Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CarolineJ
jag trivs inte riktigt med den :(

Jag tycker det är så många spännen och flärpar överallt, det är kanske bra men jag tycker nog mest att det är krångligt.

Sen tycker jag midjebandet är skönt eftersom det är vadderat hela vägen runt men på grund av det kan jag inte spänna åt det tillräckligt hårt, även om jag har det nere på höfterna. (Jag är ganska liten och tyvärr en smula för smal nu när jag ammar)

Jag tycker också att det är lite mycket vaddering i axelbanden.

Är det fler som upplevt den så här eller är alla nöjda med den?
Användarens profilbild
Av diddeldi
det är så olika vad man trivs bäst med, det är ju bland annat därför det finns så många olika selar att välja på. på din beskrivning låter det som att du skulle kunna trivas bättre med t ex angelpack lx, den har inte lika många "flärpar" och passar bra på mindre personer. plus att den inte är lika tjockt vadderad.
Användarens profilbild
Av CarolineJ
Jo jag får nog ta och testa en annan...
Hur är vadderingen i midjebandet på angelpacken, är det vadderat hela vägen runt eller bara en bit?
Jag har haft en ergo också och på den slutade vadderingen precis på höftbenen så den skavde lite....
Användarens profilbild
Av Myrten
Man vänjer sig vid alla flärpar och band, det är "bara" att öva på! Men, det är ju svårare om midjebältet är för långt. För både mig och min man fungerar Manducan väldigt bra.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag gillade inte heller manducan i början med alla remmar och sånt, men nu älskar jag den. Ge den en chans, tycker jag. Fast det är klart att om midjebandet är för långt blir det ju svårt...
Av surftrollet
Midjebandet är för långt för mig med. Jag kände på direkten att den hamnade så långt ner på höfterna att jag skulle få skavsår på höftbenen om jag bar i den en stund. Synd, för jag tycker den verkar så bra i övrigt.
Användarens profilbild
Av Alven
OT kanske, men varför kan man inte bäa ett spädbarn på ryygen i en manduca?
Användarens profilbild
Av Elin G
Alven skrev:OT kanske, men varför kan man inte bäa ett spädbarn på ryygen i en manduca?
Kan kan man väl, problemet är att spädbarnsinlägget inte sitter fast tillräckligt för att man ska kunna svinga dem i selen.
Användarens profilbild
Av Myrten
Elin G skrev:
Alven skrev:OT kanske, men varför kan man inte bäa ett spädbarn på ryygen i en manduca?
Kan kan man väl, problemet är att spädbarnsinlägget inte sitter fast tillräckligt för att man ska kunna svinga dem i selen.
Jag vill inte sätta upp Lova på ryggen i Manducan ännu då jag är rädd för att knapparna i spädbarnsinsatsen ska knäppa upp sig. Det är ju svårare att "rädda" situationen om jag inte ser vad som händer på ryggen än när hon sitter på magen. Det har hänt mig att en knapp åkt upp när jag satt på mig selen (jag knäpper bara en knapp på varje sida). Om jag minns rätt så finns det inte med instruktioner för ryggbärning med spädbarn i Manducas medföljande instruktionsbok.
Av Tifflan
Beco 4th kan man spänna ihop väldigt mycket i midjan. Jag har ett midjemått på ca 72 cm och det finns så det går att dra ihop lite till.

Jag är också för smal nu när jag ammar, förhoppningsvis går man väl upp lite i vikt senare.
Användarens profilbild
Av CarolineJ
Det får nog bli så att jag testar lite andra selar. Fick tips om att det ska vara en sjalträff där jag bor så jag ska nog försöka ta mig dit och hoppas på att det finns lite olika selar att testa :)
Användarens profilbild
Av emellen
CarolineJ skrev:Det får nog bli så att jag testar lite andra selar. Fick tips om att det ska vara en sjalträff där jag bor så jag ska nog försöka ta mig dit och hoppas på att det finns lite olika selar att testa :)
:hello: Kommer du på träffen nästa fredag så finns det i alla fall flera Beco 4th att testa! :)
Användarens profilbild
Av CarolineJ
Det låter ju kanon det :D Tror du att det är nån som har en angelpack i sin ägo också?
Användarens profilbild
Av emellen
CarolineJ skrev:Det låter ju kanon det :D Tror du att det är nån som har en angelpack i sin ägo också?
Vet att acire-74 har en, men vet inte om hon kommer...
Användarens profilbild
Av milimani
Just av den anledningen gillade jag inte Manducan heller. Och jag tyckte den var svår att knäppa i nacken. Och bebisinsatsen var bökig att få ner nyfödd i... Nä, jag trivs bäst med ergo :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?