- lör maj 02, 2009 10:23
Trevligt att läsa alla era jämförelser mellan Zara och andra bärsjalar. Läser med stort intresse samtidigt som jag sedan lämnar åt er att göra/skriva dessa jämförelser, i fall det inte gäller jämförelsen Zara-Jade, för då uttalar jag mig gärna
Likaså om vi jämför Zara med någon annan av "mina" bärsjalar så att säga. I övriga fall väljer jag dock att hålla tyst
Framförallt eftersom jag är partisk och det då känns fel att jämföra Zara eller någon annan av "mina" bärsjalar mot dem jag inte har
Fortsätt gärna jämföra
Tack för ni uppmärksammar mig på detta just med färgen Moss. Jag har precis varit och tittat på en Zara EV Moss "live" här i butiken och skulle vilja beskriva den gröna färgen som mossgrön, dvs riktigt grön men relativt dov i tonen. Jämför jag med en olivgrön gauze som ligger på en hylla i närheten är Zaran både mörkare och grönare i färgen, medan gauzen har en underton av grått/brunt (som hos oliver) vilken saknas hos Zaran. Gauzen är också klarare i färgen medan Zara är dovare.
Klistrar in alla tre bilderna (en på olivgauzen och de två på Zara EV Moss):

I mitt tycke stämmer den vänstra Zara-bilden bäst. Det är också en bild tagen av en professionell fotograf medan den högra bilden är tagen av Ellevill själva, om det nu också kan spela roll...
Hur som helst så ser man ju med olika ögon och jag gissar att man kan se lite olika på färgerna också. Skulle därför samtidigt vara intressant att höra vad någon ägare till Zara EV Moss tycker om bilderna. Finns det någon sjalbarnare som äger en Moss? 

JinxLinda skrev:ScharlottFärger på webben är... hur skall jag säga... vanskligt... Alltså det kan skilja en hel del åt mellan olika bildskärmar pga upplösning och antal färger.
Det här frågan kanske har ställts tidigare, men då har jag missat det.
sapos och jag surfade runt på din sida och drömde om Zarasjalar
Kikade på moss och vi tycker färgerna är så hemskt olika!
Vilken av färgerna är rätt?
Tack för ni uppmärksammar mig på detta just med färgen Moss. Jag har precis varit och tittat på en Zara EV Moss "live" här i butiken och skulle vilja beskriva den gröna färgen som mossgrön, dvs riktigt grön men relativt dov i tonen. Jämför jag med en olivgrön gauze som ligger på en hylla i närheten är Zaran både mörkare och grönare i färgen, medan gauzen har en underton av grått/brunt (som hos oliver) vilken saknas hos Zaran. Gauzen är också klarare i färgen medan Zara är dovare.
Klistrar in alla tre bilderna (en på olivgauzen och de två på Zara EV Moss):

I mitt tycke stämmer den vänstra Zara-bilden bäst. Det är också en bild tagen av en professionell fotograf medan den högra bilden är tagen av Ellevill själva, om det nu också kan spela roll...

http://www.mammabarn.se
Mamma till tre underbara grabbar: Sebastian 001211, Petter 021201, Jesper 050810
Mamma till tre underbara grabbar: Sebastian 001211, Petter 021201, Jesper 050810