Jag har ett exemplar sen snart 2 veckor tillbaka
Ska man bära på mage kan jag INTE tänka mig en bättre sele. Den är enormt skön! Elmer ca 73 cm och 9,5 kg sitter superbra i den och Alvin ca 94 cm och 13,7 kg sitter inte alls dumt heller. Han sitter absolut rätt med benen.
Den är väldigt enkel och väldigt smidig. Känns lyxig och sitter som gjutet.
Det står stora varningstexter att man absolut inte får bära på ryggen. varför det? Tänkte jag som har en beco Butterfly 2 som är gjord enligt samma princip.
Har man en Beco Butterfly och vet hon man sätter barnet på ryggen i en sådan så kan man absolut vri runt barnet på ryggen i en babybjörn. Skillnaden är att spännet i nacken inte går öppna som på becon men är man bara lite halvsmidig så spelar det ingen roll för spännet är flyttbart på höjden (vilket i sig är ett stort plus).
Kanske kan den vara obekväm över tuttarna på vissa men för mig funkar det fint.
Det kan säkert också vara lite problem praktiskt med en kraftigt överviktig bärare eller ett knubbigt barn. Selen går inte öppna upp till 100% för det är ändå en liten bit (typ som en trosa) som är fast där man ska sätta ner barnet.
Dyr. ja, absolut för dyr, men det är väl i så fall alla deras selar. man får väl ställa det mot vad man får. Det är ju trots allt en Svensk sele i väldigt hög kvalité. och tyg i Öko tex 100 standard.
Jag betalade 1800 för min Beco ink frakt. Noll kr för babybjörnen för visso men den kostar vad jag förstått 1600 kr. Min första tanke när jag testade Becon var "Va? vad är detta? och var jättebesviken och fick tvinga mig själv att vänja mig (och det funkade för sen älskade jag den). Med Babybjörnen var första tanken "YES!" och jag var förvånad över hur jävla skönt den satt (men det är säkert individuellt) iofs är jag ju nu van selbärare till skillnad mot när jag skaffade Becon och var van vid sjalbärandet.
Jag tycker det är helt fantastiskt bra att Babybjörn väljer att hänga med i utvecklingen och jag hoppas VERKLIGEN att nästa sele blir en ryggbärarvänlig sele.