Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elina
ja, vi har ju bara en, och det är en storchenweige.
Vi hade en babybjörn active tidigare, men den är nu såld, självklart är sjalen en favorit :D
Av Alexandra
Svarar själv:

Storchenweige långsjal, en EllaRoo, en bärabarnsjal som är omsydd till ringsjal och en ERGO.

Jag gillar alla sjalarna skarpt, men favoriten är Storkisen! Den är mycket bekväm, stadig och skön att bära länge med, och enkel att knyta så den sitter bra. Sedan den införskaffades används vagnen mest till att sova i.
ERGON är också en favorit, den är kanon när man ska laga mat och hänga tvätt och göra annat då man inte vill ha bebisen på magen.
Användarens profilbild
Av Anna
Vi har en Amasonas antigua, en bärabarn, en ergo, två ringsjalar och en babybundler. Vi hade tidigare en babybjörn men den är både urvuxen och klassad som ett av de sämre bärredskap vi användt.
Jag gillar alla mina sjalar men babybundlern införskaffades lite sent, den är jättemysig men passar nog ändå bättre för små barn.
Bärabarnsjalen gillade jag och använde mycket förut, nu har den ersatts av ringsjalarna som jag tycker är mer lättanvända. Mycket lättare at få tight mot kroppen och ändå kunna släppa ut både springsugen och sovande son ur.
Antiguan är kanon men har under sommaren då det var varmt blivit lite mindre använd och ergon har användts dagligen. Kanske mest för att sambon föredrar den.

Jag har lite svårt att välja bara en favorit, de är så bra på olika sätt. Har man flera bärredskap har man alltid ett som är perfekt för tillfället men ska man bara ha en så tror jag nog på en vävd långsjal av något slag.
Av Jennabus
- Vilka olika bärredskap har ni?
Med tanke på att mitt senaste jobb består av att visa/sälja bärsjalar, så har jag alla olika varianter så gott som, lyllos mig va?! :lol:

- Vilken är er favorit och varför?
Nu till det svåra då, att välja en favorit. Jag har alltid en MayaWrap ringsjal med mig, snabbt av och på in i affärer..
BabyBundler när det är dags att gosa, på kvällen eller när det är vilodags..Har alltid med den när vi är borta sent på kvällarna då kan han sova i den.. Så dom är väl de sjalar jag abslout inte skulle byta bort för allt i världen.. :shock:
Sen är ju Ergon en favvo, speciellt vid trädgårdsarbete, då hänger lilleman på ryggen lätt två timmar utan protest och följer nyfiket med en blick över axeln vad jag gräver i för tillfället..
Amazonas Antiguan gillar jag för den är så rackarns snygg.. (Jaja, lite glamorös vill man ju känna sig ibland även om det är sällan nowadays!)

Nää ska inte räkna upp alla sjalarna, utan hålla mig till ämnet, så jag slutar nu! :!: /Jenny
Användarens profilbild
Av Erika med Valdar 040419
Alexandra skrev:- Vilka olika bärredskap har ni?
Vi har en bb-sele -som inte används, en storchenwiege och en bära barn sjal.

De två sistnämnda är klara favoriter och används dagligen.
Användarens profilbild
Av MOE
En BB-sele som jag inte haft på mig sen jag blev sjalägare. *dissar*

En Storchenwiege som jag älskar. Skulle vilja ha en elastisk att komplettera med dock.
Vi har:
Bära barn
Pikku-Ruu
Ella-Roo
Ergo
Ringo Basic

Jag kan nog inte säga att någon är bäst eller sämst alla har sina för-nackdelar.
Jag har använt alla mina sjalar mycket i olika perioder.
Just nu använder jag bara ringsjal. Perfekt när man har en ettåring med spring i benen.

Men om jag bara fick välja en skulle det nog bli Ella-Roo. Detta beror på att den är så tunn och smidig att den går att ha dubbelvikt och använda den som en kortsjal. Alltså den är mest mångsidig.

/ Marika
Användarens profilbild
Av April
Vi hade en BB-sele när Saga föddes (detta var låååånnngggtt
innan vi visste om sjalarnas existens). Denna är dock såld och
för pengarna köpte jag en MobyWrap som jag ska ha till eventuella
syskon i framtiden (ville dock handla upp pengarna medan de fanns
så att jag inte köpte någonting annat för dem :lol: )

Vi har även en BäraBarnsjal som vi köpte när Saga var ca. 5 månader
(vår första sjal). Denna har vi använt JÄTTEMYCKET!

När Saga blev lite äldre köpte vi en Sutemi, men den är idag "utbytt"
mot en Ergo.

Nu är Saga 1,5 år och jag tycker att Ergon är det bärredskap som fungerar
bäst för tillfället... Går snabbt och hon stormtrivs! När hon var mindre
var helt klart BäraBarnsjalen en höjdare & jag kan tänka att Moby
Wrapen kommer att bli flitigt använd till blivande syskon (i framtiden)

Kram
Användarens profilbild
Av Pallas
Vi har en Baby Bundler, elastisk långsjal. Vinröd för den som undrar :)

Eftersom vi bara har en är den såklart favoriten! Har precis börjat lära mig
ryggknytning och det känns jättebra. I helgen ska jag försöka sy en bärsele
tänkte jag, får se hur det går, jag rapporterar på gör-det-självforumet sen.

Baby Bundlern har varit ovärderlig för vår lille premis som är en närhetstörstande
kille. Vi har kunnat tillfredsställa hans närhetsbehov utan att vara hänvisade till
soffan eller mjölksyra i armarna.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Vi har.
* Storchenweige
* Bära barn-sjal
* Ergo
* Hemmagjord ringsjal i linne
* Hemmagjord fyrkantsduk
* Hemmagjord kort elastisk sjal

Jag tycker storkis är bäst. Den avlastar kanonbra och man kan bära på alla sätt och vis. Kan gå i timmar med den. Och så är den himmla snygg.
Till kort bärande föredrar jag bära barn-sjalen.

Ergon är sambon favorit även om han tycker att storkis avlastar bätttre.
Användarens profilbild
Av johanna
Vi har en EllaRoo och en hemsydd ringsjal. Och en BB-sele. I helgen tänkte jag försöka sy en "FrankenKozy" också; vi får väl se hur det går.

EllaRoon är klart bäst på långa utflykter, så jag föredrar den om jag måste välja, men ringsjalen har ju sitt värde helt klart...bra hemma och när man ska upp från bilen på Finlandsfärjan, t.ex. :)

BB-selen använder bara maken, men han tycker å andra sidan att den är kanon. Fast Malte börjar bli så stor nu att jag tror att selens dagar är räknade.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Vilka olika bärredskap har ni?
Eftersom även jag säljer sjalar har jag alltför många:
-Storchenwiege
-Babybundler
-Amazonas Antigua
-Hug-a-bub

-Bära-barn-sjal

-Moms in Mind
-Maya Wrap
-TaylorMade Sling Linnesjal, Ekolgisk bomull, siden, vattenbärsjal
-Ringo

-Sakara
-Ergo

Om jag inte hade börjat sälja sjalar skulle jag nog bara ha Storchen och en hemsydd ringsjal

Vilken är er favorit och varför?
Storchenwiege, mitt första köp, är och förblir min största favorit! Fantastiskt fin avlastning och stadga, snygg och bra kvalite. På senare tid har Bära-barn-sjalen dock blivit min nya favorit - av exakt samma anledningar som ovan, men också att den är så väldigt enkel och snabb att sätta på sig när den är färdigknuten. Hug-a-Buben är också väldigt fin variant av stadig och smidig trikåsjal.
Ibland, särskilt när man ska ha ytterkläder på, föredrar jag ringsjal. Då tycker jag bäst om TMS ekologisk bomull, Moms in Mind och Ringo (svårt att välja där!)
Och så önskar jag att jag hade vetat om att det fanns vattenbärsjalar när Anton var riktigt liten!

Sakaran använder vi ibland, ERGO:n fungerar inte alls för mig. Jag får ont i ryggen av båda alternativen. Vanlig sjal på ryggen fungerar mycket bättre för mig.
Användarens profilbild
Av Amatea
Vi har en Baby Bundler, en Baby Björn bärsele och så har jag knutit ihop en gammal gardinkappa till en kortsjal. Kommer nog att skaffa en *riktig* ringsjal när Felicia blir större.

När jag går *power walks* så använder jag barnvagnen men till ärenden använder jag antingen BaBu:n eller bärselen. Både jag och min dotter är varma av oss och tyvärr blir det ibland för varmt med BaBu:n.
Hela familjen åker ofta på mässor, loppis och auktioner och då passar bärsjalen eller bärselen bra. Ofta turas jag och min man om med att bära i såna lägen och eftersom min man bara använder bärselen så blir det ofta den vi tar. Om jag vet att jag ska bära länge blir det dock BaBu:n.

Här hemma är tyvärr min dotter inte så glad i att bli buren; hon ligger hellre på golvet. När hon var nyfödd var dock BaBu:n oumbärlig här hemma :-)
Användarens profilbild
Av Louise
Eftersom jag säljer sjalar så har det blivit några stycken:
Ultimate Baby Wrap
Moby Wrap
Tri-cotti
Babylonia Backpack
Sutemi
Hemmasydd ringsjal

Favorit?
Det beror på tillfället. Till stora tjejen är Sutemin given, ibland också Tri-cottin om det bara är en kort sträcka jag ska bära henne.

Till lilltjejen använder jag Tri-cottin för snabb-bärande (använde tidigare ringsjal men den har jag lagt undan nu när jag har Tri-cottin), supersnabb att ta på och avlastar på båda axlarna och hela ryggen. Lite av en favorit just nu. UBW, Moby och BB-backpack används också flitigt, allt beror som sagt på vad jag ska göra. Det finns ju en sjal för varje tillfälle ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?