Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sanna73
Vi älskar våra Ringosjalar - speceillt nu när sonen är lite större :D

Vilken färg blev det?
Av blobban
sanna73 skrev:Vi älskar våra Ringosjalar - speceillt nu när sonen är lite större :D

Vilken färg blev det?
Ja, vi kanske skulle sansa oss lite, Nona är ju bara knappt två månader gammal, men det är ju så roligt att ha hittat en sådan toppengrej som sjal! :D

Makens "Vi köper lite av varje och provar oss fram" var kanske ett lite väl optimistiskt utrop. :lol: Nå, en Sino Fjällnejlika och en Ringo Hjortron är ju inte precis något överskott. Och vävda sjalar går ju att använda till mer än att bära sitt barn i. :wink:
Användarens profilbild
Av Helen
Om man klarar av att amma i sele eller ej har lite med bystens höjd att göra.
Har man stor och tung byst kan det vara lite svårare att få till rätt höjd.

Ringsjal hade jag tagit för snabba turer då jag inte behöver maximal avlastning, men stor flexibilitet. typ amning. sitta och mysa lite i knät. amma på lekplatsen..
Användarens profilbild
Av sanna73
blobban skrev:
sanna73 skrev:Vi älskar våra Ringosjalar - speceillt nu när sonen är lite större :D

Vilken färg blev det?
Ja, vi kanske skulle sansa oss lite, Nona är ju bara knappt två månader gammal, men det är ju så roligt att ha hittat en sådan toppengrej som sjal! :D

Makens "Vi köper lite av varje och provar oss fram" var kanske ett lite väl optimistiskt utrop. :lol: Nå, en Sino Fjällnejlika och en Ringo Hjortron är ju inte precis något överskott. Och vävda sjalar går ju att använda till mer än att bära sitt barn i. :wink:
Två sjalar är ju nästan inga sjalar, så det är ju bara att shoppa på :wink:
Minst en vävd långsjal lär ni ju behöva :twisted:
Användarens profilbild
Av Aurian
sanna73 skrev:
blobban skrev:

Vilken färg blev det?

Två sjalar är ju nästan inga sjalar, så det är ju bara att shoppa på :wink:
Minst en vävd långsjal lär ni ju behöva :twisted:
Jag tycker att det var ett smart utrop av din make! :vågen: Man får ju tänka på också att alla sjalar är inte nödvändigtvis "keepers", dvs köper ni en sjal som ni inte trivs med, så finns det säkert någon annan som vill förbarma sig över den ;-)
Jag tycker att ni ska satsa på att testa så många som möjligt, gå på sjalträffar och prova andras sjalar och be om hjälp så fort ni känner att ni behöver det! :)

Ni har verkligen funnit en ny värld. En alldeles, alldeles underbar, färgglad och vacker värld.
Användarens profilbild
Av solanna
När jag började känna att Mobyn inte riktigt räckte längre så köpte jag BÅDE en ringsjal och en vävd långsjal. Ergonomisk sele hade vi redan sedan tidigare och kort därefter sydde jag en MT... ;-)

Olika sjalar är bra för olika tillfällen och råkar man köpa något man inte gillar är det ganska lätt att sälja vidare här på SB, så våga testa, det är mitt tips!
Användarens profilbild
Av Alven
Jag röstar på mei tai, den använder jag nu som jag använde ringsjal när David var liten. Kan inte amma i ringsjal, jag är nog för smal helt enkelt så bebis hamnar för långt ut. I Ergon eller mei tai:en går det dock utmärkt, jag knäpper den väldigt långt ner och med långa axelremmar helt enkelt. När hon är klar hoppas jag lite samtidigt som jag drar åt alla remmar (även midjeremmen) så sitter hon perfekt sen! :D
Av blobban
Ringo är på väg och vi har kollat in Easycare en del... :wink:
Av blobban
Idag fick vi paket! En Ringo Hjortron! :D Tjohoo, vad fin den är! I morgon blir det premiärtur med Nona.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
blobban skrev:Idag fick vi paket! En Ringo Hjortron! :D Tjohoo, vad fin den är! I morgon blir det premiärtur med Nona.
Hur har det gått för er? Vill se bildbevis!!!! :D Jag har använt ringsjalen till amning jättemycket! Helt suveränt när man har ont i armarna och inte orkar så bra. Toppen som vind-, kylskydd också samt för att få lite lugn och ro för bebisen när man lägger över svansen.
Av MammaHela
jag har beställt en MT.

Gubben tror att jag ska göra mig av med Sinon nu, men det avvaktar jag nog lite :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?