Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Scharlott
Trevligt att läsa alla era jämförelser mellan Zara och andra bärsjalar. Läser med stort intresse samtidigt som jag sedan lämnar åt er att göra/skriva dessa jämförelser, i fall det inte gäller jämförelsen Zara-Jade, för då uttalar jag mig gärna :blahblah: Likaså om vi jämför Zara med någon annan av "mina" bärsjalar så att säga. I övriga fall väljer jag dock att hålla tyst :silent: Framförallt eftersom jag är partisk och det då känns fel att jämföra Zara eller någon annan av "mina" bärsjalar mot dem jag inte har :wink: Fortsätt gärna jämföra :tumup:

JinxLinda skrev:Scharlott
Det här frågan kanske har ställts tidigare, men då har jag missat det.
sapos och jag surfade runt på din sida och drömde om Zarasjalar ;)

Kikade på moss och vi tycker färgerna är så hemskt olika!

Vilken av färgerna är rätt?
Färger på webben är... hur skall jag säga... vanskligt... Alltså det kan skilja en hel del åt mellan olika bildskärmar pga upplösning och antal färger.

Tack för ni uppmärksammar mig på detta just med färgen Moss. Jag har precis varit och tittat på en Zara EV Moss "live" här i butiken och skulle vilja beskriva den gröna färgen som mossgrön, dvs riktigt grön men relativt dov i tonen. Jämför jag med en olivgrön gauze som ligger på en hylla i närheten är Zaran både mörkare och grönare i färgen, medan gauzen har en underton av grått/brunt (som hos oliver) vilken saknas hos Zaran. Gauzen är också klarare i färgen medan Zara är dovare.

Klistrar in alla tre bilderna (en på olivgauzen och de två på Zara EV Moss):
Bild
Bild Bild
I mitt tycke stämmer den vänstra Zara-bilden bäst. Det är också en bild tagen av en professionell fotograf medan den högra bilden är tagen av Ellevill själva, om det nu också kan spela roll... :wink: Hur som helst så ser man ju med olika ögon och jag gissar att man kan se lite olika på färgerna också. Skulle därför samtidigt vara intressant att höra vad någon ägare till Zara EV Moss tycker om bilderna. Finns det någon sjalbarnare som äger en Moss? :hmm:
Av EldHav
Idag kom min Zara Chocco!! :D :D
Har dock väldigt dåligt samvete eftersom den inte är direkt gratis... 970 SEK gav jag för en ny Zara inkl frakt från England.

Dessutom beställde jag Guitar Hero med 2 gitarrer för 500 kr i torsdags.

Och idag rann bägaren över... Min dotter som är i den ljuvliga 2,5-års trotsen, kom från ingenstans och tog mina glasögon, och bröt dem på mitten :o
Kan tillägga att de kosta mig 4500 SEK när de var nya för 3 år sen :(

Jag får nog snällt tejpa glasögonen sålänge, jag ser så pass dåligt att jag inte kan va utan. -3,75 på vänster i -3,50 på höger... :wink:
Har linser, men eftersom jag mer eller mindre alltid är trött med en 2 månaders son också, är det skönt att slippa dem ibland. Får ta ful tygtejp o laga.

I vilket fall vet inte mannen om sjalköpet ännu, ska nog vänta med att visa den lite tills det är närmare löning ;)
Användarens profilbild
Av sanna73
EldHav skrev:Idag kom min Zara Chocco!! :D :D
Har dock väldigt dåligt samvete eftersom den inte är direkt gratis... 970 SEK gav jag för en ny Zara inkl frakt från England.

Och idag rann bägaren över... Min dotter som är i den ljuvliga 2,5-års trotsen, kom från ingenstans och tog mina glasögon, och bröt dem på mitten :o

Jag får nog snällt tejpa glasögonen sålänge, jag ser så pass dåligt att jag inte kan va utan. -3,75 på vänster i -3,50 på höger... :wink:
Har linser, men eftersom jag mer eller mindre alltid är trött med en 2 månaders son också, är det skönt att slippa dem ibland. Får ta ful tygtejp o laga.

I vilket fall vet inte mannen om sjalköpet ännu, ska nog vänta med att visa den lite tills det är närmare löning ;)
Uj, uj, inte kul med glasögonen :(
Glasögonen tycks ha en magisk dragningskraft på en 2,5 åring (och 11 månaders också visst :roll: ). Tror det är mer tur än skicklighet att A inte lyckats knäcka mina ännu :?
Men har man en snygg Zara så är det ju ingen som ens ser fultejpen på glasögonen. Du får helt enkelt bära i sjalen konstant för att dra blickarna från glasögonen :loving:
Av Jinxan
sanna73 skrev:

Uj, uj, inte kul med glasögonen :(
Glasögonen tycks ha en magisk dragningskraft på en 2,5 åring (och 11 månaders också visst :roll: ). Tror det är mer tur än skicklighet att A inte lyckats knäcka mina ännu :?
Men har man en snygg Zara så är det ju ingen som ens ser fultejpen på glasögonen. Du får helt enkelt bära i sjalen konstant för att dra blickarna från glasögonen :loving:
Ja precis. och har du inget barn med dig som ska bäras så är det bara att knyta den som en sari, turban eller kanske världens längsta halsduk? ;)

Trist på glasögonen dock :(
Användarens profilbild
Av sapos

Åh måste få se bilder!
Men vad synd med glasögonen :( finns ju billigare ställen nu att köpa glasögon ifrån (vet det då min mamma beställde ett par för runt 300kr inkl bågar och glas)
Av EldHav
sapos skrev: Åh måste få se bilder!
Men vad synd med glasögonen :( finns ju billigare ställen nu att köpa glasögon ifrån (vet det då min mamma beställde ett par för runt 300kr inkl bågar och glas)
Ska skicka upp bilder så snart som jag provat den, den låg så fint vikt i det vita fodralet när den kom :)

Vart hittar man glasögon för 300 kr?! :o Tell me please!
Användarens profilbild
Av hcvc
Det är mycket pengar, men det var väl ändå ett bra pris för en ny Zara? Och köpt är köpt och det blir inte pengarna ledsna av, för de förstår inte sådant :roll: ... :wink:
Användarens profilbild
Av hcvc
Just det, du måste berätta vad du tycker om den sedan!!!
Av EldHav
Här kommer sjalen, ingen bra bild, men det va mörkt o alla andra sov, så ingen fotohjälp ;)
http://wahlgren.zoomin.se/P1960399

Och en på det röda håret mot sjalkanten :D
http://wahlgren.zoomin.se/P1960398

Den va underbart skön, men kändes kortare än Storken, den är 4,6 och Zaran skulle va 4,7. Kanske jag som behöver bli av med övervikten på 9 kg ;)
Senast redigerad av EldHav den tis maj 05, 2009 10:37, redigerad totalt 1 gånger.
Av Jinxan
EldHav skrev:Här kommer sjalen, ingen bra bild, men det va mörkt o alla andra sov, så ingen fotohjälp ;)
Bild

Bild

Den va underbart skön, men kändes kortare än Storken, den är 4,6 och Zaran skulle va 4,7. Kanske jag som behöver bli av med övervikten på 9 kg ;)
Den ser ju silvrig ut. Är det blixten som gjorde det?
Användarens profilbild
Av sapos
JinxLinda skrev:
EldHav skrev:Här kommer sjalen, ingen bra bild, men det va mörkt o alla andra sov, så ingen fotohjälp ;)
Bild

Bild

Tyckte också den nästan var lite silvrig på bilderna :hmm: Så nu finns det alltså tre färgvarianter på choccon? 2st på mammabarn.se och så dessa foton
Av EldHav
JinxLinda skrev:
Bild

Bild

Ja, tog en utan blixt, men den va helt för gul. Måste ut i dagsljus o fota, men idag regnar det :(
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?