Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
AnKa skrev:Tycker ni att den var dyr :roll: men det kommer ju med en specialanpassad haklapp! :lol:

Nej men allvarligt så kan jag inte begripa hur man gör en sele, tänkt för större barn men som man inte kan bära på ryggen med? För mig är det helt otänkbart att bära ett 12 kgs barn uttåtvänt på magen men det kanske andra kan. :hmm:
min man bär helst på magen och få väger Vidar ca 15 kg.
Användarens profilbild
Av emellen
Ja, den ser ju mycket bättre ut än de tidigare selarna, men det är ju det där med att man ändå inte kan ha den från födseln och inte bära på ryggen.

Och jag fattar inte varför de inte har snyggat till designen, den ser ju fortfarande riktigt ful ut! Om man ska välja på den här bb-selen och en Beco, varför ska man då välja bb?? Becon är ju både mer prisvärd och bra mycket snyggare! Skulle vara för funktionen att bära framåt då... :hmm:
Användarens profilbild
Av Din mamma
cinclus skrev:
Din mamma skrev:
cinclus skrev:
Juliusdotter skrev:
Din mamma skrev:
Juliusdotter skrev:Citat "Den ergonomiska bärselen BabyBjörn Comfort Carrier
ger bästa möjliga stöd..."
Med andra ord erkänner de då att den andra selen inte är ergonomisk...
Det finns väl inget som säger att de inte fortfarande kan hävda att den gamla är ergonomisk? Precis som Beco hävdar att både 4th gen. och butterfly är ergonomiska.
Förvisso så sant.
Fast mellan de Beco-"generationerna" är det väl inte så stor skillnad i benställningen som för gamla BB och nya BB eller :hmm:
Har det verkligen med saken att göra?
Öh, ja...? :hmm:

Eller - det är väl en definitionsfråga. Så här menar jag i a f:

* Beco har genom alla generationer haft samma egenskaper som de kallat ergonomiska - väl. Fr a benställningen för barnet och att man bär mkt med höfterna för bäraren

* Steget från BB till denna är ju en helt ny modell när det gäller det ergonomiska, för barn och bärare.

Men om det gäller att de ändå kommer att forts atr kalla båda för ergonomiska så håller jag med.

Men inte att det skulle vara samma sak som att en Beco eller vilken som helst pryl som filar på detaljer, lägger till grejer mer än ändrar saker i grunden.
Jag menar att ett företag ju kan producera, säg skor. Dessa skor kallas ortopediska. Sedan bestämmer sig företaget för att även tillverka ortopediska sandaler. Innebär detta då att skorna inte var ortopediska, eftersom sandalerna är annorlunda? Enligt resonemanget "babybjörn har gjort en ny typ av sele som de kallar ergonomisk, alltså måste de erkänna att den gamla selen inte var det" är det ju så, men det låter som ett nonsensresonemang i mina öron.
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Din mamma skrev:
cinclus skrev:
Din mamma skrev:
cinclus skrev:
Juliusdotter skrev:
Din mamma skrev:
Det finns väl inget som säger att de inte fortfarande kan hävda att den gamla är ergonomisk? Precis som Beco hävdar att både 4th gen. och butterfly är ergonomiska.
Förvisso så sant.
Fast mellan de Beco-"generationerna" är det väl inte så stor skillnad i benställningen som för gamla BB och nya BB eller :hmm:

* Beco har genom alla generationer haft samma egenskaper som de kallat ergonomiska - väl. Fr a benställningen för barnet och att man bär mkt med höfterna för bäraren

* Steget från BB till denna är ju en helt ny modell när det gäller det ergonomiska, för barn och bärare.

Men om det gäller att de ändå kommer att forts atr kalla båda för ergonomiska så håller jag med.

Men inte att det skulle vara samma sak som att en Beco eller vilken som helst pryl som filar på detaljer, lägger till grejer mer än ändrar saker i grunden.
Jag menar att ett företag ju kan producera, säg skor. Dessa skor kallas ortopediska. Sedan bestämmer sig företaget för att även tillverka ortopediska sandaler. Innebär detta då att skorna inte var ortopediska, eftersom sandalerna är annorlunda? Enligt resonemanget "babybjörn har gjort en ny typ av sele som de kallar ergonomisk, alltså måste de erkänna att den gamla selen inte var det" är det ju så, men det låter som ett nonsensresonemang i mina öron.
Uttryckte mig väll fel, missade att det kan läsas på olika sätt, om man sätter ett ? efter min tanke får man det i den versionen jag menat, "Med andra ord erkänner de då att den andra selen inte är ergonomisk?"
Användarens profilbild
Av Din mamma
Juliusdotter skrev:
Din mamma skrev:
cinclus skrev:
Din mamma skrev:
cinclus skrev:
Juliusdotter skrev:
Din mamma skrev:
Förvisso så sant.

Uttryckte mig väll fel, missade att det kan läsas på olika sätt, om man sätter ett ? efter min tanke får man det i den versionen jag menat, "Med andra ord erkänner de då att den andra selen inte är ergonomisk?"
Jag skulle tippa på att "nej" är svaret på din fråga, men vad vet jag.
Användarens profilbild
Av zink
Din mamma skrev:Jag menar att ett företag ju kan producera, säg skor. Dessa skor kallas ortopediska. Sedan bestämmer sig företaget för att även tillverka ortopediska sandaler. Innebär detta då att skorna inte var ortopediska, eftersom sandalerna är annorlunda? Enligt resonemanget "babybjörn har gjort en ny typ av sele som de kallar ergonomisk, alltså måste de erkänna att den gamla selen inte var det" är det ju så, men det låter som ett nonsensresonemang i mina öron.
Ah, ja *det* håller jag helt med med om! :tumup:

Det var jmf med becon som jag inte instämde med . Efts "fjärilsgrejen" mer är ett tillägg - inte ngt som gör den mer ergonomisk utan bara tänkt att vara mer praktisk o s v.
Användarens profilbild
Av Beckah82
Jag har ett exemplar sen snart 2 veckor tillbaka :-)

Ska man bära på mage kan jag INTE tänka mig en bättre sele. Den är enormt skön! Elmer ca 73 cm och 9,5 kg sitter superbra i den och Alvin ca 94 cm och 13,7 kg sitter inte alls dumt heller. Han sitter absolut rätt med benen.

Den är väldigt enkel och väldigt smidig. Känns lyxig och sitter som gjutet.

Det står stora varningstexter att man absolut inte får bära på ryggen. varför det? Tänkte jag som har en beco Butterfly 2 som är gjord enligt samma princip.

Har man en Beco Butterfly och vet hon man sätter barnet på ryggen i en sådan så kan man absolut vri runt barnet på ryggen i en babybjörn. Skillnaden är att spännet i nacken inte går öppna som på becon men är man bara lite halvsmidig så spelar det ingen roll för spännet är flyttbart på höjden (vilket i sig är ett stort plus).

Kanske kan den vara obekväm över tuttarna på vissa men för mig funkar det fint.

Det kan säkert också vara lite problem praktiskt med en kraftigt överviktig bärare eller ett knubbigt barn. Selen går inte öppna upp till 100% för det är ändå en liten bit (typ som en trosa) som är fast där man ska sätta ner barnet.

Dyr. ja, absolut för dyr, men det är väl i så fall alla deras selar. man får väl ställa det mot vad man får. Det är ju trots allt en Svensk sele i väldigt hög kvalité. och tyg i Öko tex 100 standard.
Jag betalade 1800 för min Beco ink frakt. Noll kr för babybjörnen för visso men den kostar vad jag förstått 1600 kr. Min första tanke när jag testade Becon var "Va? vad är detta? och var jättebesviken och fick tvinga mig själv att vänja mig (och det funkade för sen älskade jag den). Med Babybjörnen var första tanken "YES!" och jag var förvånad över hur jävla skönt den satt (men det är säkert individuellt) iofs är jag ju nu van selbärare till skillnad mot när jag skaffade Becon och var van vid sjalbärandet.

Jag tycker det är helt fantastiskt bra att Babybjörn väljer att hänga med i utvecklingen och jag hoppas VERKLIGEN att nästa sele blir en ryggbärarvänlig sele.

Bild
Användarens profilbild
Av zink
Becka82 - tack för en recension från en som testat det ena å de andra! Hm, detta inlägg borde egentligen lyftas upp till TS eller ha en egen tråd :hmm: För det är ju hett stoff här att BB blivit rumsrena då ;-)

(Jag gillade inte den beco jag testade, den var för klen liksom. Ergon var dock för vadderad. Patapum har funkat för oss. Minns inte om Manducans remmar var mer som Ergon, i s f för tjocka.)
Senast redigerad av zink den ons mar 24, 2010 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av zink
dubbelt
Användarens profilbild
Av mymlan
Beckah82 skrev:Jag tycker det är helt fantastiskt bra att Babybjörn väljer att hänga med i utvecklingen och jag hoppas VERKLIGEN att nästa sele blir en ryggbärarvänlig sele.
Jag tycker också att det är toppen! Och tack för bilderna Beckah. :tumup:
Användarens profilbild
Av thanisa
Beckah82 skrev:
Det står stora varningstexter att man absolut inte får bära på ryggen. varför det? Tänkte jag som har en beco Butterfly 2 som är gjord enligt samma princip.

Har man en Beco Butterfly och vet hon man sätter barnet på ryggen i en sådan så kan man absolut vri runt barnet på ryggen i en babybjörn. Skillnaden är att spännet i nacken inte går öppna som på becon men är man bara lite halvsmidig så spelar det ingen roll för spännet är flyttbart på höjden (vilket i sig är ett stort plus).

Kanske kan den vara obekväm över tuttarna på vissa men för mig funkar det fint
Jag undrade också varför de skrev så stora varningstexter om att bära på ryggen. På något sätt känns det för mig som att ergo ligger bakom det. Ergo har tidigare inte dragit sig för att gå in när de tycker någon inkräktar på deras patent och jag tror att de skulle gå på babybjörn snabbt som attan om de fick möjlighet. Det var att märket är såpass stort. Det kan nog skrämma BB från att göra en sele för ryggbärning. För min reaktion var som din att varför skulle den inte fungera på ryggen. Kan dock tillägga att jag inte har provat selen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?