Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

thowida skrev:Jag tror alla utom de randiga är vävda med samma teknik och blir tunnare.Tror jag läst något om att de är jaquardvävda, vilket de randiga inte är. Och att den tekniken gör dem tunnare.
Visst räknas väl Jim till de randiga? För jag har en jim som känns tunn och mjuk men jag har för mig att den ska vara som de randiga. Det är han, Katja och olaf som är de tunnaste randiga jag kännt på, men jag vet fortfarande itne om det beror på just de exen eller om de färgerna generellt brukar vara tunnare än övriga randiga :hellu:

En annan sak som jag tänkt på är att på recensionerna så recenserar man didymos precis som om det vore en enda sjal då det eg är en jätteskillnad på de olika varianterna!
Av sjaltokan
mari_tres skrev:En annan sak som jag tänkt på är att på recensionerna så recenserar man didymos precis som om det vore en enda sjal då det eg är en jätteskillnad på de olika varianterna!
Ja visst är det så.. :gaah:
thowida skrev:
mari_tres skrev:En annan sak som jag tänkt på är att på recensionerna så recenserar man didymos precis som om det vore en enda sjal då det eg är en jätteskillnad på de olika varianterna!
Ja visst är det så.. :gaah:
Vi ska kanske skriva in de olika?
HJÄLP! Jag har två ruskigt fina sjalar som inte vill bli mjuka, jag tror att jag behöver ett tolvstegsprogram tror jag för att mjuka upp dom. 8) Bära, bära, i båda samtidigt för att skynda på det hela :Hahaa: , fläta, stryka och upprepa. Men de vill inte ge med sig riktigt och det gör att de bara ligger och ser fina ut. :shock:

Mangel har jag inte, kan man går och köpa en sån för att mjuka upp en sjal eller två tror ni? :hmm: :Hahaa:
Isanna skrev: Mangel har jag inte, kan man går och köpa en sån för att mjuka upp en sjal eller två tror ni? :hmm: :Hahaa:
:mrgreen:
Fast jag tvivlar på att mangel skulle göra sjalen mjukare. :hmm: När jag manglar dukar och handdukar så blir de ju hårdare och inte mjukare.
Av sjaltokan
Isanna skrev:HJÄLP! Jag har två ruskigt fina sjalar som inte vill bli mjuka, jag tror att jag behöver ett tolvstegsprogram tror jag för att mjuka upp dom. 8) Bära, bära, i båda samtidigt för att skynda på det hela :Hahaa: , fläta, stryka och upprepa. Men de vill inte ge med sig riktigt och det gör att de bara ligger och ser fina ut. :shock:

Mangel har jag inte, kan man går och köpa en sån för att mjuka upp en sjal eller två tror ni? :hmm: :Hahaa:
Vilka är det nyfiken..
Neobulle börjar för övrigt ge med sig, så snart kan jag ta mig an min ellips.. :app:
Isanna skrev:Mangel har jag inte, kan man går och köpa en sån för att mjuka upp en sjal eller två tror ni? :hmm: :Hahaa:
Du känner ingen som bor i lägenhet som du kan åka och hälsa på? ;) Som har tvättstuga med mangel i 8) :lol:
Av sjaltokan
Amiechan skrev:
Isanna skrev: Mangel har jag inte, kan man går och köpa en sån för att mjuka upp en sjal eller två tror ni? :hmm: :Hahaa:
Fast jag tvivlar på att mangel skulle göra sjalen mjukare. :hmm: När jag manglar dukar och handdukar så blir de ju hårdare och inte mjukare.
Tror inte mangel är effektivare än strykjärn..
thowida skrev:
Amiechan skrev:
Tror inte mangel är effektivare än strykjärn..
Och jag tror att strykjärn är effektivare än mangel enligt samma tankesätt som ovan. Strykning gör tyger släta fast mjukare än mangling. Manglingen "pressar ihop" fibrerna i tyget så att de blir glattare och lite avstötande får jag en känsla av.
Ok, mangel is out, jag får stryka som en tok helt enkelt.

Den är en vacker stork Anna som jag alltid har suktat över eftersom jag tycker färgerna är så fina, men har aldrig köpt en förrän nu eftersom jag varit rädd för sträva storkar. :? Den andra är en vacker Wellen Silver som numera är färgad med rosa så det har blivit en vacker Bohuslän (Thanisas namn), den är vacker grå/lavendel. :love: Men de kräver jobb! :shock:
Av sjaltokan
Färgade sjalar kräver ju tyvärr mer jobb.. :gaah:

Men jag tycker ändå mest effektivt är att bära i dem, gärna i omslutet så tyget liksom gnids mot sig själv när man bär..
När man är trött i händer och armar av allt flätande och strykande och sjalbarnet/barnen inte vill bli burna mer den dagen så brukar det vara lagomt att lägga ut den i soffan och sitta på den tycker jag :lol: och så kan man ha den som lite filt dessutom, så man har den nära och kan klappa på den hela kvällen. Akta bara så det inte kommer chipssmulor på den :wink:
mari_tres skrev:När man är trött i händer och armar av allt flätande och strykande och sjalbarnet/barnen inte vill bli burna mer den dagen så brukar det vara lagomt att lägga ut den i soffan och sitta på den tycker jag :lol: och så kan man ha den som lite filt dessutom, så man har den nära och kan klappa på den hela kvällen. Akta bara så det inte kommer chipssmulor på den :wink:
Akta sjalen för chipssmulor :notes: , bra tips, det är lätt hänt en lördagskväll annars, eller ostkrokar. :mrgreen: :mums:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?