Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaMy23
Tack för hjälpen med alla mina frågor :)
Försökte få mannen att använda bärsjalen när jag hade den men han vägrade, men den här sa han att han skulle tänka sig använda :D

Det dumma är då att man inte kan prova den innan, men jag får gå på allt positivt jag läst om den.
Användarens profilbild
Av zingo
Här har du en nätbutik http://www.knyt-an.se/ men hon har ju en riktig butik i Stockholm närmare bestämt i Sätra.
Katarina hjälper dig säkert att prova så det känns rätt :tumup: hon är en klippa när det gäller sånt här!
Användarens profilbild
Av Nova
Lycka till! :-D
Användarens profilbild
Av LillaMy23
[quote="zingo"]Här har du en nätbutik [url]http://www.knyt-an.se/[/url] men hon har ju en riktig butik i Stockholm närmare bestämt i Sätra.
Katarina hjälper dig säkert att prova så det känns rätt :tumup: hon är en klippa när det gäller sånt här![/quote]

jag köpte min bärsjal där :) så har träffat henne, men såg på henne sida att hon inte har dem inne just nu :( är sugen på att köpa en manduca snart så man kan börja använda den :)
Användarens profilbild
Av zingo
Jag förstår om du vill prova!
Jag har provat Manducan med ett lite större barn å jag kan intyga att den är skön att bära i. Den har många inställningsmöjligheter samt att ni kommer att kuna använda den väldigt länge om man jämför med en BB-sele. Å sen sitter ju barnet så mycket bättre!
Användarens profilbild
Av LillaMy23
man kan inte ha barnet utåt? alltså att barnet har sitt huve från ens kropp? hmm hoppas ni förstår hur jag menar.
Nu sitter ju alla(de bilder jag sett) med huvudet mot bröstet, men kan man vända så man har huvet mot världen? ;)
Av surftrollet
Jag råder dig att prova först, eftersom du bor så att du borde kunna få träffa någon som har en och klämma lite på den.

Beco Butterfly har jag inte provat, men Beco 4th generation, och den tycker jag är superskön. Manduca tycker jag är obekväm, den trycker mot mina höftben och går inte att ställa in så att den sitter bättre på mig. Så det är lite olika vad som fungerar.
Användarens profilbild
Av zingo
LillaMy23 skrev:man kan inte ha barnet utåt? alltså att barnet har sitt huve från ens kropp? hmm hoppas ni förstår hur jag menar.
Nu sitter ju alla(de bilder jag sett) med huvudet mot bröstet, men kan man vända så man har huvet mot världen? ;)
Nix då får man ha dem på ryggen! Det är inte bra att bära med bebis framåt ... för bäraren! Det blir så mycket tyngre!
Användarens profilbild
Av zingo
Alltså bebismage mot din mage eller bebismage mot din rygg! :lol:
Såg att det andra blev lite tokigt!
Användarens profilbild
Av Beckah82
LillaMy23 skrev:man kan inte ha barnet utåt? alltså att barnet har sitt huve från ens kropp? hmm hoppas ni förstår hur jag menar.
Nej, eftersom det inte är bra. Det blir tyngre för bäraren och oergonomiskt.

För bebisen blir det inte heller bra, ryggen böjs åt fel håll, den kan inte sitta rätt med benen (brett isär, snett upp med knäna) och dessutom blir det för mycket intryck för en så liten.

Man rekomenderar inte att bära framåtvänt med något bärverktyg.
Användarens profilbild
Av telistant
Har en kompis som precis bytt sin babybjörn Active, altså den som har maximal avlastning enligt BB, mot en Manduca och hon säger Wow vilken skilnad, vilken avlastning jämfört med BB
Användarens profilbild
Av LillaMy23
ingen har svarat på mitt inlägg om ngn i sthlms området har en så man får prova :( å hon på knyt-an har inga inne ser man på hemsidan :(
Användarens profilbild
Av LillaMy23
hepp det blir till att prova :) hon mailade mig jippi. spännande :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
LillaMy23 skrev:hepp det blir till att prova :) hon mailade mig jippi. spännande :)
:vågen: Katarina på knyt-an är toppen :)
Användarens profilbild
Av LillaMy23
:D
Väldigt trevlig, var där och köpte min trikåsjal :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?