Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Buscilla
AnKa skrev:Vilken vävd sjal tycker DU är allra bäst?
Jag har ju inte testat alla sjalar :D den av mina sjalar som är bäst är Storken.

Varför?
En diagonalvävd sjal ska det definitivt vara för att få god avlastning. Sedan tror jag faktiskt att det är så enkelt med sjalar att man får det man betalar för m.a.o. de billiga sjalarna är inte riktigt lika bra som de dyra.

Vilken längd är att föredra kort eller lång?
En långsjal är allsidigare än en kortsjal men jag vill förståss ha båda. Långsjal för långbärning och kortsjal eller ringsjal för kortbärning.
I valet av längd på långsjal så tycker jag att man ska akta sig för att köpa för lång sjal. Jag tycker att det är bökigare att knyta om man har mycket "onödig" sjal. Har man uttepytte lite till knuten på en sjal med snedskurna ändar så räcker det. 4,1 m är den längd jag nu vill ha på min sjal. 4,6 torde funka på de allra flesta.
Vill du att även pappan ska kunna bära i sjal och ni drar olika storlekar så kanske ni ska överväga att köpa var sin sjal.

Vilken färg tycker DU är snyggast?
Åhhh, det finns ju massor med snygga sjalar :wink:
Just nu drömmer jag om att kompletera samlingen med Didy Julian eller Paul.

Något mer jag behöver ha i åtanke vid val av sjal?
Har du en drömsjal så köp den !!!
Snåla inte när du köper sjal. De är ju lätta att sälja om det visar sig att det inte var den rätta sjalen för dig.
Tack för ditt svar!
Verkar som att 4,6 är den bästa längden. Storken verkar många gilla. Såg den röda Leo IRL och den är jättesnygg!
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Buscilla
Alven skrev:Jag skulle kunna kopiera AnKas svar rakt av men det blir fånigt. Jag nöjer mig med att säga att jag håller med AnKA... :lol:
Då vet jag ;-) Tack för svar!
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Buscilla
marlene skrev:oj, jag har bara provat stork och babylonia (och hoppediz lite grann) och av dom vinner storken utan problem.
Måste man nöja sig med en längd :lol: Nu bär jag ju inte så ofta i sjal längre, bär jag så blir det ERGOn för det går fort och är enkelt när min kille vill upp och ner. Men skulle jag ha en liten bebis skulle jag nog kompletera min stork 5,2 meter med nånting kortare. Och ringsjal/bärpåse/kortsjal är ju ett helt suveränt för korta stunder när det ska gå snabbt.
Fick jag välja sjal fritt skulle det bli en bebina stjärntecken sjal eller en easyvare lava, norrsken eller regnbåge
Tack för ditt svar!
Verkar luta åt Easy faktiskt. Tycker också att Lava och Regnbåge är fiiiina, men gillar även Sol. Hur ska man kunna välja en???
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Buscilla
Bissa skrev:Bebina stärntecken 4,6 m. Jämföde tjocklek bebina - easy igår och bebinan var faktiskt aningens pyttelite tunnare :D Plus att den har avsmalnande ändar, det gillar jag. Den nästan glider på en och är förlåtande om man gör lite tokigt, sval och skön mot bärare och barn. Färgen är behaglig och sticker ut lagom mkt för min smak. Har haft stork inka och hoppediz nairobi - ok men jag kände mig lite utstirrad :shock:
Tack för ditt svar!
Har dock inga problem med att bli utstirrad ;-)
Ska kanske fundera en vända till. Verkar som att Bebina kommer starkare här på slutet...
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Buscilla
April skrev:Vilken vävd sjal tycker DU är allra bäst?
Jag tycker Bebina.

Varför?
Tycker om de avsmalnande ändarna. En underbar sjal.

Jag tycker om min 4,2 meters sjal (är 1.65 och strl 36/38). Vissa knutar får jag göra på ryggen, men jag föredrar det framför längre sjal.

Bebina stjärntecken (av Bebina färgerna)

Något mer jag behöver ha i åtanke vid val av sjal?
Ta en som du gillar färgmässigt. EasyCare och Bebina är ju väldigt lika.

Vissa Didymos-sjalar tycker jag dock har varit riktigt hårda... Vissa "storkar" tycker jag verkat vara klumpiga och tjocka. Men med Didymos och Stork, så beror det nog på vilken färg man har...

Kram
Tack för dina svar!
Hrm Bebina vs. Easy! Svårt. Gillar verkligen de starka färgerna på Easyn, men det låter ju riktigt praktiskt med avsmalnande ändar.
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Buscilla
lwinroth skrev:Vilken vävd sjal tycker DU är allra bäst?
Jag tycker Stork. Har dock inte hunnit prova min Easy så mycket än. :wink:

Varför?
Tycker om de avsmalnande ändarna. En underbar sjal som avlastar suveränt, och är rätt lätt att knyta.

Beror på vad man skall knyta. 4.6m räcker för alla knytningar till mig (164cm, 38/40), men är onödigt lång för exvis tibetan, ryggsäck, känguru.

Har en Inka själv. Funderar på en Ulli också. Hade även turen att igår få se en Leo Rouge IRL och den var fantastiskt snygg. Funderar man på en enfärgad skall man definitivt titta och känna på en Leo, så himla fin i vävningen. Ser inte "bara" platt och enfärgad ut.

Som några har skrivit, snåla inte! Det är stor skillnad på avlastningen. Se till att köpa en som du tycker om färgerna på. Men var så säker, du kommer att vilja ha flera......[/i]
Tackar för svar :-)
Hrm...har storken också avsmalnade ändar. Borde kanske läsa på lite mer. Men det finns så mååååånga sjalar och jag har inte den tiden just nu ;-)
Har också sett den Röda Leo IRL och den var riktigt snygg.
Verkar iaf som att 4,6 är den bästa längden enligt de flesta.
/Cecilia
Användarens profilbild
Av sus
Buscilla skrev:Hrm...har storken också avsmalnade ändar.
/Cecilia
Ja det har den
Användarens profilbild
Av Helena
Buscilla skrev: Okej *antecknar* 4,6 meter. Vart kan man kolla på Didymos?
Tack för ditt svar!
/Cecilia
Didymos finns på www.activebabycare.com
Användarens profilbild
Av Helena
AnKa skrev:Sedan tror jag faktiskt att det är så enkelt med sjalar att man får det man betalar för m.a.o. de billiga sjalarna är inte riktigt lika bra som de dyra.

.
Håller med till viss del. Easycare är dyrast och jag tycker att den är skönast. Hoppediz är billig och jag tycker inte att den är lika bra. Men det
beror väl lite på produktionskostnaderna också. Tillverkar man sjalarna i Europa blir det väl dyrare också.
Storchenwiege tycker jag är rätt prisvärd i jämförelse med Didymos och de andra. Den är väldigt bra, men inte lika dyr, ifall man gillar färgerna.
Jag valde en Stork på 3,6 nyligen, kände inte att jag kunde lägga ut så mycket pengar på en lite kortare sjal. Men en längre sjal känns ju som en större investering.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Helena skrev:
Buscilla skrev: Okej *antecknar* 4,6 meter. Vart kan man kolla på Didymos?
Tack för ditt svar!
/Cecilia
Didymos finns på www.activebabycare.com
Tackar!
Den där Martin är ju grymt snygg :-)
/Cecilia
Jaha... då svarar jag......

Vilken vävd sjal tycker DU är allra bäst?
Min Didymos wellen silver är den bästa jag provat (har ingen stor erfarenhet av många märken, dock har en Hoppis och fler Didymos)

Varför?
Den är mjuk o skön även att den bara är tvättad en gång, den är snygg och avlastar bra

Det beror väl på hur lång man är själv? Jag som är liten, tycker att 4,6 är alldeles för mycket tyg. JAg använder min Didymos Jakob mest och den är 3.70 lång.

Just idag svarar jag Didymos Jakob *älskar den* fast på våren kanske jag föredrar en annan färg?

(Förövrigt kan jag ge en hint o berätta att jag oxå säljer Didymos...)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?