Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zero.sara
Visst är den bra :D
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
zero.sara skrev:Visst är den bra :D
Den är underbar! :heart: Tyvärr blev pojkvännen, som bar i den idag, inte lika såld (och det var ju för hans skull vi egentligen köpte den (även om det var lite av ett svepskäl, jag ville ju gärna ha den också...)

Han tyckte att han fick ont i axlarna och ryggen. Jag sa att då hade han nog inte avpassat remmarna ordentligt, men det påstod han att han hade.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Bissa skrev:
Indiemorsan skrev: Han tyckte att han fick ont i axlarna och ryggen. Jag sa att då hade han nog inte avpassat remmarna ordentligt, men det påstod han att han hade.
jag tror som du, tyngdpunkten ska ju ligga på höften, inte hänga på axlarna. eller så behöver han träna :wink:
Han kanske kan korssa remmarna bak istället när han bär på mage, en del tycker det är skönare.
Användarens profilbild
Av Bollen
Prova att sätta höftbältet högre. Jag hade det på höften först och tyckte att bebis kom för långt ner och kände mig trött i axlarna efter ett tag. När jag höjde så att jag hade bältet mer mitt på magen så avlastar den suveränt! Och lillsnuttan hamnar i pusshöjd :heart:

Jag är i alla fall supernöjd med min Manduca!
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
KATARINA skrev:
Bissa skrev:
Indiemorsan skrev: Han tyckte att han fick ont i axlarna och ryggen. Jag sa att då hade han nog inte avpassat remmarna ordentligt, men det påstod han att han hade.
jag tror som du, tyngdpunkten ska ju ligga på höften, inte hänga på axlarna. eller så behöver han träna :wink:
Han kanske kan korssa remmarna bak istället när han bär på mage, en del tycker det är skönare.
Hrm, inte omöjligt att han skulle behöva träna lite... Men bra tips att korsa, jag får honom att testa så nästa gång.
Användarens profilbild
Av Sami
Det är svårt att efter bara ett par gånger bedömma tycker jag om något är bra eller mindre bra och vi är alla olika... just med selar tycker jag att det är knivigt hur hårt man ska spänna där och här och det tar ltie tid innan man får in hur det ska kännas... så jag tycker nog att man ska ge en sele lite tid... för det är ju först när man använder den i verkliga livet som man vet om det funkar eller inte... att ta av och på många gånger är det som ger erfarenheter om hur det ska kännas...

med ergon tycker jag att det tog ett par veckor innan jag var vän med den... och nu tänker jag inte på något alls utan tar på den och spänner och så blir det bra...
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Bissa skrev:jag skulle ha lyssnat på maken och tagit en natur istället för svart :purskis:
Nej men varför det? Jag tycker den svarta är jättefin! Och idag provade jag lite kort att bära med korsade axelband och jag tror att det avlastar mycket bättre än på det "vanliga" sättet, så jag ska få den misnöjda pojkvännen att testa det.

Provade också att bära på ryggen men tyckte han hamnade väldigt långt ner. Kan man göra nåt åt det eller ska det vara så? Är helt ny på att bära på ryggen - ska barnet fortfarande sitta supernära min kropp eller ska han sitta lite lösare?
Användarens profilbild
Av glis
Indiemorsan: Om glasmästaren fortfarande är missnöjd kan han ju prova våran babybjörn så får han se hur trötta axlar känns! Skall bli kul att se underverket.
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
glis skrev:Indiemorsan: Om glasmästaren fortfarande är missnöjd kan han ju prova våran babybjörn så får han se hur trötta axlar känns! Skall bli kul att se underverket.
Han har burit i babybjörn tidigare och hävdar att det minsann gick jättebra. Men det var ju så länge sen och framförallt klarar han inte av att ha fel... Tror nog att han och Manducan kommer att bli såta vänner när han fått prova med remmarna i kors. Tack för idag förresten, det var trevligt!
Användarens profilbild
Av Choko
Jag är inte missnöjd med min Manduca, utan tycker på det stora hela att det är en bra och välsydd sele MEN... Jag tycker att midjebandet borde gå att spänna in mer. Jag har spänt in det nästan så långt det går och om man är väldigt smal runt midja och höft så kan det nog bli ganska knöligt.

Sedan tycker jag att logotypen är ful men den kan man ju sprätta bort om man vill :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Myrten
Choko skrev:Jag är inte missnöjd med min Manduca, utan tycker på det stora hela att det är en bra och välsydd sele MEN... Jag tycker att midjebandet borde gå att spänna in mer. Jag har spänt in det nästan så långt det går och om man är väldigt smal runt midja och höft så kan det nog bli ganska knöligt.
Får jag ställa en så ohövlig fråga som hur smal du är? Jag drar strl. 36 i byxor, är smal i midjan och har en relativt bred rumpa, tror du det blir knöligt med midjebältet då?
Av anpa
Tycker också min är stor i midjan, passar perfekt med jacka på. Undrar dock hur det ska gå i sommar :? . Har strl 34 (ca 50 kg, 152 cm). Har nu sytt mig en sele så funkar inte Manducan i sommar så säljer jag den. Toppen i övrigt, bär med korsade band. Har provat bära lillen på ryggen kortare stunder, men det känns fortfarande lite ovant..
Användarens profilbild
Av KATARINA
Det minsta man kan ha är ca 80 cm. Tänk på att ha det runt höften och inte runt midjan.
Av CeNedra
Måste hoppa in här eftersom jag också funderar på att köpa en Manduca eller Ergo till nästa barn. Bar sonen i BB när han var liten och det gör jag inte om igen! Lyckdes bära honom ca 5 min åt gången innan min rygg tröttnade :roll:

Jag undrar om det går att fästa någon form av väska på Manducan (som på ergon) och om det är ett bra tillbehör som man faktiskt använder?

Jag vill ju gärna ha en svart (mest för att maken nog inte vill ha en röd iof :roll: ) men blir lite fundersam efter att ha läst om värmeproblemet här. Någon som kan övertyga mig om att det ine blir så varmt :wink:
Användarens profilbild
Av boosten
Min kom idag, har burit på magen och är hittills supernöjd! Det enda som irriterar är tvåhandsgreppet på midjebältet, jag vill kunna knäppa upp utan att behöva lägga ner honom, för att amma t ex.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?