- tor okt 13, 2005 21:54
Verkar som att 4,6 är den bästa längden. Storken verkar många gilla. Såg den röda Leo IRL och den är jättesnygg!
/Cecilia
AnKa skrev:Vilken vävd sjal tycker DU är allra bäst?Tack för ditt svar!
Jag har ju inte testat alla sjalarden av mina sjalar som är bäst är Storken.
Varför?
En diagonalvävd sjal ska det definitivt vara för att få god avlastning. Sedan tror jag faktiskt att det är så enkelt med sjalar att man får det man betalar för m.a.o. de billiga sjalarna är inte riktigt lika bra som de dyra.
Vilken längd är att föredra kort eller lång?
En långsjal är allsidigare än en kortsjal men jag vill förståss ha båda. Långsjal för långbärning och kortsjal eller ringsjal för kortbärning.
I valet av längd på långsjal så tycker jag att man ska akta sig för att köpa för lång sjal. Jag tycker att det är bökigare att knyta om man har mycket "onödig" sjal. Har man uttepytte lite till knuten på en sjal med snedskurna ändar så räcker det. 4,1 m är den längd jag nu vill ha på min sjal. 4,6 torde funka på de allra flesta.
Vill du att även pappan ska kunna bära i sjal och ni drar olika storlekar så kanske ni ska överväga att köpa var sin sjal.
Vilken färg tycker DU är snyggast?
Åhhh, det finns ju massor med snygga sjalar![]()
Just nu drömmer jag om att kompletera samlingen med Didy Julian eller Paul.
Något mer jag behöver ha i åtanke vid val av sjal?
Har du en drömsjal så köp den !!!
Snåla inte när du köper sjal. De är ju lätta att sälja om det visar sig att det inte var den rätta sjalen för dig.
Verkar som att 4,6 är den bästa längden. Storken verkar många gilla. Såg den röda Leo IRL och den är jättesnygg!
/Cecilia
Mamma till sagolika Svea född -99, strålande Sture hemmafödd -05 och gudomliga Gösta -08