- sön nov 14, 2010 13:33
Men jag gillar nog zarasjalarna. Det är lite klurigt det där, velar också huruvida indio och zara är dukar eller finmönstrat, typ som paisley eller liberty.
Jag velar också. T ex har jag ju Girasol Amitola så som nämnts som ju är väldigt färgglad - och själv har jag enbart mörka, monokroma kläder. Gjorde en gång misstaget att köpa en kofta som var orange för ett par tusen kronor och den blev hängande i ett år innan jag gav bort den. Finns liksom inte att jag skulle bära färgstarka kläder och om jag till äventyrs skulle göra det får det absolut inte vara varma färger. Med sjalar verkar jag ha tillämpat min inredningssmak i stället: ju mer färgglatt desto bättre! Samma med barnens kläder.
joannaoj skrev:Det fetmarkerade.KattenFindus skrev:Jag är en äkta velpotta, det är så många sjalar som jag ena sekunden tycker är fula för att nästa sekund baraJamen eller hur?kanske är rätt ok ändå
Jag har märkt att mitt tyckande om sjalar har ändrats en hel del nu när jag känner till vad det finns (ungefär). När jag var ny här och annonserade efter en "fin sjal" fick jag några erbjudande om Zara-sjalar. Jag trodde jag skulle kräkas över hur fula de var! Plitterplotterplatter, tyckte jag om det mönstret. Numera tycker jag att Zarasjalarna är de finaste som finns.
I brist på annat, alltså... Allt handlar nog om att jag egentligen inte tycker att det finns några (mönstrade) sjalar som är fina överhuvudtaget. Vilket är rätt märkligt, eftersom jag annars alltid gillat färgstarka och tokiga kläder.
De som gör Didymos vet nog inte vad de håller på med. Maken till dåligt färgsinne har jag sällan stött på. För att inte tala om dem som har tryckta "bilder" på sig. Jag dööööör...

Jag velar också. T ex har jag ju Girasol Amitola så som nämnts som ju är väldigt färgglad - och själv har jag enbart mörka, monokroma kläder. Gjorde en gång misstaget att köpa en kofta som var orange för ett par tusen kronor och den blev hängande i ett år innan jag gav bort den. Finns liksom inte att jag skulle bära färgstarka kläder och om jag till äventyrs skulle göra det får det absolut inte vara varma färger. Med sjalar verkar jag ha tillämpat min inredningssmak i stället: ju mer färgglatt desto bättre! Samma med barnens kläder.