Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lingonben
:hello: Här är en till med Zara!
Den är min favvo just nu. Passar utmärkt med lite smalare sjal till bäbis tycker jag. Och min 4,7 passar precis till magknyt med nätt liten knut fram under bebis rumpa! Så bebis får inte bli så mycket tjockare och inte jag heller! :lol:

Återstår dock att testa hur den funkar på ryggen...
Användarens profilbild
Av smedsboemma
mari_tres skrev:
hcvc skrev:Hur långa har ACS?
60-70 cm med grovt ögonmått, hittar inte måttbandet som vanligt...
Du vet väl att Zaran har över 50 cm långa? Det kanske inte passar dig, då?
Användarens profilbild
Av mari_tres
smedsboemma skrev:
mari_tres skrev: 60-70 cm med grovt ögonmått, hittar inte måttbandet som vanligt...
Jag vet, det är därför jag tvekar. men å andra sidan så kan man ju faktiskt klippa lite och sy om :wink:
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Alltså, det här med stadkanterna måste jag återkomma till. :?
På min sjal är de visserligen lite olika i mönstringen, och därmed olika med vilken färg som är dominant, men det är verkligen riktiga stadkanter båda två. Det är absolut inga små stygn sydda på ena sidan. Men eftersom stadkanterna är intill olika delar av mönsterrapporten så blir de olika till utseendet. Så ser det ut att vara på min sjal i alla fall.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
mari_tres skrev:
smedsboemma skrev:
mari_tres skrev: 60-70 cm med grovt ögonmått, hittar inte måttbandet som vanligt...
Jag vet, det är därför jag tvekar. men å andra sidan så kan man ju faktiskt klippa lite och sy om :wink:
Ja man kan ju göra som hcvc och köpa en längre och korta av. (Fast för henne blir det visst inte avkortat ändå?! :wink: )
Alltså finns det inget hinder: KÖP! :twisted:
Användarens profilbild
Av Ebboba
smedsboemma skrev:Alltså, det här med stadkanterna måste jag återkomma till. :?
På min sjal är de visserligen lite olika i mönstringen, och därmed olika med vilken färg som är dominant, men det är verkligen riktiga stadkanter båda två. Det är absolut inga små stygn sydda på ena sidan. Men eftersom stadkanterna är intill olika delar av mönsterrapporten så blir de olika till utseendet. Så ser det ut att vara på min sjal i alla fall.

:iagree:
Användarens profilbild
Av hcvc
Och det är inte så att eran ena stadkant känns strävare ? För mig är det den sidan som inte har mittmarkeringen. Men det kanske ändå är en vanlig stadkant. Ska spana in hur Ummas ser ut...

Mar_tres: Visst kan man korta av! Det skiljer ju faktiskt bara 60 kronor på 4,7 och 5,2 vilket väl får ses som rätt lite i förhållande till grundpriset? Skulle vara spännande att höra vad en riktig sjaloman tyckte om Zara! (Zaras snedskurna ändar mäter 55-60 cm.)
Användarens profilbild
Av smedsboemma
hcvc skrev:Och det är inte så att eran ena stadkant känns strävare ? För mig är det den sidan som inte har mittmarkeringen. Men det kanske ändå är en vanlig stadkant. Ska spana in hur Ummas ser ut...
Jag tycker att de känns nästan likvärdiga. Men nu är vi verkligen inne på detaljerad och svårbedömd nivå! 8)
Det som är skillnaden är inte att den ena är strävare, men att den inte har lika perfekta kantvändningar av inslaget. Det är mer packat och åtdraget på den sida som har mittmarkering. Lite lösare och ibland mycket små, lite ihoptjoffade, öglor faktiskt på den andra sidan. Sjalen är inte perfekt vävd (och det står ju också på Ellevills hemsida) men det är inget som stör mig. Ibland kan jag dock undra om stadkanterna kommer att hålla hur länge som helst.
Användarens profilbild
Av hcvc
smedsboemma skrev:Jag tycker att de känns nästan likvärdiga. Men nu är vi verkligen inne på detaljerad och svårbedömd nivå! 8)
Det som är skillnaden är inte att den ena är strävare, men att den inte har lika perfekta kantvändningar av inslaget. Det är mer packat och åtdraget på den sida som har mittmarkering. Lite lösare och ibland mycket små, lite ihoptjoffade, öglor faktiskt på den andra sidan. Sjalen är inte perfekt vävd (och det står ju också på Ellevills hemsida) men det är inget som stör mig. Ibland kan jag dock undra om stadkanterna kommer att hålla hur länge som helst.
Nej nu är det verkligen detaljer och inget som stör mig heller :lol: . Men jag tycker ändå att det är kul att få nörda loss :D . Det kanske är öglorna som jag tolkar som stygn? För nej det ser inte riktigt ut som stygn ändå... Men nu känner jag att jag kan släppa just den grejen iaf. Fast jag får en väldigt hållbar känsla av stadkanten, det får tiden utvisa.

Är det ingen som har en Zara Ocean? Jag är så nyfiken på hur den ser ut på en privat bärbild.

+ Efi = 11 kända användare...
Av Umma
Jag bär i Zara Orginal (svart/grå) och jag tycker den avlastar riktigt bra. Skönt att knyta med en smalare, smidigare sjal. Den fula mittmarkeringen var fastsydd med en raksöm och den sprättade jag bort. Sedan tänkte jag sätta några stygn som mittmarkering men det har inte blivit av och jag tycker faktiskt inte jag behöver någon nu. Jag tycker väldigt bra om den här sjalen men den är faktiskt i dyraste laget.
Användarens profilbild
Av Scharlott
hcvc skrev:Smedsboemma, Skogsväsen, Thowida, Ebboba (sett i annan tråd), Bollen, GosKina (köpte min Candy), MilanE (sett i annan tråd), Umma (också supernöjd!), jag - och Scharlott gissar jag... är de jag kan komma på = 10. Var det samma som du Smedsboemma?
Rätt gissat 8) Givetvis finns det en Zara i den privata sjalgarderoben - en svart/vit original närmare bestämt (kolla avataren--->) :wink:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Scharlott skrev: Rätt gissat 8) Givetvis finns det en Zara i den privata sjalgarderoben - en svart/vit original närmare bestämt (kolla avataren--->) :wink:
:hmm: Ser ingen sjal alls i avataren :lol: Bild
Användarens profilbild
Av Scharlott
mari_tres skrev:
Scharlott skrev: Rätt gissat 8) Givetvis finns det en Zara i den privata sjalgarderoben - en svart/vit original närmare bestämt (kolla avataren--->) :wink:
:hmm: Ser ingen sjal alls i avataren :lol: Bild
:lol:
Kanske sjalen syns bättre med en större bild, jämfört med pyttelilla avataren :wink:
Bild
Av sjaltokan
Nu har jag sprättat bort tvättlappen men vad ska jag ha för mittmarkering istället? Någon som sitter inne med någon briljant idé?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 40
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?