Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bettan
sarahlc skrev:jo, den ser ju ganska kraftig ut, men jag tycker att tyget ser mysigt ut. (lite som lyxig spa-morgonrock. :lol: )

man borde väl kunna sy på några liknande "hållare" på vilken lagom stadig vävd sjal som helst? :hmm: 8)
Håller helt med. Jag är löjligt förtjust i rutväven på de svenska sjukhusfiltarna. Spamorgonrock låter dock lite mer glamouröst :D Jag kan inte helt klura ut hur man skulle göra något motsvarande på en "vanlig" sjal. Rumpsäcken är ju inte där då, och är det inte den som är den extra finessen så att sjalen inte glider upp och hållarna skaver mot benen?
Användarens profilbild
Av Bettan
Eller så syr man en rumpsäck med på nägot sätt :hmm:
Användarens profilbild
Av Bettan
Eller så syr man en rumpsäck med på nägot sätt :hmm:
Användarens profilbild
Av sarahlc
jo men man syr fast ett tjockt "band" hela vägen som bildar de två hällorna och där emellan "rynkar" man tyget så att det skapas en påse. :hmm: :lol:
ska spåna när jag kommer hem nästa vecka och kan kolla på mina sjalar...:D
vet inte hur stor risken är att sjalen går sönder om man syr i den och belastar sömmarna. det vill nog till att det är en stadig sjal.
Användarens profilbild
Av Stark
Bettan skrev:
sarahlc skrev:jo, den ser ju ganska kraftig ut, men jag tycker att tyget ser mysigt ut. (lite som lyxig spa-morgonrock. :lol: )

man borde väl kunna sy på några liknande "hållare" på vilken lagom stadig vävd sjal som helst? :hmm: 8)
Håller helt med. Jag är löjligt förtjust i rutväven på de svenska sjukhusfiltarna. Spamorgonrock låter dock lite mer glamouröst :D Jag kan inte helt klura ut hur man skulle göra något motsvarande på en "vanlig" sjal. Rumpsäcken är ju inte där då, och är det inte den som är den extra finessen så att sjalen inte glider upp och hållarna skaver mot benen?
Sy några instickningar på sjalen så får ni en säck...
Användarens profilbild
Av thanisa
Bettan skrev:Eller så syr man en rumpsäck med på nägot sätt :hmm:
Det blir väl ett bra projekt för nästa syjunta. Själv ska jag ha ordnat en grön wellen till dess.

Bild

Bild

bara att ordna en wellen aqua så att man jan köra den i ett gult färgbad.
Användarens profilbild
Av Bettan
:love: Arrrrgggghhhhh, Thanisa, du får inte visa sådana bilder. Jag blir galen... mitt löfte här hemma att INTE köpa fler sjalar håller på att spricka tjugo gånger om. (jag går och blänger lite på min wellen violett - den är verkligen lite för violett för min smak. Jag får se om jag lär mig leva med den eller vad som händer.)

Förresten, vad tror ni skulle hända om jag la min violett i ett gult bad?? Åt det grön hållet eller mer brunt? :roll:
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag vet inte hur en violett skulle utkomma ur ett gult bad men den är väl både blå och violett och de blå ränderna borde få en grön nyans. Kan ju alltid vara roligt att prova att färga den om du nu inte trivs med den. Borde själv ha köpstopp men jag tror att jag kommer köpa några sjalar till den närmsta tiden, det är ju skoj att kunna variera sig lite med olika färger.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Åh gud vilken snygg grön sjal :love:
Har den funnits eller är den hemmafärgad?
Användarens profilbild
Av thanisa
Det är en hemmafärgad sjal i Finland. En wellen aqua som fått gå i ett färgbad med nitor mandarin. Jag vill ha, jag vill ha...
Av magda_
Har med tittat på den sjalen.
Hmm undra om det kan vara en sjal för en sådan som mig som inte törs göra ryggknyt. Får fundera lite :hmm:
Användarens profilbild
Av Bettan
- Det kanske det är. Idéen är rätt bra och sjalen verkar ganska mysig. Själv är jag igång med att färga min didymos violett istället (Thanisa :hello: )...
Användarens profilbild
Av thanisa
Åh, vad spännande. Hur har du tänkt att färga din sjal? Jag har kommit så långt att jag har allt som behövs för att göra en wellen forest. Nu ska jag bara se till att först tvätta sjalen en gång och sen färga den. Inser också att jag måste boka så många timmar som möjligt efter själva färgningen, vill inte att det ska finnas kvar några färgrester när nästa kommer och tvätter. Ett problem har dock uppstått, Tova vill att jag behåller aquan som den är. Måste ju erkänna att jag trivdes bra att bära med den även om jag tyckte att den såg ut som en gardin först.

Två bilder när jag bär med aquan, jag har själv tagit bilderna med mobilen så det är inte de bästa bilderna man kan tänka sig...

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Bettan
Åh, den är ju ursnygg!!! Behåll den ett tag sådär. Kanske lagom till hösten är den redo för ett färgbad? Jag har ju som sagt färgat min violetta och summasumarum är att den är snyggare nu än innan. Den har blivit militärgrön med dragning åt brunt med orangebruna vågor. Jag tror dock att den får åka ett gult bad till så att det gröna och oranga blir mer (förhoppningsvis) markant. Lovar att försöka ta bilder snart.
Användarens profilbild
Av thanisa
Låter som en riktigt fin sjal. Vad blev det för färg du färgade den med? Kanske ska vänta ett tag med färgningen, den är ju mer somrig så här.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?