Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av maimiti
Frida med Mea skrev:Det där med att den får säljas och attd et finns så många lagar osv, natusan och dyl får ju också säljas, fast man vet att det är ren skit, tom så får de säga att det är bra produkter de har och att de återfuktar huden.

Har iförsig inget med bärselar att göra, men det finns hur många dåliga produkter på marknaden som helst så hans argument att den inte skulle få sälkas om den inte var ergonomisk det håller inte.

hoppas någon förstår vad jag menar, har en sprattlis i knät :wink:
Det är helt sant! Man kan nog räkna upp rätt många produkter på marknaden som påstås vara bra fastän de inte är det. Och alltid hittar man någon läkare som ställer upp på att säga att den är suverän. (minns tandläkaren som gjorde reklam för Pepsodent tex)
Av Tyche
Här är bilderna som jag fick skickade från babybjörn. Inte ser barnet ut att sitta skönt?

Bild
Användarens profilbild
Av Mia
På den andra bilden har ju barnet hyffsat "rätt" position men det ser ju inte ut som om det är tack vare selen... Och man kan ju inte räkna med att alla barn drar upp knäna av sig själva :roll:
Användarens profilbild
Av maimiti
Eh! Första bilden visar ju definitivt inte ett barn med grodställning, och på den andra bilden är det ju barnet själv som dragit upp benen. Det är ju inte selen som gör det och det är ju knappast troligt att barnet satt så jämt...
Av Tyche
Fick ett SÅ bra förslag från Lotta, maila BB och visa hur man ska sitta när man sitter i grodställning och se vad dem tycker om det... Är det någon som kan tänka sig att ställa upp med bild? Jag har ingen själv tyvärr... har bara halvbilder än :(
Annars kan jag väl fota på imorgon, men man kan ju alltid fråga här innan man leker mäster fotograf :lol:
Användarens profilbild
Av Panakeia
duger denna? det är ju en sele iaf...och hyfsat grodigt....(mer grodigt än såhär blir det inte med Joar....men han kanske e för stor? skulle ju inte direkt få plats i en bb?)
Bild
ta den om den e okej!
Användarens profilbild
Av maimiti
Mia skrev:På den andra bilden har ju barnet hyffsat "rätt" position men det ser ju inte ut som om det är tack vare selen... Och man kan ju inte räkna med att alla barn drar upp knäna av sig själva :roll:
Vi måste ha postat samtidigt för när jag skrev mitt inlägg så fanns inte det här... Kul att vi är så överens :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
SQ skrev:Är det någon av er i eller i närheten av Trollhättan som äger en BB Active? Vill naturligtvis inte ha en men är nyfiken på hur den känns jämfört med sjal att bära i. Någon på bärsjalslistan sa för länge sedan att ryggplattan varken gör till eller från.
de finns i varrenda babybutik, sorgligt nog, så det är ju bara å gå dit å prova!
Användarens profilbild
Av Kaja
Jaha. Där fick man väl för att man trodde att man var snäll mot sin son och bar honom nära ända tills han var 11 månader i BabyBjörnen. Vi tyckte att den var kanon båda två, men nu har jag väl förstört både ryggen och bäcken på honom...

Ok. Att den inte är optimal, men liiiiiite mer nyanserad debatt kanske man får efterlysa??

//Kaja
Användarens profilbild
Av maimiti
Kaja skrev:Ok. Att den inte är optimal, men liiiiiite mer nyanserad debatt kanske man får efterlysa??

//Kaja
Kan ju återge vad någon annan skrev i en annan tråd (tror att det var karra1) - Bättre bära ett barn i BB än inte alls!
Användarens profilbild
Av Panakeia
Sandra skrev: de finns i varrenda babybutik, sorgligt nog, så det är ju bara å gå dit å prova!
sorry, det var lite dumt sagt, tar tillbaka det, vad jag menade var väl egentligen att det är tråkit att det inte finns nåra alternativ, att det BARA är bb som finns i butickerna!
utryckte mig kumpigt....
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Kaja skrev:Jaha. Där fick man väl för att man trodde att man var snäll mot sin son och bar honom nära ända tills han var 11 månader i BabyBjörnen. Vi tyckte att den var kanon båda två, men nu har jag väl förstört både ryggen och bäcken på honom...

Ok. Att den inte är optimal, men liiiiiite mer nyanserad debatt kanske man får efterlysa??

//Kaja
Äh, det är ju fler som burit i BB här inne. Jag tex med mina 2 första barn. Det finns en viktig poäng i debatten tycker jag. Bara för att BB inte är ergonomisk betyder ju inte det att den är skadlig. Eller bara för att BB inte är skadlig betyder ju inte det att den är ergonomisk. Man kan ju vända på det lite hur som... BB är kanske inte optimal, kanske inte ens ergonomisk men de har lyckats marknadsföra sig SOM OM det vore så. Det är väl det som är poängen med hela diskussionen?

Lite distans är aldrig fel, vilket vinkel man än ser saker ifrån :wink:
Av gottegrisen
Kaja skrev: Ok. Att den inte är optimal, men liiiiiite mer nyanserad debatt kanske man får efterlysa??
//Kaja
Fast om nu frågan är ifall en sele är ergonomisk eller inte och alla argument och bilder visar att den inte är det (trots tillverkarens försäkran om att den skulle vara det) så kan man väl inte, bara för debattens skull, hävda motsatsen?

Jag kan ju inte anse att barnet sitter i grodpossition när det sitter i en bb - benen hänger ju och dinglar och ofta så gungar kroppen fram och tillbaka inne i selen också när barnet är litet. Jag tycker att man ofta ser mammor som bär i bb och går och håller om barnets huvud för att ge det stadga så att det inte flänger omkring så mycket.
Användarens profilbild
Av Anso
Sandra skrev:duger denna? det är ju en sele iaf...och hyfsat grodigt....(mer grodigt än såhär blir det inte med Joar....men han kanske e för stor? skulle ju inte direkt få plats i en bb?)
Bild
ta den om den e okej!
Kanonbild! Tuff attityd hos din bebbe där må jag säga.
Det är nog bra med en bidl på ett yngre barn också eftersomden där ortopeden hade sagt att det var viktigt de första 3 (?) månaderna att det satt som en groda.
Användarens profilbild
Av maimiti
Helena skrev:
maimiti skrev:Alltså, nu har jag rotat runt på nätet efter bilder på BB med barn i och jag kan inte hitta någon bild där barnet sitter i grodställning eller har c-formad rygg. Det närmaste jag kunde hitta var den här sidan (första bilden till vänster) men inte ens där tycker jag att man kan kalla ryggen c-formad. Barnet sitter rakt och lutar huvudet inåt... Sen tycker jag iofs inte att positionen i Mobyn är optimal heller. Men, man kan sätta ett barn i en sjal på många olika sätt och alla gör det inte rätt, men i BB-selen går det ju inte att "knyta fel".

.
Hej!
Jag blev lite nyfiken på att du skrev att du tycker att positionen i Mobyn inte är optimal. Menar du att bebisen inte får till grodpositionen i en trikåsjal?
Nej, det var just bilden på hemsidan jag hänvisade till som jag menade. Vi fick till en alldeles utmärkt grodposition på vår son i Mobyn, men på bilden var det mer ett gränsfall. Det är fö samma bild som finns med i knytbeskrivningen som medföljer Mobyn. Lite märkligt att de valt just den när barnet inte riktigt sitter som en groda...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?